/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / DOS / Spørgsmål
10  Dark_Magi.. 230
HJÆLP: gendanne filer fra papirkurv i do~
Fra : sparx
Vist : 620 gange
50 point
Dato : 15-06-03 19:22

Hvad er kommandoen for at gendanne en fil fra papirkurven?

Eller gendanne alle filer fra en dos-promt, min gamle morfar på 84, har sletttet nogle filer og nu kan win98 ikke starte, jeg kan dog nå til en dos-promt.

Så jeg ønsker at gendanne alle filer i c:/recycled

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 60 point
Dato : 15-06-03 19:30

jeg ved ikke så meget om dos
men kan dun ikke skrive
c:
cd c:/recycled
copy *.* c:\ eller copy *.* c/mappenavn (efter anden sjerne er der mellem rum)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-06-03 19:35

Øeh.. gammel DOS kommando 'undelete' eller ' unerase' (du skal kende filnavnene), sikkert også en reetablering af registrerings databasen, men jeg ville nu geninstallére Win98. Du mister ikke noget ved geninstallering.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-06-03 20:43

Hvis du har en startdiskette til Win 98
Hvis du har Win 98 CD-rom
Sæt disketten og CD-rommen i comp. og start, vent til der står A:\>
så skriver du ud for A:\>c: og tryk enter
ud for C:\>install og tryk enter. (alle filer og programmer forbliver intakte)
Hvis den undervejs spørger om du vil gemme noget gammelt så - nej
Nu skulle det hele gå af sig selv.
Emesen.

Kommentar
Fra : 2603ph

Dato : 17-07-03 14:28

Hej sparx

At gendanne DOS-filer kunne i DOS-tiden ske med UNDELETE.EXE, men den virker vist ikke i de nyere FAT.
Men der er flere muligheder - et program
PC INSPECTOR File Recovery.exe
eller REVIVAL.EXE kan skanne harddisken og vise, hvilke totalt slettede filer,
der kan genetableres.
Du kan sikkert finde dem ved at søge i Tucow.
Jeg har prøvet det sidste med fint reesultat.
De filer, der er overskrevet kan naturligvis ikke hentes, så pas på med at
hente en masse filer fra nette inden du har kørt disse programmer.
De kører under windows, men DOS-filer kan sagtens genetableres.

Mvh
2603ph

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 04-01-04 13:02

Molokyle var først med det rigtige svar -- UNDELETE

***

Dette spørgsmål synes at være besvaret.... Luk venligst spørgsmålet.

På forhånd tak.

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Godkendelse af svar
Fra : sparx

Dato : 04-01-04 22:40

Tak for svaret xou.