/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Internet bærbar via mobil
Fra : Gambrinus
Vist : 557 gange
500 point
Dato : 23-02-14 13:24

Hvordan opsætter jeg min telefon og min bærbare PC,
så PC’en kan komme på internettet via min telefons internetopkobling ?

Telefon : SONY Experia Go
Bærbar PC : Dell med Windows 7,Trådløst netværkskort , USB, Bluetooth.

Det burde da kunne lade sig gøre. Ik’ ?
Jeg kan ikke finde nogen vejledninger.

Jes

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 23-02-14 13:43
Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 510 point
Dato : 23-02-14 14:02

Du ønsker at bruge din smartphone som modem eller mobil hotspot?
Begge dele er mulige, tryk på Indstillinger og tryk på Mere > Internetdeling og bærbar hotspot, der kan du slå usb tethering til hvis du har en usb kabel mellem telefon og computer - OBS hvis telefonen vises som et drev på computeren så skal den frakobles med Sikker fjernelse af hardware før du kan bruge usb tethering.
Samme sted, altså under punktet Mere > Internetdeling og bærbar hotspot, finder du Konfigurer WI-Fi hotspot, der sætter du dit trådløse netværk op, bærbar hotspot kan bruges af flere computere samtidig nøjagtig som hjemme på din router

Godkendelse af svar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-02-14 16:47

@ O.V.N.

Jeg må sige :
Du har ski’ dine geniale øjeblikke ind imellem.
Så nemt og dog så svært at finde.

5,6 Mb ned / 2 Mb op. Med 3G
Rigeligt til mig, nu da jeg skal ind og hygge mig på hospitalet en lille uge.

Takker og bukker !

Jes

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-02-14 18:42

Citat
Du har ski’ dine geniale øjeblikke ind imellem
kun ind imellem Tak for accept og god bedring med hvad du nu end fejler