/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Tv signal
Fra : zoik
Vist : 459 gange
100 point
Dato : 09-04-14 08:14

Hej.

Jeg er i den situation jeg ikke ser så meget tv men gerne vil beholde dr kanalerne.
Jeg er i dag medlem af et antennelav hvor jeg har den mindste pakke de kan tilbyde, 129,- om måneden. Kan jeg ikke finde en løsning der er billigere på lang sigt. Jeg har egentlig næsten givet op da jeg ikke kan finde ud af hvad jeg skal købe for at være kørerklar til at tage signalet 'direkte ud af luften'.
Jeg har et nyere fladskæmstv med mpeg 4 modtager indbygget.
PS. At Streame fra nettet er ikke en løsning jeg kan leve med

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 110 point
Dato : 09-04-14 08:21

Køb en indendørs antenne eller denne.
http://www.harald-nyborg.dk/p3001/antenne-lte-udendoers

Kan du bare fravælge dit tv? mener ikke det er muligt i en forening?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-04-14 08:23

NB: inde antennerne ligger nederst på siden..

Kommentar
Fra : peque

Dato : 09-04-14 08:24

Altså tror nu heller ikke på du kan fravælge en antenneforening!

Kommentar
Fra : zoik

Dato : 09-04-14 09:04

Tak mig- selv kigger på det.

Peque> det er et laug ikke en forening. Jeg er ikke tvunget til medlemsskab, har i sin tid selv meldt mig ind og kan bare melde mig ud igen, altså ingen tvang som i visse boligforeninger hvis det er det du mener. Men tak for indsparket, kunne lige passe jeg gjorde at muligt og så ikke kunne slippe ud af det jeg havde i forvejen

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 09-04-14 09:30

Jeg kunne godt fravælge antenneforeningen, da jeg gik over til TDC-trio for et par år siden. Der er både internet, fastnettelefon og TV i én pakke. Man kan vist også får TDC-duo, altså kun 2 af tingene - og der er flere pakker til forskellige priser. Check på deres hjemmeside.
Jeg er yderst tilfreds med ordningen.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 09-04-14 09:31

Blot en oplysning

Man er ikke længere tvunget til at være medlem af en bestemt forening, der levere tv-signaler.
Der kan dog være en opsigelsesperiode.

Se evt: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1372834503

MVH

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 09-04-14 09:54
Kommentar
Fra : zoik

Dato : 09-04-14 10:19

Tak for jeres svar.

Den antenne der er foreslået i første svar... Er det nok til jeg sætter den op udenpå husetsmig smider et stik fra den i tv'et og så er der DR kanaler (hvis ellers signalet er stærkt nok) eller skal jeg have en boks inden tv'et når det har mpeg4 indbygget? Kan ikke helt gennemskue det i brugsvejledningen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-04-14 11:04

Har ikke en selv, men min nabo´er har dem hængende på gavlen og de vender som vinden blæser.. men tror du skal rette den ind efter den nærmste sendemast.
Du burde kunne se signal-styrken på dit tv.
Jeg har et par gamle antenner fra år???? og de ligger bare oppe på loftet uden at pege efter noget specielt

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-04-14 11:08

Hvis dit tv kan modtage DVB-T (det står i din manual) så er det bare et stik i tv, er dit tv ældre og kun kan klare den gamle tv kodning, så skal du have en lille boks der klarer problemet - mellem antenne og tv

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-04-14 11:10

Citat
når det har mpeg4 indbygget?

så skulle der ikke være problemer, men jeg kan tage fejl.

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 09-04-14 15:52

Her skriver DR udførligt om at modtage TV via egen antenne:
http://www.dr.dk/OmDR/Modtagelse/Antenne/20091020170333.htm
mvh
Janus

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-04-14 20:16

Citat
Her skriver DR udførligt om at modtage TV via egen antenne:
http://www.dr.dk/OmDR/Modtagelse/Antenne/20091020170333.htm
mvh
Janus

Sjovt nok købte jeg en kort-fidus til PC der var fremtidsikret (kun mpeg2 ) i en butik, og der var endda stor rabat på, den virkede et par uger efter at DR og andre efter Nytår XXXX skiftede over til MPEG4, så sad jeg med en genstand der ikke kan bruges til andet end samle støv - eller hvis der var en der kan/ kunne bruge den til en satelit modtager, men den blev solgt som fremtids sikret = AF EN PRO BUTIK. - skal ikke nævne butikken, men penge kunne jeg ikke får igen, med den begrundelse at jeg havde brugt den indpakkede software, som kan hentes gratis ned.

Så endelig spørg 10 gange end en for lidt.

Godkendelse af svar
Fra : zoik

Dato : 10-04-14 08:25

Tak for svaret mig-selv. Kaster mig ud i en antenne her en af dagen, så håber jeg det lykkes for mig. Også tak til i andre ??