/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Jeg har set lyset
Fra : Loggi
Vist : 1296 gange
187 point
Dato : 13-01-15 05:08

Lyset fortalte mig at alle der tror på det det der står i de hellige bøger ER KOMPLET IDIOTER.......
VÅGN NU OP...
I bliver holdt for nar, hvor dum kan man være at tro på sådan en gang vås?
Bøgerne er bare skrevet af en flok røvhuller der prøver at kontrollere andre. Er i virkelig så lavt udviklede i hjernen at i æder det lort råt?
Ih hvor tilfældigt at kristendommen er den eneste sandhed her hvor bogen bliver solgt. Og sørme om koranen ikke også er den endelige sandhed der hvor Den bliver solgt.
Med andre ord.. I sluger bare det første der bliver serveret for jer råt.
Hold kæft hvor jeg krummer tær over hvor snot dum man kan være.
VÅÅÅÅÅÅÅÅÅGGGGGGNNNNN OOOOOPPPPPPPP PLEASEEEEEEEEEEEEEEEE.

VÅGN OPPPPPPPPPPPPP...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-01-15 05:17

Det er vist heller ikke sidste (første) gang du ser lyset - hvorfor ikke lægge det under TIPs

Kommentar
Fra : Loggi

Dato : 13-01-15 05:18

Man kan jo bilde jer alt ind. Simpelthen. Længere er den ikke. Man kunne føde jer på ny og vælge en tilfældig bog ud af 1 million bøger og I ville æde det råt.

Hvor var Gud før hans lorte bog blev skrevet?
Sad han og spillede pik i 2 millioner år inden han fik fingeren ud af røven?

Det kunne være jeg skulle slå mig ned som guru når folk er så inderligt hjernelamme at de køber hvad som helst.

Hmmm måske er det godt at der er så mange der ikke er mere udviklet i hjernen, det kunne måske give bagslag hvis alle var lige kvikke.
Det har jeg faktisk aldrig tænkt på. Interessant..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-01-15 05:25

Citat
Sad han og spillede pik i 2 millioner år inden han fik fingeren ud af røven?

Han sad sikkert og ventede på din egen bemærkning - som man har hørt før og fra andre:
Citat
Hmmm måske er det godt at der er så mange der ikke er mere udviklet i hjernen, det kunne måske give bagslag hvis alle var lige kvikke.

Og hvad han så tænkte? ved jeg ikke, men som du selv er inde på - så er udviklingen vist ikke kommet meget længere..

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 13-01-15 07:39

Citat
Man kan jo bilde jer alt ind. Simpelthen. Længere er den ikke. Man kunne føde jer på ny og vælge en tilfældig bog ud af 1 million bøger og I ville æde det råt.

Nu kan du jo reelt ikke vide, om os der læser det, er ateister.

Såååååå, stik lige piben ind makker.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 13-01-15 09:18

Citat
VÅGN OPPPPPPPPPPPPP...

http://www.jw.org/da/publikationer/blade/

Hvad skulle menneskeheden dog stille op hvis ikke vi havde sådan nogen som dig

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 13-01-15 11:11

Citat
http://www.jw.org/da/publikationer/blade/

Hvad skulle menneskeheden dog stille op hvis ikke vi havde sådan nogen som dig [Roterende fis i kasketten]

Mine, nu store, børn har en fætter og kusine, som sammen med deres mor er Jehovas vidner, ingen af dem er født ind i det.

Da min datter var 5-6 år holdt vi jul sammen med dem, og på et tidspunkt sagde fætteren (jævnaldrende med min datter) "jeg har set lyset", min datter kiggede på ham og sagde "du er da mærkelig".

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-01-15 11:42

Mod religion kæmper selv guderne forgæves !

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-01-15 11:42

Hvem er det du taler til.
Hvad er det for et lys du snakker om.
Du har jo også en tro, som du forholder dig til.................nemlig at alle de bøger og overleveringer ikke passer.
Du har også troen på, at meninger kun opfattes af andre når du RÅBER HØJT.
På et tidspunkt finder du også et ståsted i tilværelsen, hvor du kan have det rart med dig selv.

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 13-01-15 11:54

Man skal løbe skrigende væk fra alle som har fundet den endegyldige sandhed, som f.eks. dig!

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-01-15 12:24

Hvis man kigger profilen Loggi's spørgsmål og tips igennem, vil man hurtig opdage der er en forskruet personage bagved.

