/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVD film på iPad
Fra : ruder4
Vist : 554 gange
100 point
Dato : 29-06-14 23:13

Hej

Jeg vil gere have lagt nogle af vores DVD film over på vores iPad.
Har fundet ud af, at man skal bruge en DVD ripper, der kan lave om til MP4.

Har fundet en Leawo DVD ripper - denne koster penge.

Den skal kunne gøre sådan, at filmen skal være dansk sporet.

Kender I en gratis ripper, eller hvordan får I DVD film på iPad'en?

/Ruder4

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 29-06-14 23:19

Hov... denne skulle nok have ligget i en anden kategori...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-06-14 00:35

Hvis du kan læse og forstå engelsk, så er her en komplet guide om hvordan du gør o hvad du skal bruge:
http://www.kenrockwell.com/apple/play-dvd-in-an-ipad-or-iphone.htm

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 30-06-14 04:18

Nemmere og hurtigere får du det ikke + gratis = vælg Ipad ude til højre og klik start, det tager ca 10min og du har en film til din Ipad
http://handbrake.fr/
Sæt dvd i drevet/ åben handbrake og vælg Source (måske) skal du selv vælge under ´title´ da der kan være flere afsnit på dvd.
Lyd og tekster skal du også vælge + du skal klikke på dem og vælge om de skal hardkodes eller bare ligge som valgfri tekster.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-06-14 04:26

Syntes du det er for ´kringlet´ så brug programmet Formatoz også gratis.
http://www.pcfreetime.com/screenshot.html
Indsæt dvd og åben programmet - gå ned til rubrikken med DVD/ dvd til video....vælg drevet eller lokalt, lad kavliteten være som den er - vælg sprog og lydkanal og til MP4.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-06-14 04:28

Du skal vælge ROMdevice/dvd og IKKE video som på det første billede, ellers kan du ikke vælge lyd og tekst.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-06-14 04:33

VLC ? er sikkert udmærket, men eneste ulempe er at en dvd fylder omkring 4,5GB og en omkodet film med eller uden hardkodet tekst/ valgfrit sprog kan komme ned på 1GB uden du kan se forskel, og slet ikke på så lille en skærm - så skal du op på en skærm på 40* for at syntes det måske kunne være bedre.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-06-14 04:51
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-06-14 04:58

Citat
Hvis du kan læse og forstå engelsk, så er her en komplet guide om hvordan du gør o hvad du skal bruge:
http://www.kenrockwell.com/apple/play-dvd-in-an-ipad-or-iphone.htm

Så ikke lige at handbrake var med på dit link.

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 30-06-14 16:02

Mig-selv.... Jeg kan ikke finde ud af at vælge lyd og tekster på handbrake...?

Prøver lige den anden.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-06-14 18:56

Citat
Jeg kan ikke finde ud af at vælge lyd og tekster på handbrake...?

Så er det fordi der ikke er andet sprog/lyd end det du kan finde.

Hvis du prøver Formatoz, så kan du godt ´nedsætte´ kvaliteten/bitraten, men pas på med at gå under 1000 = men igen - på så lille en skærm kan det ikke ses.

Ellers kan jeg lave en ´hurtig-guide til dig´ med/om Handbrake, men det bliver først i morgen.
Men prøv lige at se DVD filmen, og se om der skulle være ekstra lyd/tekst spor på den - hvis ikke der er ´ekstras´ er det fordi den er ren Dansk.

Prøv eventuelt dette program som viser dig samtlige data på din dvd.
http://mediaarea.net/da/MediaInfo

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-06-14 19:29

Meget hurtig guide, du kan også få den som video - i morgen
Klik på index filen og det starter
https://www.dropbox.com/s/aupzb46in6am4c0/Ny%20mappe%20%283%29.rar

Godkendelse af svar
Fra : ruder4

Dato : 02-07-14 21:21

Tak for svaret mig-selv.