/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Goodbye...........
Fra : lgs
Vist : 628 gange
500 point
Dato : 14-12-14 20:17

Jeg bruger en gl.dags fastnettlf. uden opkaldsnr-viser og får ofte opkald, hvor der tilsynelaende ikke er "nogen i den anden ende", lige indtil en kvinde med langtbortistan-stemme siger et langtrukkent "goodbyeeeee". Mystisk!

Jeg har samtidig inden for de seneste par år haft indtil nu 16 opkald, ogå lydende som fra langtbortistan (Indien?), hvor en flinker mand fortæller mig, at han på vegne af Windows vil gøre mig opmærksom på, at jeg har fået noget snavs ind på min pc. Det vil han gerne hjælpe mig af med bla bla. Den hjælp ønsker jeg jo ikke, tværtimod fortæller jeg ham med mit arsenal af eder, at han kan fucke off. End of story. Der er sikkert andre her, der for få år siden læste en sørgmunter beretning i JP fra Computerworld om fænomenet.

Men nu er det, at jeg undrer på, om der kan være sammenhæng mellem disse to former for opkald. Jeg har aldrig telefonisk kaldt tvivlsomme numre! Nogen her, der kan klarlægge en sammenhæng, om en sådan da findes?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-12-14 22:00

Svindlere giver sig ud for at være Microsoft – Sådan kan du kende dem
http://www.microsoft.com/danmark/sikkerhed/svindlere_udgiver_sig_for_at_vaere_microsoft.htm

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 15-12-14 00:23

Citat
hvor der tilsynelaende ikke er "nogen i den anden ende"

Det er desværre en ofte brugt taktik der går ud på at udnytte at folk tit ringer tilbage til nummeret.
Det er så et betalingsnummer man ringer til så de får penge fra dem der lader sig lokke til at ringe tilbage.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-12-14 02:12

Synd med den manglende nummerviser, lige nu advarer de mod at tage opkald der kommer fra +39 da det bliver megadyrt at ringe tilbage.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-14 10:10
Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-12-14 12:31

lgs, den eneste sammenhæng, som jeg kan se, det er at du ikke har hemmeligt/udeladt nummer.

Det er da ikke synd

Citat
Synd med den manglende nummerviser, lige nu advarer de mod at tage opkald der kommer fra +39 da det bliver megadyrt at ringe tilbage.

når lgs ikke har "vis nummer" , så kan lgs jo heller ikke føle sig fristet til at ringe tilbage Jeg tvivler på at de oplyser nummeret telefonisk.

lgs, du er ikke den eneste, der får de opkald, men jeg er måske en af de få, der aldrig får dem. Mit nummer er udeladt af diverse telefonbøger, da jeg ikke gider at få opkald fra personer, som jeg ikke kender.

God jul

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-14 14:15

Tjaehh..

[CITAT..du er ikke den eneste, der får de opkald, men jeg er måske en af de få, der aldrig får dem[/CITAT]
Næehh...: Hvem fa'en gider ringe til ans?

(Sorry.. ..men jeg ku' al's' ik' la' vær' ans )
lgs -> Jeg har på fornemmelsen, at EXTERMINATER er kommet med det mest plausible svar
http://www.kandu.dk/spg172651.aspx#1974222
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-12-14 14:24

Citat
Jeg bruger en gl.dags fastnettlf. uden opkaldsnr-viser og får ofte opkald, hvor der tilsynelaende ikke er "nogen i den anden ende", lige indtil en kvinde med langtbortistan-stemme siger et langtrukkent "goodbyeeeee". Mystisk!

De tjekker om det er en data forbindelse de ringer til, og når de så opdager der er en i den anden ende så, gooodbyeee

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-14 14:31

Klaudi -> Ville man så ikke bare høre et 'gammeldags' FAX-signal:

Wiii, Biiiiiiii, Wiiiiiiiii, Duuuuuuuuuuuuuuut, Dyiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, Wuut, Duuuut, Iiiiiiiiiiiiiiii, schrrreeelll.. osv.

???

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 15-12-14 15:31

Citat
Klaudi -> Ville man så ikke bare høre et 'gammeldags' FAX-signal:

Wiii, Biiiiiiii, Wiiiiiiiii, Duuuuuuuuuuuuuuut, Dyiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, Wuut, Duuuut, Iiiiiiiiiiiiiiii, schrrreeelll.. osv.