Så behold du blot det lys som du nu har fået øje på - det har åbenbart blændet dig så du ikke kan se den virkelige verden klart mere.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-01-15 12:25

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-01-15 12:55

Vel ikke komplet idioter, historisk set er der jo mange sandheder.

Man kan bare nøjes med at sige at man ikke gider religion.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 13-01-15 17:20

Denne tråd er et klart bevis på, at det er skadeligt for at de patienterne på de psykiatriske afdelinger har internet på stuerne !!!

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 13-01-15 17:49

Du trænger da godt nok til at afreagere.
Tag en tur ud i naturen, langt bort fra mennesker, - og skrig så alt det du lyster........

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-01-15 17:49

Citat
psykiatriske afdelinger har internet på stuerne !!!

Hvor har du den fra? da jeg var den lukkede (Rets Psykiatrisk?), skulle man spørge om lov for bare at bruge en almindelig mønt-telefon - de havde godt nok en PC, men den kunne de ikke finde ud af at starte op og ingen gad at lave den..men bevares, det var også et par år siden.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-01-15 17:50

Citat
og skrig så alt det du lyster........

Er det ikke Dyrplageri.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-01-15 18:24

Loggi, hvis du repræsenterer ateisterne, ja så er jeg glad for, at jeg er troende.

Fortsat god dag!

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 187 point
Dato : 13-01-15 21:01

Må jeg melde mig i koret af måbende ateister?
..og må jeg ligeledes bede om kammertonen Loggi. Med den attitude du lægger for dagen, dit sprogbrug og ikke mindst dine sproglige kompetencer som, med et lix-tal der nærmer sig et niveau sammenligneligt med børnehavestadiet på en institution for mentalt handicappede, ikke er noget at prale af, så ville jeg nok lige klappe hesten, før jeg begyndte at generalisere og skære alle brugere af kandu.dk over een kam.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-01-15 21:06

Troldepige ->
Citat
..på et tidspunkt sagde fætteren (jævnaldrende med min datter) "jeg har set lyset", min datter kiggede på ham og sagde "du er da mærkelig".

*LOL* ..sikken en tårefremkaldende lårklasker
..må jeg fortælle den videre?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-01-15 21:18

Ps. Værsgo Loggi:
Når du har kompileret denne simple PASCAL kildekode, så kan du selv teste dit lixtal.
Feel free... det er undertegnede der, som forfatter til denne kommentar, har programmeret og hermed frigiver den som open source

Kode
PROGRAM lixtal;
USES
CRT;
TYPE
filenametype=STRING;
filetype=TEXT;
signtype=SET OF CHAR;
VAR
filename:filenametype;
fil:filetype;
ch:CHAR;
i:BYTE;
word_count,long_words,sentences:WORD;
lix_number:REAL;
signset:signtype;
ch_count:LONGINT;

PROCEDURE request_file;
BEGIN
WINDOW(1,1,80,25);
TEXTBACKGROUND(1);
CLRSCR;
WINDOW(12,6,72,19);
TEXTBACKGROUND(0);
CLRSCR;
WINDOW(10,5,70,18);
TEXTBACKGROUND(3);
TEXTCOLOR(0);
CLRSCR;
TEXTBACKGROUND(0);
TEXTCOLOR(3);
GOTOXY(10,2);WRITELN(' ------- L I X - T A L ------- ');
TEXTBACKGROUND(3);
TEXTCOLOR(0);
GOTOXY(4,4);WRITE('Indtast filnavn : ');
READLN(filename);
ASSIGN(fil,filename);
RESET(fil);
END;

PROCEDURE count(VAR c:CHAR;VAR t,l,s:WORD;m:signtype);
BEGIN
IF (c<>' ') AND (NOT(c in m)) THEN
BEGIN
INC(i);
END
ELSE
BEGIN
INC(t);
IF (c in m) THEN
BEGIN
INC(s);
END;
IF i>6 THEN
BEGIN
INC(l);
i:=0;
END;

PROCEDURE compute_lix(VAR t,l,s:WORD;VAR n:REAL);
BEGIN
n:=(l*100)/t+t/s;
END;

