/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Tastatur, hvilket
Fra : Troldepige
Vist : 581 gange
300 point
Dato : 18-02-15 21:32

Vi skal have et nyt tastatur (mellemrumstasten er flækket), men hvilket?

Knægten spiller en del og snakker om gamer-tastatur, men jeg synes det lyder dyrt, og knægten ved godt der er grænser for hvad mor vil betale.

Han snakker også om tastatur med lys i, hvilket jeg også selv kan se fordele i.

Om det skal være med ledning eller ej ved jeg ikke, er der nogen der kan fortælle om fordele og ulemper?

Jeg surfer mest rundt på nettet, deltager på div.fora, skriver nogle mails, opretter word-dokumenter hvortil jeg kopierer bl.a. håndarbejds-relaterede ting.

Jeg har lige kigget lidt hos proshop, computercity og elgiganten (mener jeg det var).

Jeg fandt dette og syntes det så fornuftigt ud, f.eks. er tasterne placeret næsten som på det nuværende: http://www.proshop.dk/Tastatur/Logitech-K740-Illuminated-2422067.html

Men så kommer knægten og skal kigge med, og kvik som han er gør han mig opmærksom på, at Æ og Ø mangler. Og det kan jeg se, at de gør på alle dem jeg ser nærmere på.

Hmmmm, jo, det er danske sider jeg kigger på.

Selvfølgelig skal der være Æ og Ø på tastaturet.

Er der nogle sider hvor det er bedst/nemmest at søge efter sådanne tastaturer, eller har i nogle bud?

Jeg vil foretrække hvis det kan holdes på max. 500 kr.

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 310 point
Dato : 18-02-15 22:03

Det du linker til har Æ,Ø og Å, læs beskrivelsen: Tastatur, USB, Nordisk
Billedet afviger, det er et engelsk tastatur der er på billedet og det er ikke ualmindeligt

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 18-02-15 22:08

Jeg har selv et Logitech K800 det er trådløst og belyst, men desværre er det 200 kr. dyrere.
Jeg kender ikke det du har set på, men Logitech laver generelt nogle gode produkter, og så er der en god software til.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-02-15 22:13

Nåe ja, fordele og ulemper.
En gamer foretrækker kabel pga. respons alle andre vil hellere have trådløst så der ikke er en ledning i vejen.
Vælger du trådløst skal du lige holde øje med hvor længe de regner med at kunne køre på et sæt batterier, der er ikke noget mere irriterende end et tastatur der skal have nye batterier hele tiden.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-02-15 22:21

Hvis han skal spille og i ikke vil ofre for mange penge skulle du hellere overveje dette her i stedet for det du har fundet: http://www.proshop.dk/Tastatur/Logitech-G105-Gaming-Keyboard-2412672.html

Det har bedre taster og det har nogle programerbare taster (meget handy i spil)
Og så er det ovenikøbet lidt billigere

Kommentar
Fra : alka

Dato : 19-02-15 09:29

Det tastatur du henviser til Troldepige, har jeg haft. Jeg har dog ikke brugt det til spil, men til alm. brug. Jeg var meget tilfreds med det, og det var dejligt med lys i tasterne. Jeg solgte det, da jeg gik fra stationær PC til bærebar. Som jeg husker det, have jeg ingen problemer med Æ,Ø og Å. Jeg kan anbefale tastaturet. Om det er godt til spil, ved jeg ikke.

På min nuværende PC (Lenovo G770), er det meget træls, at Æ og Ø er Nordisk, da jeg jævnligt tager fejl. Om det skal være med/uden ledning? Hvis man er den type der render rundt med tingene, så batteri, ellers med ledning.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 19-02-15 22:21

Citat
Det du linker til har Æ,Ø og Å, læs beskrivelsen: Tastatur, USB, Nordisk
Billedet afviger, det er et engelsk tastatur der er på billedet og det er ikke ualmindeligt

Tusind tak for den opklaring, det gør jo det hele lidt lettere.

