/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Hjælp! Personer til Test/interview søges
Fra : rasha01
Vist : 658 gange
100 point
Dato : 20-09-13 18:50

Hejsa,

Min søster har brug for nogle testpersoner til at teste en hjemmeside for et studieprojekt.

Der er cirka 18 testopgaver man skal løse mens man optager ens skærm og stemme. (Programmet der bruges til det er: Camtasia. Programmet optage alt hvad der sker på skærmen, så man ikke behøver at have videokamera osv.). Det kan gøres hjemmefra.

Skriv gerne, hvis nogen af jer har lyst. Hun skal bruge det senest i morgen aften.

Tak.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 20-09-13 19:29

Hvad skal der testes for/imod?

Kommentar
Fra : poten

Dato : 20-09-13 19:42

Send du bare en test til mig... Så kigger jeg da lige på det

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 20-09-13 21:09

Programmet optage alt hvad der sker på skærmen.

det program turde jeg sgu ikke installere på min pc.

Kommentar
Fra : rasha01

Dato : 20-09-13 21:13

Der skal testes for information avisens hjemmeside. Formålet er at se hvordan hjemmesiden fungere, og om man kan finde rundt i den. :)

I kan downloade testopgaverne her: http://www.fileswap.com/dl/JSMQ5SPo6M/

På første side er der ren info om testen. Der står bl.a. at du skal downloade camtasia, og at der skal tænkes højt mens du udfører opgaverne (det er en slags tænke-højt-test)

Jeg anbefaler I læser informationerne grundigt før i begynder.

Og jeg håber, at I vil deltage i den :)

Tak !

Kommentar
Fra : rasha01

Dato : 20-09-13 21:43

Hej trimare46,

Det er ikke et spyware/virus program, som jeg siger du skal installere. :) Det er forståeligt at du ikke tør at installere et ukendt program.

Camtasia er et program som optager alt hvad du laver på dit skærm NÅR du trykker på "Record The screen" og vil stoppe igen, hvis du trykker STOP. Det er et video-redigeringsprogram, og har funktionen hvor man kan optage sin skærm.

Du kan evt. lade din anti-virus program til at scanne installationsfilen før du installere programmet på din pc. :) Installationsfilen for prøveversionen kan hentes fra http://www.techsmith.com/camtasia.html eller blot ved at skrive www.camtasia.com.

Håber, at det gjorde dig mere trygt for at installere det. Men det er helt forståeligt, hvis du ikke vil deltage i testen pga. der bliver optaget skærm. :)

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 21-09-13 01:19

Citat
Min søster har brug for nogle testpersoner til at teste en hjemmeside for et studieprojekt.

Hvad er det dog for noget lalleværk du der fyrer af?

Hvis det var http://www.information.dk/ der stod bag dette ville de jo ikke lade en tilfældig person som dig rode med det...

Kommentar
Fra : rasha01

Dato : 21-09-13 10:45

marken84 - Hvem har bildt dig ind i at information står bag projektet? Som nævnt tidligere, er det et STUDIEPROJEKT, hvor min søster skal teste hjemmsiden. Det er en gruppe studerende, der tester hjemmesiden for brugervenlighed.

Hvis du har gået eller går på universitet, burde du vide at nogle virksomheder faktisk lader de studerende teste og skrive opgave om deres virksomhed. Men dog uden at være helt indblandet i projektet. Det samme sker her.
Hvis du vil deltage, så sig til. Ellers bare hold dig væk. Tak.

Synes det er ret tarveligt af jer, som står der og prøver at finde fejl fremfor at hjælpe. Hun har brug for det idag, og I står bare der kritisere og finder fejl. Hvis I ikke finder dette projektet/hjælp troværdigt, så kan I bare altid ignorere det.

Kommentar
Fra : rasha01

Dato : 21-09-13 10:46

Er der virkelig ingen der vil deltage i testen?

Kommentar
Fra : poten

Dato : 21-09-13 12:31

Er der virkelig ingen der vil deltage i testen? skriver du

jeg skrev

Citat
Send du bare en test til mig... Så kigger jeg da lige på det

så kom bare i svingninger makker!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-09-13 15:02

Jeg tror heller ikke på det.

Men det er første gang at nogen har indrømmet at de vil hacke ens computer.
Er der bare en som hopper på limpinden så er pengene nok hjemme.