PROCEDURE write_lix(VAR t,l,s:WORD;VAR n:REAL);
VAR
lix:LONGINT;
BEGIN
lix:=ROUND(n);
GOTOXY(4,6);
WRITELN('Antal ord : ',t);
WRITELN(' Antal lange ord : ',l);
WRITELN(' Antal s‘tninger : ',s);
WRITELN;
CASE lix OF
0..14: WRITE(' Lixtallet er : ',lix,' ,som betegner babysprog.');
15..24: WRITE(' Lixtallet er : ',lix,' ,som betegner børnehave tekster.');
25..34: WRITE(' Lixtallet er : ',lix,' ,som betegner en let tekst.');
35..44: WRITE(' Lixtallet er : ',lix,' ,som betegner normal tekst.');
45..54: WRITE(' Lixtallet er : ',lix,' ,som betegner en svær tekst.');
55..64: WRITE(' Lixtallet er : ',lix,' ,som betegner faglitterær tekst.');
65..74: WRITE(' Lixtallet er : ',lix,' ,som betegner kantelistsprog.');
75..100: WRITE(' Lixtallet er : ',lix,' ,som betegner en ulæselig tekst.');
END;

BEGIN
request_file;
ch:=' ';i:=0;word_count:=0;long_words:=0;sentences:=0;lix_number:=0;
signset:=['!',')',',','.',':',';','?',']'];
ch_count:=0;
WHILE NOT EOF(fil) DO
BEGIN
WHILE NOT EOLN(fil) DO
BEGIN
READ(fil,ch);
INC(ch_count);
count(ch,word_count,long_words,sentences,signset);
END;
READLN(fil);
END;
CLOSE(fil);
compute_lix(word_count,long_words,sentences,lix_number);
write_lix(word_count,long_words,sentences,lix_number);
WRITELN;WRITELN;WRITELN;
WRITELN(' Total antal bogstaver : ',ch_count);
REPEAT
UNTIL KEYPRESSED;
TEXTCOLOR(LIGHTGRAY);
TEXTBACKGROUND(BLACK);
END.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-01-15 21:26

Loggi skriver i sin profil:
Citat
Ser mig lige lidt omkring inden jeg skriver den helt store selvbiografi.
For guds skyld............ lad være med noget som helst - og slet ikke din selvbiografi.
Ooooh...... Herre Jemini, Loggi har du skutte været heldig med

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-01-15 21:31

Molo, jeg må lige spørge dig om noget vedr. ovenstående.
Citat
65..74: WRITE(' Lixtallet er : ',lix,' ,som betegner kantelistsprog.');

Menes der ikke, Kancellisprog ?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-01-15 23:02

Må jeg forsigtigt frempippe: Enhver er salig, i sin tro. Jeg har min,og den er jeg godt tilfreds med.
Håber vi mødes hinsides, så kan vi se hvem der har håneretten.

M.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-01-15 23:10

Citat
Molo, jeg må lige spørge dig om noget vedr. ovenstående.
Citat
65..74: WRITE(' Lixtallet er : ',lix,' ,som betegner kantelistsprog.');
Menes der ikke, Kancellisprog ?

Læs om LIX

http://da.wikipedia.org/wiki/LIX

Kommentar
Fra : netop

Dato : 13-01-15 23:14

Så er den hjernedøde personage da vist heller ikke mere interessant - mon ikke han har fået sine 15 minutters berømmelse - så bør han så simpelthen ikke bare ties ihjel...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-01-15 23:54

Marken84. Jeg ved udmærket godt hvad lixtal er!
Og det var heller ikke det jeg spurgte om. Jeg spurgte;
Citat
kantelistsprog.')
Om ikke der menes
Citat
Kancellisprog

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-01-15 08:17

Kaptajn-Tommy -> Det gik lidt stærkt og jeg havde fokus på kodens korrekthed ..ikke stavningens.

For at gøre det hele lidt nemmere at forholde sig til algoritmerne, valgte jeg derfor IKKE at skrive en multitasking implementation i C/C++ beregnet for Windows, men holdt mig til en simpel TURBO-PASCAL DOS løsning.

Da 'fejlen' ligger i en strengværdi, fanges den ikke af compileren. Den fanger kun syntaktiske fejl og tjekker derfor ikke for indholdet af variablers værdier. Dvs. optræder der en numerisk fejl under kørsel som f.eks. division med 0 eller pointers med dangling refferences, så vil runtime modulet selvfølgelig stoppe udførslen (halt -> exit) og komme med en fejlmeddelse. Strengindhold vil blive præsenteret 'as is' ..uanset det kan give uforståelige 'garbage' som resultat.

