/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Spørgeundersøgelse...
Fra : marken84
Vist : 776 gange
100 point
Dato : 22-09-13 15:45

Gad da nok vide hvad der blev af spørgeren her:

http://www.kandu.dk/spg168712.aspx

Den såkaldte undersøgelse var da vist lidt ulden

Citat
Før testen, begynder har vi lidt info til dig Læs venligst før du begynder.
Programmet der skal bruges til at optage skærmen og lyd(dvs. Din stemme) er ”Camtasia”. Det kan hentes fra www.camtasia.com, hvor du kan downloade en prøvevesion. Tak for din hjælp.

Vi vil gerne informere dig om, at dine personlige oplysninger ikke bliver videregivet eller offentligt. Vi vil kun bruge det til projektet. Skærm-optagelse og lyd vil kun blive brugt i forbindelse med opgaven, og kun delvist brugt til en sammenomfattet kort video af testresultaterne. Det endelige video (hvor man måske kan høre din stemme eller se dit skærm) vil blive lagt ud på www.youtube.com men ikke med personlige oplysninger. Og det er kun delvis dine testresultaterne bliver anvendt.

I en af testopgaverne, skal du benytte din e-mail, hvor du skal bekræfte oprettelsen via. e-mail. Du skal ikke optage mens du bekræfter. Du kan evt. stoppe optagelsen, og fortsætte efter du har bekræftet. Din email vil ikke blive offentliggjort eller vist til information avisen. Vi sletter og redigere de steder hvor man kan se din e-mail og også hvor du opretter en konto på hjemmesiden. Men vær venligst at optage mens du opretter kontoen på information avisens hjemmeside, da vi meget gerne vil vide hvordan du gør og hvordan du finder det.

Du behøver ikke at benytte dit rigtige fornavn eller efternavn. Men dog skal emailen være rigtigt, da funktionerne på hjemmesiden ikke virker, hvis du ikke bekræfter gennem mail. Tak!

Teknisk infomation:
For at optage via. camtasia:
1.   download programmet i www.camtasia.com
2.   Efter download, gå ind i programmet.
3.   Tryk på tools (øverst)
4.   Tryk på ”Record the screen”.

Der vil komme en seperat vindue op, hvor der er en stor rød knap man kan optage med.

Efter du er færdig med optagelser eller du gerne vil have en pause, kan du gemme det du har optaget:
1.   tryk F10
der kommer et nyt vindue op med ”preview”
2.   Tryk ”Produce”
3.   i ”save as type”, vælg venligst ”video file (.avi)”

Fortæl os hvad du har på hjertet – Husk at du ikke skal holde dig tilbage. Hvis du har kritik eller ros omkring webstedet så fortæl os det – vi lytter med glæde. Alle former for kommentar er velkomne.

Tal dine tanker ud – Når du løser en opgave, så tænk højt. På den måde forstår vi hvordan du overvejer at løse opgaven, mens vi ser dit skærm.
Interview før test
Nedenstående spørgsmål må du gerne besvare ved at skrive i worddokumentet/notesblok. Dette behøves ikke optages.

•   Personlige oplysninger ( navn, alder, uddannelse, interneterfaring)

•   Læser du nyheder på internettet? Hvis ja, hvor læser du henne?

•   Har du tidligere besøgt hjemmesiden information.dk
Hvis ja:
-   Hvornår besøgte du sidst hjemmesiden?
-   Hvad foretager du dig, når du er inde i hjemmesiden?
-   Hvad er din overordnet holdning til hjemmesiden?
Hvis nej:
-   Hvad forventer du at man kan foretage sig på hjemmesiden?

Testopgave 1:
Husk at optage skærmen og have lyden klar. (Du skal ikke skrive løsningen i word dokumentet og vær’ sød at ikke have dette dokument op mens du løser opgaverne. Dog må du gerne lige se hvad opgaven handler om, hvergang du løser)

1.   Find Information avisens hjemmeside.

2.   Opret en brugerprofil på Informations hjemmeside. Skriv kun i de stjernemarkede felter. HUSK at bekræfte via. Email.

3.   Du har nu oprettet en ny konto på webstedet, og vil gerne skrive lidt tekst om hvem du er. Er det muligt at skrive om sig selv på webstedet?

4.   Du abonnerer allerede på papirudgaven af information. Dit abonnementsnummer er 08062101 og postnummer er 1264. Find en online udgave af dagens trykte avis?

5.   Læser du aviser- hvis ja , hvilket emne interesserer dig i øjeblikket / er der en politisk sag du forfølger. Kan du finde artikler om emnet?

6.   Du ønsker at læse en artikel med titlen "Historien om en forudsigelig død". Artiklen er fra d. 10.12.1998. Find artiklen?

7.   Du vil gerne anbefale artiklen til andre information-læsere. Hvordan gør du det?

8.    Du vil gerne se alle dine anbefalinger. Er dette muligt på webstedet?

9.   Du synes at der er skrevet nogle spændende læserkommentarer til artiklen og du ønsker derfor at blive opdateret når der kommer en ny kommentar. Et dette muligt på webstedet og hvordan gøres det?

10.   Du ønsker ikke længere at blive opdateret på kommentarerne til artiklen, har du mulighed for at fravælge dette igen?

11.   Du vil gerne finde artikler om kunst. Kan du finde artikler der omhander netop dette?

12.   Din ven har anbefalet skribenten ’’Niels Jespersen’’ som du gerne vil læse flere artikler af. Kan du finde artikler skrevet af denne skribent?

13.   Du har netop læst en artikel af ”Niels Jespersen”. Du synes at artiklen var velskrevet og ønsker for fremtiden at blive informeret om andre udgivelser af samme skribent. Er dette muligt på webstedet?

14.    Du vil gerne have et samlet overblik over "NSA-Afsløringerne". Er dette muligt?

15.   Kan du finde den første opdatering i overblikket over NSA-afsløringerne ?

16.   Find der hvor man kan læse den internetbaseret version af avisen.

17.   Din avis er ikke blevet leveret til dig, og det vil du gerne sende en reklamation om til Information. Hvordan vil du gøre det?

18.   Dit abonnement er udløbet, og derfor vælger du at lukke for din konto. Er dette muligt på webstedet?

Interview efter test
Nedenstående spørgsmål må du gerne besvare ved at skrive i worddokumentet/notesblok. Dette behøves ikke optages.

•   Vurdere på en skala fra 1-5, hvor 1 er dårligst og 5 er bedst, din oplevelse af hjemmesiden.
•   Nævn 2-3 ting som du mener er gode ved hjemmesiden.
•   Nævn 2-3 ting som du mener skal forbedres.
•   Hvad er din mening om webstedets muligheder for at følge skribenter, emner og journaler?
•   Hvilke funktioner mener du manglede på webstedet?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 22-09-13 16:26

Det er da klart - Poten skrev jo dette:
Citat
Jeg vil prøve at skrive til Information for at høre om de kender noget til denne undersøgelse

Kun 1 minut efter forsvandt vedkommende.

Godkendelse af svar
Fra : marken84

Dato : 09-10-13 19:00

Tak for svaret Eyvind.

Jeg havde da rent glemt jeg havde stillet det spørgsmål.

Nå men han forsvandt jo ud i glemslen...

Kommentar
Fra : Eyvind