Psykologi-test..............................hvem er så dum at udlevere sin computer og bankadgang.

Hent og udfør et program fra en du ikke kender - og

Kommentar
Fra : poten

Dato : 21-09-13 15:27

Tænkte jeg det ikke nok FIS I EN HORNLYGTE rasha01

Hvis der er en test som du skriver, så kom dog med den...

Kommentar
Fra : rasha01

Dato : 21-09-13 16:06

Hej Poten,

Jeg har sendt dig et privat indlæg med link til testen.

Tak :)

Kommentar
Fra : rasha01

Dato : 21-09-13 16:36

Citat
Men det er første gang at nogen har indrømmet at de vil hacke ens computer.
Er der bare en som hopper på limpinden så er pengene nok hjemme.

Nu slapper du lige lidt af... Ingen prøver at hacke din computer!

Camtasia hacker ikke ens computer (hvis det gjorde, så ville de nok ikke have så mange kunder som de nu har + så vil den fulde version af programmet nok ikke koste penge + så ville de nok hellere ikke have en 30-dages prøveversion af programmet..... ). Det er professionel tool til at redigere videoer fx ligesom Photoshop hvor man redigere billeder.

Citat
Psykologi-test..............................hvem er så dum at udlevere sin computer og bankadgang.

Hent og udfør et program fra en du ikke kender

Du skal hverken hente et program fra mig eller udføre et program!

Camtasia var bare et forslag til hvordan man kan optage skærmen mens man udfører testen.. Hvis du ikke vil installere Camtasia, så installere et andet program du føler dig tryg ved. Grunden til min søster forslog Camtasia er pga. det er meget enkelt at downloade + optage skærm med den. Plus, er den også sikker at installere.

Det er op til jer selv hvilket program, I vil benytte til at optage skærm+lyd mens i udfører testopgaverne. Det eneste min søster vil have fra jer, er jeres testresultater i form af en video, hvor hun kan se hvordan I har tænkt jer at udføre testen. En testopgave kan fx være: Anbefal denne artikel til andre information-læsere.. Så vil hun gerne se hvor I går hen for at løse opgaven. Går I til min side? Eller går i ind i en artikel? Hvad tænker på I når I udfører opgaven. Hvordan løser I opgaven? Osv..

Det er bare et studieprojekt... Simplere kan jeg ikke sige det.. Man blir helt træt af at skrive til hver eneste person, at dette ikke er en hacke-projekt - men bare et STUDIEPROJEKT!!!

Kommentar
Fra : poten

Dato : 21-09-13 23:01

Citat
Før testen, begynder har vi lidt info til dig ? Læs venligst før du begynder.
Programmet der skal bruges til at optage skærmen og lyd(dvs. Din stemme) er ”Camtasia”. Det kan hentes fra www.camtasia.com, hvor du kan downloade en prøvevesion. Tak for din hjælp.

Vi vil gerne informere dig om, at dine personlige oplysninger ikke bliver videregivet eller offentligt. Vi vil kun bruge det til projektet. Skærm-optagelse og lyd vil kun blive brugt i forbindelse med opgaven, og kun delvist brugt til en sammenomfattet kort video af testresultaterne. Det endelige video (hvor man måske kan høre din stemme eller se dit skærm) vil blive lagt ud på www.youtube.com men ikke med personlige oplysninger. Og det er kun delvis dine testresultaterne bliver anvendt.

I en af testopgaverne, skal du benytte din e-mail, hvor du skal bekræfte oprettelsen via. e-mail. Du skal ikke optage mens du bekræfter. Du kan evt. stoppe optagelsen, og fortsætte efter du har bekræftet. Din email vil ikke blive offentliggjort eller vist til information avisen. Vi sletter og redigere de steder hvor man kan se din e-mail og også hvor du opretter en konto på hjemmesiden. Men vær venligst at optage mens du opretter kontoen på information avisens hjemmeside, da vi meget gerne vil vide hvordan du gør og hvordan du finder det.

Du behøver ikke at benytte dit rigtige fornavn eller efternavn. Men dog skal emailen være rigtigt, da funktionerne på hjemmesiden ikke virker, hvis du ikke bekræfter gennem mail. Tak!

Nej tak, det tror jeg ikke jeg vil rode mig ud i.
Der står jo ikke en snus om hvem der står bag "undersøgelsen" og hvad den skal bruges til.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-09-13 10:00

Jeg har lige været på Informations hjemmeside....................

log in
opret konto
skriv navn osv.

