/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Lukke tid.
Fra : Mosebaek
Vist : 735 gange
300 point
Dato : 14-08-13 19:39

Foranlediget af den overvældende interesse for mit spørgsmål: http://www.kandu.dk/spg168310.aspx
(Købepoint) vil jeg gerne spørge: Hvornår er det god tone,at lukke sit spørgsmål. Og hvor længe,er det god tone,at lade den stå åben.

Jeg er da lidt ked af,at nogle (5-6 stk.) har måttet ofre point,for at læse ovenstående spørgsmål.
Det er ikke min mening at score point,på den måde. (Har nok af skittet i forvejen).

Men lukker man ikke rimelig hurtigt,ser det måske ud som manglende interesse for egen spørgsmål.

Vh. Den stærk syvsindede Mosebaek.

NB.:
Citat
Forpagter navnet,står nok ikke til troende.

Er nok alligevel aktuelt:
http://suhrske.com/slaegten/guleHaefter/GH9899.html
http://www.suhrske.com/kontakt.html

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 310 point
Dato : 14-08-13 20:17

og så må vi jo igen lige åbne(købe) dit spørgsmål -

for ellers kan man jo ikke følge med.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-08-13 20:21

Men lukker man ikke rimelig hurtigt,ser det måske ud som manglende interesse for egen spørgsmål.

Jo, jeg vil også mene at man lukker, når der er svar på det spørgsmål, som man har stillet.

At andre så har "købt" dit spørgsmål skyldes sikkert interesse. Ingen kan jo vide, hvilket svar du ville acceptere, men ville da gerne se hvilken bygning det var, som du havde "glemt alt om"

Du skriver jo selv, at du havde lavet notater om netop det fotografi

Citat
Bonderup. Bonderupvej (148) 150. 4370 Store Merløse. Tølløse komm. Vestsjælland. Sædegård. 380 ha. Ejer: Den Suhrske stiftelse. I 1852 købte storkøbmand Johannes Theodorus Suhr gården. Han handlede over Østersøen, Norge og England. Også jord og fast ejendom. Han opførte mejeri ved gården. Han døde i 1858, og gården og andet gik til Den Suhrske Stiftelse. Forpagter: Carl Boisen-Thøgersen.

Som jeg også på en måde skrev.

Men sjovt at være på "skattejagt"

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 14-08-13 20:34

Jeg var gået i bog reolen, på tur i "danske gaarde i tekst og billeder" fra 1924 og andre spændende gamle bøger.

Tiden stod stille, og hvem kunne vide, at ingen havde stoppet tiden på Kandu

Det er helt fint, at du accepterer svaret straks, du ser det. Helt korrekt.

Du sparede måske mig for en biltur til Kongsdal, for at lede efter gården

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 14-08-13 22:59

Citat
Hvornår er det god tone,at lukke sit spørgsmål. Og hvor længe,er det god tone,at lade den stå åben.

Jeg er da lidt ked af,at nogle (5-6 stk.) har måttet ofre point,for at læse ovenstående spørgsmål.
Det er ikke min mening at score point,på den måde.

Meget simpelt, når du har fået et brugbart svar accepterer du det med det samme, så kan alle andre se at der ikke skal spildes tid på det spørgsmål.
Hvis nogen er interesseret i svaret kan de enten købe adgang eller vente til det låses op, det er ikke dit problem.

Hele idéen med kandu.dk er jo netop at man kan få hjælp til livets små problemer. Derfor er det jo smart at et spørgsmål med brugbart svar låses så der ikke spildes krudt på det. Det er jo ikke alle spørgsmål hvor det er lige tydeligt om et svar er brugbart eller ej, så hvis ikke du accepterer et svar vil folk blive ved med at bruge tid på spørgsmålet.

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 15-08-13 00:44

Citat
Men lukker man ikke rimelig hurtigt,ser det måske ud som manglende interesse for egen spørgsmål.

Næh, det synes jeg nu overhovedet ikke, men selvfølgelig skal du da gøre det, som du har det bedst med.

Men det undrer mig nu lidt, at nogen har så voldsomt travlt med at lukke et spørgsmål, nu hvor pointene ikke spiller nogen særlig rolle mere.

Jeg lukker et spørgsmål, når jeg fornemmer, at det ingen interesse har længere, og selvfølgelig inden for de 3 måneder, som man nu har til at "acceptere".

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-08-13 22:55

Tak for svaret smuller54. Da du tilsyneladende,har været så flink at købe mit spørgsmål,får du lidt at gøre godt med,næste gang det bliver aktuelt.

Vh. M.