/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
HDMI connector for TV-out på tablet
Fra : ara
Vist : 635 gange
50 point
Dato : 09-01-14 21:54

Hej.

Hvad kan man bruge dette til hvis det er på ens tablet?

Hvis der er plads til et simkort i tablet'en. Kan man så bare sætte et simkort i og dermed gå på nettet, eller skal der dongle til?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-14 22:02

HDMI --- til visning på TV

Du bruger simkort til forbinde til en udbyder, som så sælger dig internet forbindelse.

Jeg bruger ingen af delene.

Det skulle også kunne lade sig gøre med en USB single, gennem et micro / alm USB kabel

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-14 22:05

USB single. - dongle
Det er nemt at trykke forkert, på en tablet.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 09-01-14 22:16

Vil jeg ikke kunne bruge et simkort fra en telefon.

Der kan man jo også gå på nettet?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-14 22:23

Pas - jeg kan ikke rigtig se hvordan med simkort / 3g

Kommentar
Fra : ara

Dato : 09-01-14 22:24

Eyvind.

Fik fat på en Lenovo S6000 H idag.

Det er den jeg lige spørger til inden den pakkes ud.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-14 22:28

- du kan hente manual hos Lenovo.

Men jeg lukker nu.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-01-14 00:33

Citat
Hvad kan man bruge dette til hvis det er på ens tablet?

Til at kople sig tl et tv med HDMI stik...
Citat
Hvis der er plads til et simkort i tablet'en. Kan man så bare sætte et simkort i og dermed gå på nettet, eller skal der dongle til?

Ja...måske skal der dongle til.

Citat
Det er den jeg lige spørger til inden den pakkes ud.

Ved de intet om den i butikken, så burde du ikke handle sådant et sted.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-01-14 00:36

Jeg er lidt desorienteret (det skyldes nok jeg er rundet de 67)
HDMI, SIMkort og dongle, er tre forskellige ting.
HDMI er til billedoverførsel incl lyd.
SIM kort en en direkte forbindelse via mobilnettet, der kræver et indbygget mobilmodem.
Er der ikke dette indbygget, så kan man med et løst mobilmodem, isat SIM-kort, til at oprette forbindelse til din mobilnetudbyder, via USB porten, hvis din tablet understøtter dette. Det er ikke sikkert at alle typer mobilmodems kan bruges.

Ellers er løsningen en mobil router, isat et mobilnet dongle, og så tappe signalet via Wi-Fi.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-01-14 09:31

Min tablet har HDMI stik til visning på TV
Den har micro USB til memorystick / dongle / andet USB
Den har slot til SD micro card til fil-lager
Den har slot til sim card til internet via GSM/3g
Den har trådløs netkort til internet via en router

Advarsel: lyd op/ned knap på siden må ikke holdes inde samtidig med at tabletten tændes.
Jeg har lige prøvet - men heldigvis fik jeg den startet op igen på normal vis.
Det var ellers en masse på kinesisk, og noget med factory.
Der bør nok laves backup.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-01-14 10:52

Jeg har en lille ledning til USB /micro - men spekulerer på at købe denne, som skulle være bedre..............
http://www.itnetbutik.dk/shop/blu-ray-55c1.html?gclid=CNvhooSi87sCFYJP3godTDcA8g

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-01-14 15:10
Kommentar
Fra : palleby

Dato : 10-01-14 19:26

MM jeg har en medion lifetab.
sæt simkort i og den ber omm din pinkode og du er på..jeg kører på delt internet ekstra simkort fra TDC:)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-01-14 19:42

Palleby - så er det simkort vel allerede koblet til udbyderens netaftale.

Kommentar
Fra : palleby

Dato : 10-01-14 20:51

ja du skal have et abbonement med data.. jeg siger at hvis der er plads til simkort skal man bare sætte det I...Naturligvis skal man have et dataaboonement...jeg har et ekstra simkort som deler de data jeg har på mit telefon abb.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 10-01-14 21:12

Jeg har CBB med 6 timers tale og 1 gb data.

Vil sådanne et kort bare kunne sættes i min tablet uden problemer?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-01-14 21:15

I følge Palleby kan du godt.

Din tablet har vel slot for simkort..................bør stå i manualen.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 10-01-14 21:27

Yes den mangler ikke noget, pånær at blive pakket ud

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 10-01-14 23:18

Sæt du bare et SIM kort i din nye tavlecomputer, du kan naturligvis ikke snakke som i en telefon men hvis du har data inkluderet i dit abonnement så kan du bruge 3G og gå på internettet.
Du skal ikke bruge en dongle, der er indbygget plads til SIM kort.
HDMI stikket kan bruges når du vil vise billeder og andet på TVet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-01-14 23:20

Citat
Hvis der er plads til et simkort i tablet'en
der er ikke noget hvis, der ER plads til SIM kort i en Lenovo IdeaTab S6000-H

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-01-14 10:58

SD slot og simkort slot sidder på min Lenovo S6000-F bag en lille aflang plast beskyttelse og løsnes forsigtigt med en negl i det lille hak. Det gør den nok også på H modellen.

Monteringen (mount) sker ved indsættelse af kortet.
Afmontering skal ske inden kortet tages ud. > Indstillinger > lager > rul ned og tast på det der skal afmonteres.
Det gælder også USB grej som tilsluttes. (ej ladekablet som bare kan hives ud og ind)

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 11-01-14 18:37

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-01-14 02:26

Selv tak - fik du den lille tavlecomputer på nettet?