/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Ny i fogedretten
Fra : sambaboller
Vist : 975 gange
20 point
Dato : 03-07-13 18:54

Hej jeg skal her i morgen i fogedretten for en ven pga. han ikke kan, som overskriften fortæller så har jeg aldrig været der før, mit spørgsmål er så hvad skal jeg have med ID og hvordan foregår det?
og skal jeg oplyse mit eget cpr. nr. til dem? kan jeg få nogle konsekvenser da jeg snakker for min vens vegne? vil jeg få breve eller andre ting tilsendt da jeg nu vil blive indblandet i dette?

Fra person som skal i fogedretten

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 03-07-13 18:59

Kan du bare møde op for en anden? Og hvorfor kan han ikke?

Hvordan kan du svare på hans vegne?

Har du fået fuldmagt?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 03-07-13 19:02

Tåbe og tåbeligt spørgsmål - så kører møllen igen!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-07-13 19:02

Du skal nok have en fuldmagt med (hvis man ellers kan det i fogedsager).
Det kommer nok også an på hvorfor din ven ikke kan deltage, for vennen kan vel stadig modtage post.
Dette er rent gæt, men der kommer nok et bedre svar.

Men du må aldrig udgive dig som om du er din ven.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-07-13 19:06

Nåe ja - brugerprofilen siger en del.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 03-07-13 19:07

Du behøver ikke bekymre dig, du bliver sat fast med det samme.

Typisk Jørgen Rudolph spørgsmål...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 03-07-13 19:11
Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 03-07-13 19:12

Du skal have en fuldmagt med, din ven har modtage.t en formular sammen med indkaldelsen, den skal blot udfyldes.

Jeg vil tro at du bare skal have noget gyldigt legitimation med.

Og nej, du kan ikke komme op og hænge på hans vegne.

Falcham

Kommentar
Fra : sambaboller

Dato : 03-07-13 19:14

Hej personen kan ikke komme da han ligger hjemme efter et groftoverfald,
jeg er hans bedste ven så kender til hans økonomi, mit spørgsmål er skal jeg have nogen former for id med mig? og kan jeg få nogen konsekvenser nu hvor jeg tager over?

Bille1948: han har smidt selve brevet væk, men har fået ham til at skrive et brev under hvor han fortæller at jeg tager over for hans vegne.

Marken84: hvorfor er det et tåbeligt spørgsmål`?, hvis man ikke kender noget til hvordan det fungere så har man da lov til at spørge ind til det? :D

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-07-13 19:16

Sgu noget sent at spørge om det.

Hvis det ellers er muligt at deltage med en fuldmagt i fogedretten burde I have undersøgt det på forhånd, og i givet fald få udleveret den rigtige formular til underskrivelse.

Kan ikke komme ??
Jeg går stærkt ud fra som i lignende tilfælde at kun en sygehusindlæggelse med udgangsforbud er undskyldning nok for ikke at møde op, er personen fængslet ville han blive hentet.

OG accepterer Du med en fuldmagt i hånden visse ting uden aftale har Du ikke en ven mere, men en fjende.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 03-07-13 19:31

du kan ikke møde for en anden. han skal selv ringe til fogedretten og få udsat mødet.
hvis ikke han gør det, bliver han hentet af politiet når fogeden bliver træt af at vente på ham

Kommentar
Fra : sambaboller

Dato : 03-07-13 19:36

LuffeA: ja jeg ved det er forsendt, men måske får jeg svaret?

i brevet fik han en fuldmagt han skulle udfylde hvis han vil sende en anden, men den har han smidt væk, så derfor har han skrevet et lille brev om at jeg kommer i stedet for ham

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-07-13 20:26

Prøv selv at lede her:
http://www.domstol.dk/Pages/default.aspx

De har flere formularer som man kan downloade i pdf og udfylde, hvad jeg engang gjorde til skifteretten.
Dog kan jeg ikke finde den Du skal bruge, og iøvrigt læste jeg andetsteds at der i aktuelle tilfælde også skal foreligge en lægeerklæring som understøtter manglende mobilitet.

Er I helt ude at svømme kunne en udsættelse måske komme på tale, så ring straks i morgen, personalet i retten er også mennesker.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 20 point
Dato : 03-07-13 20:27

Du skal kende godt og grundigt til din vens økonomi og kunne svare på spørgsmål om hans økonomi og eventuelle aktiver. Og det har ingen konsekvenser for dig!

Jeg synes, at du skal få ham til at sygemelde sig?
Du skriver han ikke kan komme til fogedmødet!

Han skal blot orientere retten pr. telefon om, at han ikke kan møde. Fremsende en lægeerklæring til retten, så retten har den senest 3 hverdage efter retsmødet. Lægen skal attestere, at din vens sygdom har en sådan karakter, at den forhindrer ham i at møde i retten (han skal selv betale regningen for lægeerklæringen). Han vil nu modtage en ny indkaldelse.

Denne lægeattest skal i så fald underskrives af lægen http://www.domstol.dk/Selvbetjening/blanketter/Blanketter/Laegeattest%20om%20lovligt%20forfald.pdf

Kommentar
Fra : poten

Dato : 03-07-13 23:23

HOLD DA FEST OG FERIE i bliver jo kørt rundt i manegen af en troll her...!

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 03-07-13 23:27

Citat
Marken84: hvorfor er det et tåbeligt spørgsmål`?, hvis man ikke kender noget til hvordan det fungere så har man da lov til at spørge ind til det? :D

Du er for langt ude - hvis der var noget om din historie, kunne du jo bare møde op og forklare sagens rette sammenhæng og så er den pot ude...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-07-13 09:58

Det er jo en typisk situation for en ressurcesvag.

Min veninde er ret psykisk påvirket af sin svære sygdom, så pt hjælper jeg hende med selv det mest fortrolige........hvor papirer også er blevet væk.
Men hun skal nu aldrig i retten

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 06-07-13 09:11

Nå blev du sat fast da du kom i fogedretten?

Eller er du ved at pønse på et andet tåbeligt spørgsmål at stille?

Kommentar
Fra : sambaboller

Dato : 06-07-13 12:11

det gik utrolig godt!
kom ind og fortalte at jeg kommer for min ven pga. bla bla bla. så ringede hun en op fra advis og så begyndte samtalen! tog maks 3-4 min

Marken84: jeg er virkelig træt af dig! kan du ikke finde et andet sted og skrive noget tåbeligt?

Godkendelse af svar
Fra : sambaboller

Dato : 06-07-13 12:13

Tak for svaret katekismus.