??? Nørd, i tvivl!

Jow, det er det de lytter efter, er der så 'wiii duiiii pzttt' osv, så kobler de et modem på som kan aflytte data!

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 16-12-14 20:27

=>Klaudi:

Citat
så kobler de et modem på som kan aflytte data!

Der kan man så fundere over, hvilke data, de kan misbruge (selvfølgelig ud over at det er yderst betænkeligt,at de således kan aflytte data) - det lyder jo indlysende som noget - i mit tilfælde TDC - burde kunne gå ind i- at jeg synes, det er indlysende er jo nok ikke ensbetydende med at TDC synes det, er jeg klar over.
--
Du har jo oftest svar på alle de spørgsmål, vi stiller så (senest under dette indlæg kommer ? om jeg tillader MS spell checking facility - hvilket jeg ikke gør. Det er et for mig reativt nyt irritationsmoment, somkundukker op her på KANDU - må jeg bede dig have den godhed at gøre mig oplyst også her?

Under alle omstændigheder har du allerede optjent pointene!

Tak og vh/lgs

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-12-14 20:42

Jeg er ikke helt med på den med stavekontrol!

Men det burde kunne slå's fra!

IE
Prøv med ALT+X, så Administrer tilføjelsesprogrammer, i nogle versioner af IE er der et punkt med Rettelse af stavning, slå det fra.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-12-14 20:51

Og hvis det nu var Chrome, hvad det jo nok ikke er da du skriver MS spell....

Klik på de 3 vandrette streger oppe til højre,
klik på Indstillinger,
rul ned til bund af side, klik på Vis avancerede indstillinger,
find punktet Sprog,
klik på Indstillinger for sprog og indtastning,
her kan du aktivere/deaktivere stavekontrol,
klik på udført og luk fanen Indstillinger

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-12-14 18:03

Citat
Jeg er ikke helt med på den med stavekontrol!

Men det burde kunne slå's fra!

IE
Prøv med ALT+X, så Administrer tilføjelsesprogrammer, i nogle versioner af IE er der et punkt med Rettelse af stavning, slå det fra.

Var det det du mente!

Det ville da være fint med en tilbagemelding nu du alligevel er inde at kigge!

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 19-12-14 18:30

Sorry Kaudi -

det var ikke for at være uhøflig, at jeg ikke har meldt tilbage. Jeg mener nu at have deaktiveret stavekontrol - og det er dæleme på sin plads, når man prøver at skrive sådan et svar her på Kan-u-du.

Ang. Lady Goodbyee, så har jeg forelagt irritationsmomentet for TDC og melder tilbage, når/hvis mit spørgsmål bliver udtrukket til besvarelse.
En nabo får forøvrigt samme slags opkald.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-12-14 18:48

Ok, kan bare ikke forstå at det kun dukker op på kandu!

Hva' browser bruger du?

Jeg fik 5-6 opkald for en måneds tid siden, han sagde at han var fra MS, og jeg lagde på, har ikke hørt mere!

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 19-12-14 22:34

=>Klaudi

IE og Win7 begge fra april 2011 og forudinstalleret ved køb af pc.

Deaktivering af stavekontrol ser ud til at virke - på den måde, at MS Spell check facility-boksen kommer ikke straks jeg begynder at taste her i kommentarboksen.

Måske de to ting, tekstskrivning her og i live mail ikke har noget med hinanden at gøre, men i live mail ingen problemer.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-12-14 09:23

I Live mail burde den ikke komme hvis det er programmet WLM du bruger, måske hvis du bruger webbrowser og outlook.dk(live mail)!

Godkendelse af svar
Fra : lgs

Dato : 25-12-14 20:12

Tak for svarene Klaudi.

Jeg har fået svar fra TDC som ikke køber den med modem-tilkobling. De mener derimod, at opkaldene fra Lady Goodbyeee er et forsøg på at få os til at ringe tilbage til de dyre numre.
Du får alligevel pointene for at have bistået med stavekontrollen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-12-14 15:13

velbekomme

Jeg køber ikke lige den med at de vil ha os til at ringe tilbage, der står flere gange hemmeligt nummer eller ukendt nummer, så er det li'som ik' nemt at ringe tilbage!