Citat
Logitech laver generelt nogle gode produkter, og så er der en god software til.

Det er jeg glad for at høre. Det var min søn (14 år), der sagde, at Logitech tastaturer er gode.

Citat
En gamer foretrækker kabel pga. respons alle andre vil hellere have trådløst så der ikke er en ledning i vejen.

Jeg synes, at jeg før har hørt om det med respons-tiden, men knægten påstår, at det er "millisekunder".

Citat
Hvis han skal spille og i ikke vil ofre for mange penge skulle du hellere overveje dette her i stedet for det du har fundet: http://www.proshop.dk/Tastatur/Logitech-G105-Gaming-Keyboard-2412672.html

Jeg synes det ligner noget jeg kunne blive uvenner med, og knægten siger "Nej".

Citat
Det tastatur du henviser til Troldepige, har jeg haft. Jeg har dog ikke brugt det til spil, men til alm. brug. Jeg var meget tilfreds med det, og det var dejligt med lys i tasterne. Jeg solgte det, da jeg gik fra stationær PC til bærebar. Som jeg husker det, have jeg ingen problemer med Æ,Ø og Å. Jeg kan anbefale tastaturet. Om det er godt til spil, ved jeg ikke.

På min nuværende PC (Lenovo G770), er det meget træls, at Æ og Ø er Nordisk, da jeg jævnligt tager fejl. Om det skal være med/uden ledning? Hvis man er den type der render rundt med tingene, så batteri, ellers med ledning.

Jamen eftersom det nu er afklaret, at det bliver med nordiske bogstaver, og vi ikke "render rundt med tingene", så er der en vist sandsynlighed for, at det bliver det tastatur.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-02-15 00:10

Citat
Jeg synes, at jeg før har hørt om det med respons-tiden, men knægten påstår, at det er "millisekunder".

Drengen har ret i at det er millisekunder, men det er også lige præcis dem gamere jagter.

Men jeg forstår nu ikke at han siger nej til et gamertastatur og ja til et pyntetastatur der ikke rigtig er egnet til gaming.

Hvad med et gamertastatur der ikke er helt så grimt: http://www.proshop.dk/Tastatur/GIGABYTE-Aivia-K8100-V2-Nordic-2385325.html

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 20-02-15 07:32

Citat
Men jeg forstår nu ikke at han siger nej til et gamertastatur og ja til et pyntetastatur der ikke rigtig er egnet til gaming.

Han prøver jo forskellige ting hos vennerne,og han siger, at han ikke kan lide de høje knapper.

Citat
Hvad med et gamertastatur der ikke er helt så grimt: http://www.proshop.dk/Tastatur/GIGABYTE-Aivia-K8100-V2-Nordic-2385325.html

Det kan jeg ikke li', det fylder alt for meget der hvor håndleddet skal ligge.
På vores nuværende (HP) er der en kant på 2-3 cm, og det har jeg stående 2-3 cm fra kanten af tastatur-hylden.

Men, jeg kigger lige lidt videre inden jeg bestiller.

Godkendelse af svar
Fra : Troldepige

Dato : 20-02-15 21:18

Tak for svaret EXTERMINATOR.

Så blev det lidt lettere at søge videre.

Kommentar
Fra : arvig

Dato : 23-02-15 19:56

Jeg ved ikke hvordan det virker at kommentere et lukket indlæg men forsøger alligevel.

Se et tastatur til 349 kr.:

http://www.medion.com/dk/shop/billigt-usb-gaming-tastatur-20053379a1.html

God fornøjelse

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 23-02-15 20:26

arvig, det ser fint ud, og fornuftig pris, men knægten kan ikke lide de høje knapper.

Iøvrigt, da jeg fortalte ungernes far, at vi skulle købe et nyt tastatur,så kom han i tanker om, at han havde et han ikke bruger, som vi må få. Så det kigger jeg lige på inden jeg gør noget andet.
Når det er gratis, så kan jeg godt leve med, at der ikke er lys i tasterne.