/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Fogedretten og Fuldmagt (stedfortræder)
Fra : Fknight
Vist : 2557 gange
50 point
Dato : 08-02-11 15:59

Hej Kandu´er,

Jeg har fået en dejlig indkaldelse til fogedretten,
Har ikke selv mulighed for at møde op denne dag.

Der står at man kan sende en anden, medmindre der står i brevet at man personligt skal møde op.
... Og det kan jeg ikke lige vurdere om der egentlig gør...
Derudover ved jeg ikke om jeg skal have en "god grund" for at sende en anden.

Ved i noget om det?...

Citat" Fodegretten har modtaget end amodning om bla. bla. bla....

Retten indkalder dem til at møde i xxx Retsalen.

De har pligt til at møde, hvis indkaldelsen er forkyndt senest 7 dage før retsmødet. De kan vælge at sende en anden person over 18 år, som har kendskab til sagen og deres økonomiske forhold. De skal oplyse deres cpr-nummer.

Er de forhindret i at møde, for eksempel på grund af sygedom, skal de hurtigst muligt give fodegretten besked. Fodegretten kan krærve lægeerklæring som dokumentation for, at de er forhindret i at møde.

Hvis de udebliver fra retsmødet, uden at give fodegretten besked om gyldig grund, kan de- uden yderligere varsel - blive hentet og tilbageholdt af politiet, indtil sagen kan behandles på et nyt møde. Fodegretten kan også gennemføre fodegsagen på deres bopæl samme dag eller senere. "

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-02-11 16:07

Ring dog til fogedretten og få ændret tidspunktet - de er til at tale med -

Kommentar
Fra : Fknight

Dato : 08-02-11 16:15

Det tror jeg ikke jeg kan nå... Havde bestemt mig for at sende en anden, men blev pludselig itivil om det var gyldigt ifølge mit brev...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-02-11 16:18

Der står jo sådan

Citat
De kan vælge at sende en anden person over 18 år, som har kendskab til sagen og deres økonomiske forhold

Men hvis det var mig, ville jeg vælge at komme selv - prøv dog at ring og hør om du kan få ændret datoen

Kommentar
Fra : Fknight

Dato : 08-02-11 16:21

Det er nemlig rigtigt - men det er sikkert bare et dumt standardbrev, but who knows.

Vil prøve - men det er allerede i morgen ved middag, og man kan ikke ringe mere idag.

men om ikke andet, må jeg vel bare prøve at ringe i morgen tidligt, og høre hvad der kan gøres.

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 60 point
Dato : 08-02-11 16:25

Du behøver ikke nogen grund til at sende en anden, denne anden person skal bare kunne udtale sig om dine forhold, og svare under strafansvar på dine spørgsmål om din økonomi.
Hvis denne person indgår en aftale med kreditor skal denne aftale endvidere respekteres som hvis du selv havde indåget den, så det skal altså være en du stoler på og som du er sikker på kan svare for dig.

Og så skal du naturligvis huske at udstyre personen med en skriftlig fuldmagt