/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Er det en svinestreg, af Jensens Bøfhus?
Fra : vedikkealt
Vist : 791 gange
500 point
Dato : 07-11-13 11:19

Jensens Bøfhus jagter en lille lokal fiskerestaurant i Sæby, selv om der er 250.000 der hedder Jensen i Danmark, så må den lille fiskeresturant i Sæby, ikke hedde noget med Jensen.

Hvad mener du ?

Personligt sætter jeg ikke mine ben på Jensens igen.

Kan se, at der allerede er flere der har reageret på det her ...

https://www.facebook.com/bofhus?fref=ts#!/bofhus

http://nordjyske.dk/nyheder/boefhus-hiver-nordjysk-fiskerestaurant-i-hoejesteret/22af0c78-9f57-4880-9c78-95c2e850c1f5/112/1513

Bedste hilsner fra vedikkealt

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 07-11-13 12:38

Det er lidt mere kompliceret end som så. For fiskerestauranten er det naturligvis hårdt at skulle slæbes gennem højesteret, og sagen er som sådan ret enkel, selvfølgelig skal fiskerestauranten have lov til at hedde Jensen.

Problemet er at Jensens Bøfhus har et varemærke de vil beskytte. Det kan de kun gøre ved at sagsøge alle der overtræder varemærket, måske overtræder varemærket eller er på kanten. Ellers vil det næste firma der hedder eller kalder sig noget med Jensen bare sige at Jensens Bøfhus gav de andre lov, at det er blevet en almindelig betegnelse for madsteder osv. Jensens Bøfhus er nødt til at sagsøge og have helt præcise afgørelser for hvad andre må og ikke må. Det er sådan loven er, og det er det Jensens Bøfhus handler efter. Vi har set det før, f.eks. var/er der en tøjbutik i København der hedder "Lego", de blev også slæbt i retten, fordi de andre Lego mente de misbrugte deres navn.

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 500 point
Dato : 07-11-13 12:41

Nu lever Jensens bøfhus ikke op til mine krav og derfor har jeg kun været der 1 gang, og kommer der ikke mere.
Om de vil køre en sag på navnet Jensen er deres sag, vi lever i et frit land. At de sandsynligvis ikke vinder sagen, når den allerede er tabt ved to instanser, betyder blot at de kommer til at betale sagsomkostningerne og advokaterne er glade for de vinder altid (salær)

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-11-13 13:55

Vi har lige besøgt Jensens Fiske og Skaldyrs restaurent ved havnen i Sæby,
og har oven i købet anbefalet den her i kandu.

Og de tog det meget roligt der,
han hedder jo Jensen og det kan ingen store bøfhuse lave om på.

Iøvrigt er der meget stor klasse forskel, til Sæby favør,
så bøfhuset skal ikke være ked af evt. forvekslinger...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-11-13 15:55
Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-11-13 16:40

Mit borgerlige navn er Johnny McDonald, men det giver mig ikke ret til at åbne en pølsevogn og kalde stedet for McDonald.

Hvorfor ikke...????

Fordi McDonald er et registreret varemærke.

Nåååårh, er det sådan landet ligger..??
Åh ja, såmænd da!

Mvh.
Johnny McDonald.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-11-13 17:39

Ja, men der er vist flere Jensen end der er McDonald i Danmark, nok modsat i Skotland

Og Jensen er ikke et registreret varemærke her i Danmark, iøvrigt en fin gammel bil i UK,
og man kan ikke få eneret på Jensen noget steds, world wide,
så gode Jensen med en af Danmarks bedste fiske restaurenter kan tage det helt roligt...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-11-13 18:59

Jensens og Bøfhus er ikke noget varemærke, men sat sammen med ordet Bøfhus bliver det til "Jensens Bøfhus" og kan nu være et varemærke.

Så alt andet end "Jensens Bøfhus" har ikke noget, at gøre med dette varemærke.

Det er utroligt som "pengene" altid skal føre sig frem.

Ps. For et par år siden, var jeg 3 gange inde på Jensens Bøfhus, Første, Eneste og Sidste gang.
For mig virkede der lidt snavset.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 08-11-13 09:47

Vi har ikke været på JB i mange år. Jeg tror det er mindst 15-20 år siden, men vi glemmer det aldrig! Det var i Herning, og vi fik serveret "brugt mad"!
Da vi kom ind bestilte vi et par bøffer, (to voksne). Lidt senere kom der to andre voksne ind fire borde fra os. Det undrede os lidt, at de fik samme ret som vi hade bestilt - men før os. Da de havde fået serveret maden, kaldte de på "tjeneren", som de fortale, at de IKKE havde bestilt de serverede retter!
"Tjeneren" tog retterne, gik lidt rundt og spurgte så til, hvem der hade bestilt disse ???, det have vi, hvorefter "tjeneren" serverede dem for os. Jeg sagde, at vi ikke ville have halvkolde brugte retter, hvorefter "tjeneren" fjernede retterne. Efterfølgende kom "tjeneren" igen - nok med de to samme retter, men nu var de blevet lunet!!
Så ja, som Eyvind ovenfor: Første, Eneste og Sidste gang.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-11-13 15:43

