/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
driver til kamera
Fra : granner01
Vist : 549 gange
500 point
Dato : 30-07-14 23:33

Jeg har et Sony DCR-SR35 kamera og jeg har problemer med at finde en driver til win8.1.

Nogen der kan komme med et bud så jeg kan se film fra det igen?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-07-14 23:36

Det er - formentligt - fordi kameraet er for gammelt.

Hvornår er det fra?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-07-14 23:43

Det kamera er ikke så gammelt og slet ikke for gammelt til en driver. Det er købt til win 7.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 30-07-14 23:50

prøv IOBIT http://www.iobit.com/driver-booster.php

der skulle være en chance for den finder driveren...

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 510 point
Dato : 31-07-14 00:14

Mon ikke du kan bruge PlayMemories Home som du kan hente her: http://www.sony.dk/support/da/product/dcr-sr35e

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 31-07-14 00:19

checkede lige sony's kompatibilitets liste, usb på dit kamera er understøttet både på win 8 og win 8.1

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-07-14 08:15

Kan du se kameraet i C: så er det bare åbne drevet og afspille/ redigere derfra.
Er det kabel forbundet eller?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-07-14 08:19

Ellers kunne en lille usb kortlæser måske løse problemet - de koster knap 10.- på Ebay eller andre steder.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-07-14 08:59

Jeg skal nok arbejde med det, men jeg passer en hvalp i 14 dage og den vil lege. Og luftes.

Det er bare det at jeg også har et nyt barnebarn og ham filmede jeg. Og opdagede at jeg ikke havde brugt kameraet siden jeg fik win 8,

For jeg kunne ikke sådan lige få kameraet til at virke. Og det er et kamera der kobles til via usb. Kameraet har harddisk.

Og jeg kunne se kameraet i stifinder og jeg kunne sagten kopiere filmene over på computeren. Men jeg kunne ikke afspille dem.

Jeg kan ikke se at kameraet er installeret på computeren.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 31-07-14 09:10

Hvis du kan få filmen over på din HD, så er det jo ikke en driver til kameraet du mangler, men en driver til at afspille det filmformat kameraet laver.

Hvad er filendelsen på filmen?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-07-14 10:05

Det er ganske almindelige mpg4 filer. Og nu har jeg installeret driver og er lige ved at afprøve det.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-07-14 10:13

Citat
men en driver til at afspille det filmformat kameraet laver.

Ikke driver - men Codecs.
Denne pakke indeholder alle = men
http://www.free-codecs.com/download/k_lite_codec_pack.htm

Kommentar
Fra : alka

Dato : 31-07-14 11:49
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-08-14 17:14

http://www.bit-tech.net/news/bits/2012/05/04/windows-8-drops-dvd/1
Så måske du lige skal finde og installere et program som kan.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-08-14 23:24

Jeg har kontaktet sony og har fået mail fra dem. De skriver at der ingen driver er lavet til 8.1 men at der er drivere indbygget i 8.1 som kan virke sammen med kameraet. Dog får jeg så ikke udbytte af flere funktioner. Mit kamera er lidt for gammelt, som de skrev.

Løsningen kan så være at jeg installerer Win 7 på en ekstra partition og så bruger kameraets funktioner der.

Hunden jeg passer (en hvalp) bliver hentet tirsdag, så får jeg meget mere tid til at sidde ved computeren.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-08-14 02:35

Du er på vildspor du mangler ingen driver men en codecs pakke så Windows kan afkode dine filer og afspille filmene, K-Lite er foreslået den bruger jeg, det var noget af det første jeg installerede på min Windows 8:
http://filehippo.com/download_klite_codec_pack/
med den pakke kan du afspille de fleste lyd- og videofiler

Godkendelse af svar
Fra : granner01

Dato : 04-08-14 21:23

Tak for svaret EXTERMINATOR.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-08-14 21:24

Jeg fandt en driver der duede og købte Nero Premium. Så nu fungerer det hele.