/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
USB stick
Fra : kj
Vist : 457 gange
300 point
Dato : 15-03-14 17:10

Jeg har et HP USB stick der har været en tur i vaskemaskine og tørretumbler
Hvad sker der ve at putte det PC'en

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-03-14 17:14

Jeg har prøvet, og den kunne læses bagefter. Men den fik også kun skånevask.
Om din computer kan klare det ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 15-03-14 17:19

Du skal i hvert fald sørge for, at den er tør, før du prøver.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 15-03-14 17:22

Elektronik tager som sådan ikke skade af vand, det der er problemet er at få det ordentlig tør før det tændes for det. Så hvis du sørget for at få den blæst ordentlig tør og få fugten ud af den sker der ingen ting.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 310 point
Dato : 15-03-14 17:45

De andre har skrevet at du skal sørge for at usb drevet er tørt inden du sætter drevet til computeren, drevet tager ingen skade af en vask eller to, et usb drev er næsten umulig at ødelægge, et af mine usb drev lå ude i vind og vejr på gårdspladsen (den er sikkert blevet kørt over adskillige gange) i over et år inden jeg tilfældigt fandt den igen, den lå et par dage på radiatoren og virker fint nu

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-03-14 18:46

Lad være med at varm det op, så udvider elektronikken sig og kan skabe revner i printet/andet.
Lad det ligge en uges tid ved normal stue-temp og prøv så.

Tabte selv et elektronisk termometer i akvariet for et par dage siden, og det lå ½ time på et stykke køkkenrulle og så var det klar til brug igen, men ikke overdreven varme.

Citat
Men den fik også kun skånevask.

Ak ja, sådan er der så meget.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-03-14 18:47

Citat
lad være med at varm det op,

Ok, læste ikke at den havde været til ´tørre´.
men mig bekendt kan du ikke futte din pc af - eller usb på samme.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-03-14 00:49

Læg den på radiatoren i en time og så stik den ind

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 16-03-14 13:20

Nu kan der da hvis ikke skrives mere om denne USB stick der har været en tur i vaskemaskine og tørretumbler, så USB stick kan da ikke klage over at den ikke bliver holdt ren . Og som jeg tidligere skrev> Elektronik tager som sådan ikke skade af vand osv...

Så nu er det kun at sætte den til og få den afprøvet, MEN inden den sættes til i PC vil det være en god ide at sætte USB stick i et forlænger kabel/stik nogle gange for at slipe kontaktfladerne rene for evt. belægning af vand/kalk/sæbe der har sat sig fast efter en tur tørretumbler, så det ikke er pga. af dårlig forbindelse at den ikke virker. Så sæt den til og bliv

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 16-03-14 16:14

Tak for svaret o.v.n..
Jeg har nu fået at vide at det ikke har været i tørretumbler, så nu får det lov til at ligge i 14 dages tid inden jeg prøver