/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Bluray afspiller
Fra : Thomas.Haugaard
Vist : 451 gange
100 point
Dato : 14-08-13 17:52

Findes der en mulighed for at få en Blu-Ray afspiller til at afspille via et Scart stik altså kan man bruge en af de udgange der normalt er på en Blu-Ray og så have et omformer kabel med et scart stik i den anden ende eller er det helt forskellige teknologier.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-08-13 18:14

Måske du kan bruge så'n en her?!

HDMI til Scart converter 549,-
Gør det muligt at tilslutte en enhed med HDMI-signal til en enhed som kun modtager SCART.
http://www.av-cables.dk/scart-converter/scart-til-hdmi-converter.html

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 14-08-13 19:39

Er det for at tilslutte til et gammelt fjernsyn? - Eller projekter?

Styrken ved blueray er den meget gode billedkvalitet - derfor er hdmi anbefalet. Det er en skam at konvertere signalet om til scart.

De maskiner jeg lige hurtigt har kigget på har ikke scart - men har Composite, dvs gul, rød, hvid ledning. Disse 3 er analoge og kan sættes sammen med en billig omformer til scart.
http://www.av-cables.dk/scart-til-composite/scart-til-3-x-phono-in-out-1-5-m.html

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 14-08-13 20:49

Nej det er til HDMI

Det er den her jeg ville se om kunne gå sammen med et gammelt fjernsyn indtil det skulle pensioneres

http://www.bilka.dk/elektronik/tv%2c-foto-og-lyd/afspillere-og-optagere/samsung-blu-ray-bd-f5100/p/100060425?point=1&event=32

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 14-08-13 21:15

Så skal du bruge denne eller tilsvarende!

HDMI til Scart converter 549,-
Gør det muligt at tilslutte en enhed med HDMI-signal til en enhed som kun modtager SCART.
http://www.av-cables.dk/scart-converter/scart-til-hdmi-converter.html

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 14-08-13 21:53

Jeg har en LG Blue-ray hardisk optager, som har SCART udgang.
Alt spiller fint undtagen Blue-ray film, som har forkerte farver/billede, men ok billede ved HDMI tilslutning til en Monitor via HDMI.
Og efter nu at ha prøvet diverse hardisk optager med DVB-T(2), køber jeg ikke dette mere, F*** hvor er deres firmware dårlig. Næ næste setup bliver med PC med tuner kort og Blue-rays bliver lagt på NAS = ingen riser eller larm.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 14-08-13 22:06

Ok så kan det vist bedre betale sig at anskaffe en billig DVD afspiller som man så kan have indtil fjernsynet står af

Tak for de mange gode kommentarer

Godkendelse af svar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 14-08-13 22:07

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-08-13 10:18

velbekomme