/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
RC motor
Fra : mig-selv
Vist : 410 gange
50 point
Dato : 08-03-14 10:17

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 08-03-14 13:55

hvis du har et multimeter kan måle om den virker sæt pindene på plus og minus og kommer der tal frem i displaiet så virker den

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-03-14 14:04

Den kører rimeligt den ene vej, men ikke den anden, det hjælper at ´skubbe´ den igang, men den har ingen omdrejninger og dør ud.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-03-14 14:05

Jeg har har andre små motorer, og enten virker de eller ej - men denne kan jeg ikke blive klog på.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 50 point
Dato : 08-03-14 14:21

Det lyder som om at kul er brænd/slidt, så den kan køre lidt den ene vej men ikke den anden!

Hvis du kan skille den ad, så prøv at pudse der hvor kul har kontakt, med et stykke meget fint sandpapir.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-03-14 14:36

Der er ikke kul i den, kun 2 metal små plader - men det kunne jo være at der skulle have siddet noget ´kul´ på dem.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-03-14 14:37

NB, den kortslutter strømforsyningen, når den får lidt strøm

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-03-14 14:45

Den så forresten ikke helt pæn ud.

http://www.gratisimage.dk/image-DD58_531B1E99.jpg

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 08-03-14 14:47

Det bliver nok en ny motor fra linket, de koster jo ikke alverden.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-03-14 15:39

Ja den ser "kaput ud", der skulle være kul på de to terminaler!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-03-14 16:53

De er der ikke og der er brændt riller ind i akslen, så den har vist været på overarbejde.