/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
4 GB RAM til Motherboards - M4A785TD-V
Fra : cobran
Vist : 364 gange
125 point
Dato : 30-06-14 21:20

Hej jeg skal bruge 4 GB RAM til et M4A785TD-V EVO bundkort med AMD Athlon II X2 270 / 3.4 GHZ.

jeg vil gerne have de hurtigste RAM som man kan få til bundkortet uden at skulle OC dem altså...

Jeg kan ikke helt forstå på siden her hvad max er...
http://www.asus.com/Motherboards/M4A785TDV_EVO/specifications/

Håber i kan hjælpe mig

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 125 point
Dato : 01-07-14 22:02

Så er det noget i stil med dem her du skal have fat i: http://www.computersalg.dk/produkt/436601/gskill-ripjaws-f312800cl7d4gbrm-ddr

Tør man spørge hvorfor du jagter hastighed via ram med lav latency?

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 02-07-14 22:33

hmm det eneste jeg går op i er at skaffe nogen hurtige ram, så jeg ikke bare køber 4 gb af de dårligste på markedet ... men hvad mener du med at jeg går efter ram med lav latency ... det ville være en hjælp hvis du forklare det hvis du gider jeg tænkte bare - jo højere "PC3XXXXX" nummer jo bedre ... men vidste ikke mac limit er...

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 03-07-14 00:00

glem sætningen... " men vidste ikke mac limit er..." haha jeez
"

Godkendelse af svar
Fra : cobran

Dato : 03-07-14 00:04

Tak for svaret EXTERMINATOR.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 03-07-14 02:08

Data på de ram jeg linkede til: DDR3-1600MHz 7-8-7-24-2N
Jeg begyndte at skrive en masse omkring timings men kom til at tænke på at det må der da være skrevet rigeligt om så jeg fandt lige denne side der forklarer det fint omend lidt enkelt http://ocguide.dk/default.asp?side=6

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 03-07-14 02:20

lige en tilføjelse.
Citat
hmm det eneste jeg går op i er at skaffe nogen hurtige ram, så jeg ikke bare køber 4 gb af de dårligste på markedet

Du kan altid købe Kingston HyperX, det er altid et sikkert valg.

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 11-07-14 17:34

mange tak så kan jeg blive lidt klogere på det :)