Det samme med Vedaerne, Biblen, Thora'en og Koranen. Utallige kompileringer udført af div. trosretninger fanger kun de teologiske diskrepanser ..ikke faktuelle fejl, usandheder og kontroverser ..hvilket ses af den mængde garbage man præsenteres for af div. guru'er, præster og imamer.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-01-15 12:08

Een ting kan vi alligevel takke kristendom for: Nemlig.. DØDS-KAROKE :

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-01-15 16:34

Citat
Kaptajn-Tommy -> Det gik lidt stærkt og jeg havde fokus på kodens korrekthed ..ikke stavningens.

For at gøre det hele lidt nemmere at forholde sig til algoritmerne, valgte jeg derfor IKKE at skrive en multitasking implementation i C/C++ beregnet for Windows, men holdt mig til en simpel TURBO-PASCAL DOS løsning.

Da 'fejlen' ligger i en strengværdi, fanges den ikke af compileren. Den fanger kun syntaktiske fejl og tjekker derfor ikke for indholdet af variablers værdier. Dvs. optræder der en numerisk fejl under kørsel som f.eks. division med 0 eller pointers med dangling refferences, så vil runtime modulet selvfølgelig stoppe udførslen (halt -> exit) og komme med en fejlmeddelse. Strengindhold vil blive præsenteret 'as is' ..uanset det kan give uforståelige 'garbage' som resultat.

Det samme med Vedaerne, Biblen, Thora'en og Koranen. Utallige kompileringer udført af div. trosretninger fanger kun de teologiske diskrepanser ..ikke faktuelle fejl, usandheder og kontroverser ..hvilket ses af den mængde garbage man præsenteres for af div. guru'er, præster og imamer.

Tak for din forklaring.
Lixtallet i dit indlæg er forøvrigt 38

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-01-15 16:40

Citat
For at gøre det hele lidt nemmere at forholde sig til algoritmerne, valgte jeg derfor IKKE at skrive en multitasking implementation i C/C++ beregnet for Windows, men holdt mig til en simpel TURBO-PASCAL DOS løsning.

Da 'fejlen' ligger i en strengværdi, fanges den ikke af compileren. Den fanger kun syntaktiske fejl og tjekker derfor ikke for indholdet af variablers værdier. Dvs. optræder der en numerisk fejl under kørsel som f.eks. division med 0 eller pointers med dangling refferences, så vil runtime modulet selvfølgelig stoppe udførslen (halt -> exit) og komme med en fejlmeddelse. Strengindhold vil blive præsenteret 'as is' ..uanset det kan give uforståelige 'garbage' som resultat.

Selvfølgeligt. Logik for Perlehøns. Elementært, min kære Watson.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-01-15 16:46

Jøderne er begyndte at flygte fra Danmark. Denne gang hjælper det nok ikke at hjælpe dem over Sundet til Sverigstan - der, flygter Jøder endnu hurtigere fra.

Det er faktisk ikke nemt at være Jøde - altid er der en eller anden ideologi der ender på isme, som ønsker at udryde dem.

Nazisme = racisme
Islamisme = Hvad......Fredens Religion..?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-01-15 17:37

Helt enig, Capitano:
Citat
Det er faktisk ikke nemt at være Jøde - altid er der en eller anden ideologi der ender på isme, som ønsker at udryde dem.

Jeg er nu rimeligt fortrøstningsfuld. Den dag der ikke er noget der hedder Israel og jøder,er vi her heller ikke mere.
De er verdens dygtigste og mest effektive folk. Bare se hvad de har skabt,i den lille plet ørken,de besidder. Tænk på 1967. Hvor et land,med 4 mill. indbyggere,slog arabiske lande,med over 100 mill.
Tænk på Operation Solomon. Bl.a. 1122 mennesker i en Boeing 747:
Citat
Operation Solomon airlifted almost twice as many Ethiopian Jews to Israel as Operation Moses. The operation set a world record for single-flight passenger load on May 24, 1991 when an El Al 747 carried 1,122 passengers to Israel (1,087 passengers were registered, but dozens of children hid in their mothers' robes). "Planners expected to fill the aircraft with 760 passengers. Because the passengers were so light, many more were squeezed in." Five babies were born aboard the planes.

Operation Entebbe. http://da.wikipedia.org/wiki/Operation_Entebbe.

