/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Kurvafskalletn er
Fra : kipumi
Vist : 385 gange
100 point
Dato : 12-08-14 21:29

Opvaskemaskinen: den nederste kurv har en lille hul, hvor plastic er gået fra, og man kan se metallet nedenunder. Hullet er som 2x hul i lille mønt. Jeg har i dag spurgt hvad en ny kurv koster - og det er over 1000 kr. Så jeg vil gerne vide, om det hul betyder noget, og om, jeg eventuelt selv kan lappe det med et eller andet holdbart. Alternativt, hvor kan jeg købe en billigere kurv. Maskinen er 5 år gammel, og fungerer ellers perfekt.

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 12-08-14 21:30

Der er noget galt i overskriften, men jeg kan ikke rette det

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-08-14 22:01

Epoxy skulle kunne klare det..........................bør laves udendørs.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 110 point
Dato : 12-08-14 22:04

Prøv læs her
http://www.nettoparts.dk/shop/opvask-traadkurv-151c1.html

En trådkurv er en kurv af jern overtrukket med plastik. Hvis der komme hul i plastikken vil der hurtigt dannes rust på grund af det saltholdige opvaskevand. Ofte sker dette på grund af forkert placering af især skarp knive som let skærer hul i plastikken. Selv en lille skramme er nok. Vær forsigtig med at opvaske skarpe knive (mange kniv producenter anbefaler iøvigt at man undgår maskinopvask da knivene bliver sløve). Skulle det ske at kurven er begyndt at ruste vil der ofte komme flyverust på serviceet, og det kan være svært at få af igen. Skift kurven eller brug kurve-fix til at dække skaden: http://www.nettoparts.dk/shop/kurve-fix-2836p.html

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-08-14 22:11

Prøv at ringe til firmaet hempel.
http://www.henkel.dk/275_DKD_HTML.htm

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 12-08-14 22:18

http://www.kandu.dk/spg92986.aspx

På genbrugspladsen havner mange opvaskere, så det kunne evt. være en mulighed!

Ellers kan du benytte malingen Hammerite

Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 13-08-14 09:32

Tak for svaret katekismus.
Jeg har nu bestilt et pose kurvefix. Jeg har adlrig knive i maskinen, men har et sted, hvor jeg ofte stiller grydelåg, og nu kan jeg se, at nogle af disse låg har en skarp kant, så det er nok blevet dumpet ned for mange gange. Tak for svar, jeg anede ikke det fandtes, så jeg er glad