/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Driver fundet på mærkelig måde
Fra : ingelein
Vist : 458 gange
50 point
Dato : 07-02-15 15:01

Hej. Efter opgradering til Win 7 - 64 fra Win XP - 32, manglede jeg en driver til min HP Scanner = HPScanjet 3530c. Hverken Windows eller HP havde held med at finde en scanner. Jeg læste også mange steder + hos HP at der ikke fandtes en driver til Win 7 - 64 bit. Forsøgsvis downloadede jeg så en driver til Vista- 64 bit. Hurra, det fungerede. Synes godt at det raslede og knagede lidt i scanneren, men den kunne scanne. Da jeg næste gang ville starte scanneren, gik win straks ud på nettet og installerede en anden driver. Sørme om den ikke arbejder perfekt, hurtigt og lydløst. Hm...... Det forstår jeg ikke helt, men var dog værd at skrive om, hvis andre har den slags problemer.
Med venlig hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 07-02-15 15:10

Ja, man kan jo være heldig en gang imellem...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-02-15 15:56

Computerlivets veje er uransagelige..
..især med 'ældre' hardware
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-02-15 20:23

Sikkert fordi du har brugt en Vista driver, og så søger din pc efter en lignende Vista driver - ikke win7 driver.
Det er forresten ikke første gang at Vista drivere kan bruges på win7 32/64, men mest kendt er nok printer problemer.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-02-15 21:06

Nåeh.. men så kan jeg fortælle en helt anden historie fra det virkelige liv.

Har lige siddet i 2 dage med en 8 år gammel Fujitsu/Siemens bærbar med næsten hele 769 Mb. RAM ..og Windows Vista ...i total udu (= filsystemet + harddisk fejl)...uden originaldiskette.

Hva' gør en klog?
Joeh.. Derek's Boot & Nuke ..tager ca. 5½ time på sådan en sag ...men EFFEKTIV sletning af ALT !!!
Så på med UBUNTU ..og nu kommer det 'sjove' ... :

Ind på Youtube med Firefox. Yes ..virker. Tjek andre Flash sider ...virker.
Ind med Youtube App integration via Firefox ..virker.
..men NU virker Flash ikke andre steder ???
Ind med Flash ..(usikker version i LINUX som ikke længere understøttes af Adobe)
Youtube i Firefox virker igen ...samt alle andre Flash sider.
..men NU virker Youtube App'en ikke længere ...og den er et 'helvede' at afinstallere:
http://askubuntu.com/questions/325723/how-do-i-remove-youtube-sidebar-integration

Godt man ikke bruger LINUX til hverdag
..eller også er det bare mig, der er ved at bli' gammel i samme tempo som hardwaren?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-02-15 23:21

Citat
Godt man ikke bruger LINUX til hverdag
hvis du brugte Linux hver dag så satte du dig måske ind i hvordan tingene virker og hvordan man får dem til at virke, ikke alt foregår automatisk kun næsten alt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-02-15 15:03

o.v.n. ->
Citat
..hvis du brugte Linux hver dag

..men det gør jeg altså ikke.
Citat
..satte du dig måske ind i hvordan tingene virker og hvordan man får dem til at virke..

..på 2 døgn ???
Go' fornøjelse !!!
Jeg er ikke LINUX ekspert ..og bliver det helt sikker ikke på 2 dage, men vil tilføje at;
Installation, opdateringer, download af div. software forløb smertefrit.
Det er selve brugen af grænseflden der forekommer en smule 'akavet' ...for en begynder som jeg.
Ikke eet ondt ord om UBUNTU distributionen
...men: F.eks. det ofte omtalte interface ..med alle de 'smarte' tekst/ASCII baserede kommandoer ...hvor finder man lige dén i den Danske distribution?
Det har jeg ikke kunne læse mig til
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-02-15 15:09

I ved:
Den som f.eks. i Windows XP lignende DOS kommando fortolker:

Start->Kør...->skriv; CMD

Osv.
Føler mig altså lidt dum

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-02-15 19:35

Hej mig-selv
Så synes jeg det er underligt at Windows selv søger efter en driver uden at jeg be'r om det. Men som de andre skriver: Sådan er jo så meget!

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 50 point
Dato : 08-02-15 20:25

Citat
Hej mig-selv
Så synes jeg det er underligt at Windows selv søger efter en driver uden at jeg be'r om det. Men som de andre skriver: Sådan er jo så meget!

Det kommer så sandeligt an på, om du har sat den til selv at søge? eller du selv sørger for dét.
Og søger den, så går jeg ud fra at den søger på seneste installerede driver, ikke om printeren skal have en 32/64 win7/ vista?...

Men som du også skriver? sådan er der jo så meget.

Og angående Linux, den virker såmænd GODT NOK, men de ? mærkelige navne og andet = og andet som ellers skulle ´ligne´ Windows er til tider helt hen i vejret - altså for første gangs brugere af deres systemer.
Har prøvet en masse af deres systemet og finder dem særdeles brugelige - med den undtagelse at jeg ikke kan finde noget ordentlig sikkerheds programmer, som kan / vil køres på deres systemer.
Derfor jeg ikke gider Linux

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-02-15 20:27

NB; sikkehed? så kan selv en LINUX hackes, trods så megen skriven om det modsatte.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-02-15 08:48

mig-selv -> Jeg installerede Comodo

..og til oprydning? Bleachbit.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 14-02-15 10:40

Tak for svaret mig-selv. Ikke fordi det løste mit problem, men fordi du er så flittig til at besvare
Sådan lige til orientering. Der er så mange herinde, der henviser til det ene og det andet man kan downloade for at løse et problem. Det afholder jeg mig gerne fra, fordi jeg kun downloader det der er strengt nødvendigt for at systemet kan køre. Hvis jeg skulle have downloadet alt det der er foreslået i forbindelse med mine mange spørgsmål, ville jeg have rigtig mange apps som slet ikke løste mit problem, men som måske selv skaber problemer i stedet for.
Jeg har jo trods alt kørt Max/XP uden store problemer i 4 år.
God weekend - Ingelein

Ps. Det samme gælder de 9 kursusmaskiner, som jeg er "maskinmester" for. Det er heller ikke den store videnskab, fordi jeg har "frosset" maskinerne med DEEP FREEZE programmet. Men jeg opdaterer en gang hver 2. eller 3. måned. Det har som regel været JAVA, der skulle opdateres.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-15 19:06

ingelein ->
Citat
Der er så mange herinde, der henviser til det ene og det andet man kan downloade for at løse et problem. Det afholder jeg mig gerne fra, fordi jeg kun downloader det der er strengt nødvendigt for at systemet kan køre.

Det lyder som en fornuftig politik..
</MOLOKYLE>