Hvis det skulle være svært, så er det vist den forkerte målgruppe der henvender sig.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 22-09-13 12:27

Jamen så har der da været en der har gennemført undersøgelsen eller hvad?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-09-13 14:48

Citat
Jamen så har der da været en der har gennemført undersøgelsen eller hvad?

Det er da muligt, men hvem det er ved jeg ikke.
Jeg kom ikke længere end det viste...............................direkte ind til hjemmesiden.

Hvis ellers det bare er en test, så er det nok den mest dovne medieforsker, jeg endnu har set.

Kommentar
Fra : rasha01

Dato : 22-09-13 15:05

Hej Eyvind,

Jeg må da sige,at hun har henvendt sig til den rigtige målgruppe ( folk med lille/ingen it-erfaring) - det kunne jeg allerede se ved dit første indlæg. Hvis du ikke havde været i den rigtige målgruppe, så ville du i din første indlæg havde undersøgt programmet før du talte/skrev. Og slet ikke noget med "Hent og udfør et program fra en du ikke kender - og "

Testen ER OG SKAL testen være nem i starten, da man allerede fra starten ikke vil skræmme sine testpersoner væk ved at stille svære opgaver.

(Logisk logisk.. )Prøv selv at tænke hvorfor mon de har stillet sådan en nem opgave om at oprette konto til at starte med? SVAR: Du kan jo ikke gøre andet end at læse artikler på hjemmesiden, medmindre du er logget ind. Så selvfølgelig er det en af de første opgaver.

Men jeg er glad for at du har kigget på det- selvom du i starten skrev at du aldrig ville og at du ikke troede på det.

Næste gang, må du må gerne udtrykke dine spørgsmål lidt mere venligt. Tak.

Til Poten,

Som sagt, er det altså nogle (faktisk to) studerende der skriver en opgave om brugervenlighed. Andet baggrund er der ikke. Den skal heller ikke bruges til andet, end at de skal lave en god projekt og at bestå faget.

Mht. til youtube. Hun kan lade være med at uploade det på youtube, men deres forelæser foreslog at aflevere videon HVIS det var en stor video-fil, gennem youtube, da Københavns Universitets intranet kan tage for lang tid at loade en stor fil - når man aflevere opgaven .

Hvis I har flere spørgsmål, så må I gerne spørger - men vær' så venlig at stille dem på en venlig måde, i stedet for at angribe mig og svine til om at jeg har tænkt mig at hacke jeres computer og hvad ved jeg.

I må meget gerne skrive en privat indlæg til mig, hvis I vil deltage i testen eller HAR gennemført den :) (Selvom det var i går, hun senest havde brug for det, så kan hun stadigvæk nå at have jeres testresultater med i opgaven. )

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-09-13 15:14

..................... 2 studerende i medieteknik som ikke selv kan spørge på Kandu

Kommentar
Fra : rasha01

Dato : 22-09-13 15:21

Selv når I ikke tror og behandler en som har været medlem siden 2006 så dårligt.. tænk på dem som lige opretter en profil og spørger :O :O

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 22-09-13 15:22

Der vist ikke rigtig nogen der "bider" på denne "undersøgelse" rasha01 -

Du må nok bede "søsteren" prøve et andet sted...

Kommentar
Fra : poten

Dato : 22-09-13 15:29

Citat
Fra : rasha01

Dato : 21-09-13 21:43
Du har måske alligevel ikke lyst?

Næh, ærlig talt ikke nej - uanset hvad, synes jeg det virker en smule mystisk at nogle "studerende" skulle have fået til opgave at lave undersøgelser via Information - OG at disse så sætter en anden person til at finde deltagere.

Meget mystisk vil jeg sige.

Jeg vil prøve at skrive til Information for at høre om de kender noget til denne undersøgelse.

Kommentar
Fra : rasha01

Dato : 22-09-13 15:29

Der er faktisk én der har spurgt og er igang!

Det er ikke alle som er ligesom jer - som kun er på kandu for at kritisere, nedgøre og svine andre til. Det eneste I kan finde ud af at kritisere og være så uhjælpelige - selvom jeg forklarede jer hvad det drejede sig om fra starten af.

Annuller spørgsmålet
Fra : rasha01

Dato : 22-09-13 15:30

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål