/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Skift af batteri på Galaxy 7.0 plus
Fra : Gin
Vist : 320 gange
100 point
Dato : 31-07-14 16:31

Jeg har en Samsung Galaxy 7.0 plus som har fungeret fint i 2 år. Nu går den pludselig i sort ind imellem. Jeg har købt nyt batteri til den og har tænkt mig at udskifte dette, men hvad sker der med alle mine programmer og filer? hvordan får jeg lavet en fuld kopi på ekstern disc eller på min PC??? Håber der er en nørd, der kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen
Gin

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 31-07-14 22:56

1. Du kan være ganske rolig, dine programmer og filer ligger IKKE i batteriet
2. Dine programmer er knyttet sammen med din konto så hvis du skifter til en ny tablet har du stadig adgang til dine programmer når du har indtastet dine konto oplysninger igen.
3. Dine filer kan gemmes på flere måder, de kan f.eks synkroniseres med din google konto eller du kan kopiere alt over på en computer. Men jeg vil anbefale dig at hente og installere Samsung Kies på din computer og så benytte det til at lave din backup.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 31-07-14 22:59
Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-08-14 00:00

Batteriet har ikke noget med de vigtige data at gøre. Det kan måske være nødvendigt at rette klokkeslet og dato efter batteiskift, men heller ikke mere.
alligevel er det altid klogt at have en backup af alt vigtigt hos sig selv.
Noget andet kan jo fejle, og så ville det være kedeligt at miste billeder breve og andet. Tro ikke at alt er sikret ved kopi i skyen hos Samsung.

Kommentar
Fra : Gin

Dato : 01-08-14 08:33

Selvfølgelig ligger filer ikke på batteriet, men jeg regnede med at det hele er gemt på mit SD kort på tabletten, men når jeg går ind i Lagring i indstillinger og kigger på mit SD kort, er der Total plads 29,22 Gb men under Tilgængelig er der også 29,22 Gb, hvilket jeg tyder, som om der slet ikke er noget på SD kortet??? Jeg kan også se, at der på tablettens hukommelse, som er på 12,96 Gb er både programmer, fotos, lyd, downloads og andre forskellige filer samt endnu tilgængelighed på 9,20 Gb. Jeg vil nu prøve at kopiere indholdet over på en ekstern disk. Jeg har allerede Samsung Kies men er lidt i vildrede med, hvordan det bruges.

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 100 point
Dato : 01-08-14 09:14
Kommentar
Fra : Gin

Dato : 01-08-14 17:05

Tak for dit link - det gik jeg ind på og fik overført fra tabletten. Efterfølgende skilte jeg så tabletten ad og ville sætte et batteri, som jeg specielt havde indkøbt til den, i. Desværre viste det sig, at det var et forkert batteri.... Så nu har jeg bestilt et nyt...

Godkendelse af svar
Fra : Gin

Dato : 01-08-14 17:06

Tak for svaret EXTERMINATOR.