/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
........satans!!!!
Fra : Mosebaek
Vist : 545 gange
100 point
Dato : 18-04-14 19:16

Ja,undskyld udtrykket. Men i forlængelse af Brassovitski`s bemærkning i
http://www.kandu.dk/spg170834.aspx

vil jeg også gerne udtrykke min irritation,over diverse reklamer. Selvfølgeligt skal skittet finansieres,på een eller anden måde. Men det er efterhånden en pestilens,at læse diverse it-sider.

Ikke mindst aviser,kræver efterhånden en god portion tålmodighed at læse. Det glimter og blafrer,i alle verdenshjørner. Store annoncer og billeder,der skal slås væk,inden man kommer til den artikel,man gerne vil læse.

Og som prikken over i`et:
Citat
Websitet anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart.

Lad mig høre,hvad i gør. Banker konen...smadrer pc`en...eller noget helt tredie.

M.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 18-04-14 19:57

Brug Chrome eller Firefox med AdBlock plugins, det fjerne mange reklamer, her på kandu er der ingen i Chrome + AdBlock
https://adblockplus.org/en/chrome

Bruger du IE kan der også bruges AdBlock,
https://adblockplus.org/releases/adblock-plus-10-for-internet-explorer-released

Den med cookies skal man åbentbart bare vænne sig til!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-04-14 20:08

Citat
Lad mig høre,hvad i gør
bruger AdBlock plus selvfølgelig, den med cookies kommer kun 1 gang hvis ikke du sletter historikken så det er til at leve med
Citat
Banker konen...smadrer pc`en...eller noget helt tredie
den med at banke konen skal du passe på med, måske er det dig som får bank

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-04-14 20:21

Den cookieadvarsel er en pestilens, men desværre noget "eksperter" anbefaler.

Alle ved at lortet er uskadeligt hvis man ikke har sænket paraderne, så advarslen får bare helt nye brugere af nettet, f.eks. pensionister til at være meget nervøse.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-04-14 20:55

Citat
Den cookieadvarsel er en pestilens, men desværre noget "eksperter" anbefaler.

Hvornår er EU's politikere blevet "Eksperter"
Det er desværre noget de har vedtaget i EU

Reklamer, hvafor reklamer? Google Chrome med ghostery og adblock

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-04-14 21:08

Vent li`e lidt med å
For nu er jeg vist på dybt vand:

Jeg får jævn tit en popupper,mest på Ekstra-bladet "Et script kører.....".
Det resulterer i at komputeren kører..kører..og kører,i een uendelighed. Kan slet ikke komme i kontakt med den,uanset hvad jeg svarer til denne script.

Hvad kan det skyldes. Har været udsat for,at jeg var nødt til at ta`strømmen.

M.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 18-04-14 22:13

Jeg har ikke haft en eneste reklame - hverken her eller på Ekstrabladet - siden jeg fulgte dette tip

http://www.kandu.dk/Tip22429.aspx

og jeg har ikke bemærket nogle bivirkninger

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-04-14 23:44

Citat
Har været udsat for,at jeg var nødt til at ta`strømmen.

Den møder jeg på andre sider, og vil mene at det er en fejl på siden, eller din browser der ikke kan behandle de data der kommer fra siden.
Det er som regel også sider med masser af reklamer jeg får meldingen, sammen med en ad-blokker (Admuncher)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-04-14 09:09

Jeg blokerer for 3. part cookies. That's that.

Til gengæld slår jeg det mentale filter til, således jeg slet ikke bemærker reklamerne. De eneste som fanger min opmærksomhed er de, der kræver at man fjerner et flueben hist og pist ved div. services og download procedurer. Samt lukker de pop-under sider der måtte indfinde sig ved link redirektion.

Mest irriterende er de nævnte javascript overloads. De skyldes sjældent selve reklamen, men kodefejl introduceret af progammøren enten på sitet selv eller i en af iframe'sene. Resultatet er ofte: "Stackoverflow i linie X" eller "Dette script kører langsomsomt...osv. vil fortsætte med at køre script på siden?"

Dårlig kode er svær at gardere sig imod. (Joeh... hvis man slår scripting fra, men så er der så meget andet indhold man ikke kan nå.)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-04-14 12:40

Til spøgsmålet - her er min løsning.

3 fluer med et smæk.
Jeg banker konen med den bærbare (jeg kan ikke løfte den stationære ).
Resultat:
Konen får sine daglige bank
Computeren bliver smadret
Reklamerne er væk

På den bærbare, er der installeret adblock.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-04-14 14:49

Eyvind !!!!

Citat
Jeg banker konen med den bærbare (jeg kan ikke løfte den stationære
Konen får sine daglige bank
Computeren bliver smadret
Reklamerne er væk

Citat
På den bærbare, er der installeret adblock.

Hvorfor så smadre den bærbare????

Har jeg misforstået dit indlæg?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-04-14 19:34
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-04-14 11:22

Flere der ønsker ordet ???

M.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-05-14 11:24

Tak for svaret Klaudi. Mit spørgsmål har vist ligget i mølpose. Så nu vil jeg skynde mig at afslutte.

Men prg. ser godt ud,så det vil jeg forsøge at installere på IE og Firefox.

Vh. M.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-05-14 12:14

velbekomme