/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Bærbar vil ikke tænde!
Fra : bruuno117
Vist : 273 gange
300 point
Dato : 06-02-15 09:33

Jeg sidder her med en ældre bærbar (1997), som jeg har sluttet en 22" monitor of tastatur til, så der er lidt mere plads at gøre med på skærmen. Nu er jeg så stødt ind i det problem, at maskinen ikke vil tænde, når jeg trykke på tænd-knappen. Men hvis jeg hiver strøm stikket ud af maskinen og trykker på start-knappen, og der efter slutter strømmen til igen, virker maskinen fint? Er der nogen der ved hvad det problem kan skyldes?

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 06-02-15 12:06

Den er nok ved at blive for gammel, så kan de godt blive lidt senil.

Har du mulighed for at gå tilbage i tiden ved brug af systemgenkaldelse?

Det har ofte klaret en del problemer for mig.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 06-02-15 14:10

Måske kan du reesette den..
Tag batteriet ud, og mens det er ude, trykker du startknappen med i 15 sekunder eller lign...
sæt derefter batteriet i, igen, og tænd, så kan det være

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-02-15 14:15

Og hvis ovenstående ikke hjælper så prøv dette:

Gå i windows's startmenu, højreklik på Computer, vælg Egenskaber.
Klik så på Enhedshåndtering.

I sektionen Batterier, højreklikker du på batteriet der er Microsoft ACPI-kompatibelt, vælg Fjern.
Bekræft med et klik på OK, at du vil fjerne det.

Luk windows og pc'en ned, fjern batteriet fra pc i cirka et minut.
Sæt batteriet i igen og tænd pc'en med strømforsyningen tilsluttet.
Windows vil nu automatisk genkende batteriet og begynde at oplade igen.

Kilde K-Komputer

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 08-02-15 11:31

Jeg prøvede at trække alle stik fra, og sætte dem i igen, og så virkede det midlertiigt igen. Men her til morgen er problemet vendt tilbage. Desuden tror jeg ikke det har noget med med windows at gøre, det er kun når maskinen er lukket helt ned, problemet opstår, inde i windows er det helt fint, og batteri status ser fin ud.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-03-15 17:03

Citat
Men hvis jeg hiver strøm stikket ud af maskinen og trykker på start-knappen, og der efter slutter strømmen til igen, virker maskinen fint?

Så må du jo bare gøre det! Du fandt ikke nogen anden løsning?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-03-15 22:18

Hvorfor er det lige at man ikke gider at svare i egen tråd!?