Jensens Bøfhus er jo en simpel discount kæde. Med alt hvad det indebærer. Har prøvet deres Århus afd.,engang for mange år siden. Ikke den store kulinariske oplevelse,så vidt jeg husker.

Nu er jeg heller ikke vild med oksekød/bøffer.... gennemgående noget tørt og sejt stads.
Næh...må jeg be`om svinene.

Hvis vores lille restauratør i Sæby taber sagen,ville jeg i hans sted,gøre som svenskerne,flette et ekstra "s" ind i navnet. Nemlig "Jenssens Fiskerestaurant". Det smager da lidt af Jens.

Iøvrigt vil jeg da gerne tilstå,at mit borgerlige efternavn er Jensen.
Mosebaek bruger jeg kun,når jeg færdes på de bonede gulve,og her på Kandu.

M.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 08-11-13 17:55

Jeg er faktisk enig med Eyvind, da begge hedder JENSEN og så må det være henholdsvis en fiske resturant og et bøfhus, hvilket er 2 forskellige ting.

Og der er vel stor forskel på bøf og fisk.

Jeg vil personligt håbe bøfhuset taber, for deter efter min mening, at

Jensens bøfhus er det som de har eneret på og ikke andet.

Så kan den anden have eneret på navnet Jensens fiskeresturant.

Og det må så være det.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 08-11-13 18:44

Det er da en utrolig form for frækhed. Underlig form at føre sig frem på
Han ter sig jo ligesom Lokdam.
Sæby taber ikke sagen,, om anvendelse af navnet ”Jensens Fiskerestaurant” er en krænkelse af brugsbaseret rettighed til anvendelse af navnet ”Jensen`s,
Tværtimod giver det bøf Jensen dårligt omdømme.
http://www.selskabsadvokaterne.dk/domme/jensen's-boefhus-jensens-fiskerestaurant-kraenkelse-af-varemaerke

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-11-13 20:08

Siden eksisterer ikke og det gør Jensens eneret på Jensens heller ikke.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 09-11-13 08:06

Egentligt utroligt, at den bøfbiks kan overleve.

Jeg kommer der kun når jeg får et gavekort - er sket en 3 gange, og som flere påpeger, så er det ikke imponerende, og slet ikke hygiejnen omkring deres salat bar, her har jeg flere gange set, at tjenerne med uvaskede hænder står og - rydder op, - hvis noget er faldet ned i de forkerte skåle - og så smider det tilbage igen, ligesom hvis en ske er faldet ned i noget, så hele håndtaget er klinet ind, så bliver den ikke skiftet, men bare rejst op igen. Det har ikke meget med ordentlig hygiejne at gøre.

Og så håber jeg selvfølgelig også - at Jensens bøfbiks taber den sag - endnu engang.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 09-11-13 18:06

underligt hvorfor siden ikke kan vises, når jeg kan læse den
prøver lige igen

http://www.selskabsadvokaterne.dk/domme/jensen's-boefhus-jensens-fiskerestaurant-kraenkelse-af-varemaerke

ellers tag den fra denne side http://www.selskabsadvokaterne.dk/domme
og klik på Jensen's Bøfhus - Jensens Fiskerestaurant - krænkelse af varemærke

Efter denne grundige læsning, tror jeg ikke Jensens bøfhus vinder, men negativ omtale er måske bedre end ingen omtale?

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 10-11-13 08:00

# katekismus

Tak for linket.

Efter også at have nærlæst teksten, tror jeg heller ikke, at bøfhuset vinder i anden omgang.

Men da det skovler penge ind, på deres discount mad, betyder det intet for Jensens bøfbiks.

Og så undre det mig, at de kan have 6 mill. gæster om året, er der virkeligt så mange, der har så dårlig smag / dømmekraft.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 18-11-13 19:45

Hvis jeg var skalle-jensen, så er jeg da slet ikke i tvivl om at hvis jeg vandt retssagen, så vil jeg udvide mit menukort med en enkelt ting, og omgående anskaffe et skilt hvorpå der står "Jensens Fiske og Skaldyrs restaurant - og vi har også bøffer".

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 05-12-13 10:07

Tak for svaret bentjuul.