Og sådan kunne jeg blive ved.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-01-15 20:54

Hvad satan !!??!!??? Vil det sige, vi -altså Europa, er vi at bytte højt IQ væk for meget meget lavere IQ..?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-01-15 23:12

Hallelujah Hallelujah, brother Loggi

I wandered so aimless, life filled with sin
I wouldn't let my dear Saviour in
Then Jesus came like a stranger in the night
Praise The Lord, I saw the light

I saw the light, I saw the light
No more darkness, no more night
Now I'm so happy, no sorrow in sight
Praise the Lord, I saw the light

Just like the blind man, I wandered along
Worries and fears, I claimed for my own
Then like the blind man, that God gave back his sight
Praise the Lord, I saw the light

I saw the light, I saw the light
No more darkness, no more night
Now I'm so happy, no sorrow in sight
Praise the Lord, I saw the light

I was a fool to wander and stray
For straight is the gate and narrow the way
Now I have traded, the wrong for the right
Praise the Lord, I saw the light

I saw the light, I saw the light
No more darkness, no more night
Now I'm so happy, no sorrow in sight
Praise the Lord, I saw the light

Kommentar
Fra : Loggi

Dato : 15-01-15 05:03

Ups.. Jeg skylder vist en undskyldning. Jeg var fuld og helt oppe at køre
Men det er da godt at vi har ytringsfrihed, så ingen må blive stødt.

Godkendelse af svar
Fra : Loggi

Dato : 15-01-15 05:06

Ja beklager mit sprog.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-01-15 10:04

Helt i orden Loggi. Det sker jo ind imellem at der ryger en finke af panden, når man har kikket lidt for dybt i flasken. Det sker for næsten os alle, så undskyldningen og beklagelsen er accepteret.

Iøvrigt synes jeg det er en uvane med alle de beklagelser der er oppe i tiden. Før undskyldte man, nu beklager man blot. Politikerne står i kø, når det kommer til beklagelser. Lige meget hvor himmelråbende gennemført idioti de har lagt for dagen, så ender det med en beklagelse ..aldrig en undskyldning.

Nu har virksomhedsledere tillagt sig samme uvane. Jeg er netop blevet udsat for bagvaskelse af en tidligere arbejdsgiver. Med en lind strøm af udokumenterede anklager og beskyldninger sørgede vedkommende for, at jeg alligevel ikke blev indkaldt til en ellers allerede aftalt jobsamtale med en anden leder på en ny arbejdsplads. Beskyldningerne kom via tillidsmanden til min fagforenings kendskab og de videregav selvfølgelig usandhederne til mig. Jeg anlagde prompte sag mod vedkommende, men den frafaldt fagforeningen desværre, da virksomhedslederen beklagede dybt at være fremkommet med sådanne ærekrænkende udtalelser. Det var jo ikke meningen at det skulle komme mig for ører, så derfor beklagede man.. ikke havde sagt det, men at jeg og fagforeningen fik det at vide. Det var jo ikke meningen det skulle komme offentligheden til kendskab, hvad der blev sagt på interne møder.

SVINERI ...jeg burde have haft en undskyldning og en økonomisk godtgørelse for tort og tabt arbejdsfortjeneste.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-01-15 11:15

Citat
Helt i orden Loggi. Det sker jo ind imellem at der ryger en finke af panden, når man har kikket lidt for dybt i flasken. Det sker for næsten os alle, så undskyldningen og beklagelsen er accepteret.

Enig!
Nu vi er igang med syndsforladelser vil jeg da også indrømme, at når/hvis jeg har kigget i mine gamle indlæg, ind imellem har tænkt: Det der har du bare ikke skrevet

Men her på Kandu, fanger bordet.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-01-15 15:42
Kommentar
Fra : Loggi

Dato : 15-01-15 21:00

Men nej jeg kommer aldrig til at "finde mit ståsted" i livet. Livet er dejligt og det skal bare nydes. Men at tilbede noget udenfor en selv synes jeg er svagt.

Jeg ryster også på hovedet når jeg ser unge indvandrere med teksten: I fear no one but Allah.
Der får jeg lyst til at gå rundt med samme tekst, men med: I fear no one, especially Allah.

Men det værste ved religionerne er at man skal være bange for hvad der sker når dommedag kommer.
Det er jeg fløjtende ligeglad med. Intet eller ingen skal bestemme hvad jeg skal gøre, når jeg ikke engang har fået at vide hvem der taler til mig.

Tænk at man kan uddanne sig i fantasi på universitet. Spild af mine skattepenge.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-01-15 07:14

Hvis folk tror månen er lavet af grøn ost? Så er jeg fløjtende lige glad,
..så længe jeg ikke bliver tvunget til at æde månestøv!
</MOLOKYLE>