/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Garmin Nüvi 2597 i demomode permanent...
Fra : Niederhof
Vist : 2586 gange
200 point
Dato : 27-08-13 18:21

Jeg er lige blevet ejer af en Garmin Nüvi 2597 LMT - på papiret en god lille GPS - MEN den kører i demomode hele tiden, og jeg kan ikke slå det fra. Når jeg trykker på fluebenet for "GPS-simulator", så forsvinder det ikke, men teksten bliver grå.
I enhedsoplysninger står der at GPS-firmewaren er versio 0.00.
Jeg har opdateret alt fra Garmins hjemmeside - men samme resultat.
Nogen forslag til hvorledes jeg får liv i GPS'en?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-08-13 18:27

Firmware version 0.00 lyder forkert.

Få den byttet.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-08-13 18:57

Har du opdateret den med Garmin Express?

Hvis ikke så prøv det
http://software.garmin.com/da-DK/express.html

Hent og installer Garmin Express og slut så gps til pc,
så skulle Garmin Express gerne finde den og tjekke om der er opdateringer til den!

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 27-08-13 19:11

Jeg har opdateret både via Garmin Express og direkte fra deres web-updater - med uændret resultat.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-08-13 19:13

Har du signal fra nogen satellitter?

Er du udendørs og har fuldt "udsyn" til hele "himlen" med sattelliter?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-08-13 19:15

Hvor lang tid tog det? Der gik flere timer med min, en 2495LMT, ellers må det være en bytter!

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 27-08-13 19:27

Bille1948 -> I demo-mode er modtageren slukket, og derfor er der intet signal
Klaudi -> Jeps, det tog ca een time

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-08-13 19:33

Jeg ved godt, at den er slukket i Demo, men hvis du er indenfor eller ikke har godt nok "udsyn", gåt den selv i Demo, derfor er det vigtigt, at du er udendørs med frit udsyn.

Hvis den stadig ikke virker, er det - igen - en bytter.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 27-08-13 20:40

Du har vel,. først,. registreret din GPS,.. inden du fortsætter med opdatering,. ?
http://www.garmin.com/dk/register

på min Garmin kan der KUN opdateres med det medfølgende kabel,
andre,.. op- lade kabler,. mm. (også garmin) virker ikke, (på min.)

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 27-08-13 20:48

herefter modtager du en mail

Tak, fordi du registrerede din nüvi® xxLM på Garmin.com. Ved at registrere dig hos os får du adgang til de nyeste oplysninger om din enhed.

Har du spørgsmål?

Kontakt os med spørgsmål angående din nüvi® xxLM.

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 27-08-13 21:22

EA_HS -> den er registreret, og jeg har modtaget samme mail.....
Og jeg har også spurgt på deres hjemmeside, men endnu ikke fået noget svar. Da jeg ringede på deres service-telefon, fik jeg rådet at slå firewall og antivirus fra på min pc, for bedre at kunne opdatere Og det var EFTER at jeg havde forklaret at den meldte at alle opdateringer var i orden......

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 27-08-13 21:48

så 'smutter' du bare ned i ElGiganten,
de har et 'tilbud',.. der går ud på at franarre godtroende sjæle deres penge,
- ved at købe en klargørings-pakke,..
ja,.. du læste rigtigt, den ville de 'prakke mig på',.........

da jeg spurgte om han mente jeg så så dum ud at jeg ikke selv kunne klare det,
- svarede han flabet,.. tjoo .. hvis du ved hvordan det skal gøres,

hertil replicerede jeg,.. er det noget du absolut SKAL spørge alle GPS købere om,.. ?

- hvis jeg får brug for hjælp,..
tror jeg nok jeg kan finde den billigere end de 750 kr ElGiganten forlanger,
også selv om der medfølger noget der ligner en billig plast taske / omslag, i 'pakken'

- SÅ blev han mopset,.. og så gik jeg hjem og opdaterede til V 3,60
som ser ud til at være nyeste,.. også selvom den er fra 12 mdr 2012.

nej helt ærlig,.. hvis supporten ikke kan hjælpe,
skal den naturligvis byttes....

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 03-09-13 19:27

Så er problemet løst....... jeg stillede samme spørgsmål på www.Garmin-User.dk og fik løsningen der.
Men tak for indsatsen til alle.

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 200 point
Dato : 03-09-13 19:31

Hvis vi andre også skal blive klogere, hvad var så løsningen??

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 03-09-13 19:37

Nåeh ja - følg dette link http://garmin-user.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5349&PN=1&TPN=1
(giv lige en melding, om det virker eller ej)

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 03-09-13 21:55

Linket virker vist kun for medlemmer - så her er løsningen i klar tekst:

Tryk på Vis kort > vælg triptælleren, her holder du fingeren på det store
runde nul i10 - 20 sekunder indtil billedet skiftet.

Så kommer du til Diagnostic Page, her vælger du
Demonstrationstilstand og her kan du afbryde demotilstanden.

Godkendelse af svar
Fra : Niederhof

Dato : 13-10-13 17:34

Tak for svaret Bille1948.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 13-10-13 17:46

Tak for det