/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Mere lyd på TV
Fra : o.v.n.
Vist : 621 gange
200 point
Dato : 30-06-13 00:24

Efter at have skiftet den gamle kasse TV ud med en fladskærm i efteråret, så er det blevet lidt at en tam fornøjelse at lytte til musik på fjernsynet, jeg vil gerne have en bedre lydoplevelse men er i tvivl om hvad jeg skal vælge, skal der være en subwoofer eller får jeg god lyd med for eksempel denne her?
http://www.bose.dk/DK/da/home-and-personal-audio/home-cinema-and-sound-for-tv/sound-for-tv/bose-solo-tv-sound-system/
eller en anden soundbar uden subwoofer? For eksempel en billig en som den her
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hojttalere/HTL2100/philips-2-0-soundbar-htl2100

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-06-13 00:30

Jeg vil lige tilføje at hvis i viser forslag, så skal det ikke være med de små satellit højtalere, spørgsmålet er om der skal være en subwoofer eller den kan undværes og jeg alligevel får en god lyd, uden at det koster en hel bondegård

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-06-13 02:37

Ja, lyden i fladskærme er elendig i forhold til en tykskærm med stereo., dog har jeg Philips som har noget bedre lyd end de Samsung jeg har hørt på.

Bose går Du aldrig galt i byen med, jeg har selv et ældre 5.1 surroundsystem (10.000 kr) hvor jeg med lidt besvær (nye stiktyper) fik koblet mit musikanlæg til fladskærmen.
Læs på Bose siden: Du har en prøveperiode på 14 dage, vil Du prøve det andet et døgns tid kan Du nok også få lov til det fra Din lokale TV-pusher.

Ægte surround er nu det bedste, men det er ikke altid at jeg gider at slå det hele til.

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 200 point
Dato : 30-06-13 07:22

Har du ikke. Et anlæg? Så kan du jo smide lyden over i det

Har selv bose til anlægget og ja det går man aldrig galt af
Men vær OB's på disse soundbar Eks bose max vægt plaseret oven på er 18kg

Det er så fint med sammenligning
http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/ViewProductCompare-Show?products=HTL2100@store-elgigantenDK|BOSESOLOTVSS@store-elgigantenDK

Især når det stortset aldrig skriver udfylder de sammen felter

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-06-13 08:39

Citat
Har selv bose til anlægget og ja det går man aldrig galt af
Men vær OB's på disse soundbar Eks bose max vægt plaseret oven på er 18kg

Min Technics reciever er så i mellemtiden stået af, jeg har allerede været inde i en HiFi butik og høre om nyere modeller også kan tilsluttes mit Bose, altså ledninger i klemmer.......og så er der også det at FM-signalet forsvinder i 2018 eller 19.
Intet problem med højttalerne

Jeg ville aldrig stille boksen under fjernsynet, soklen er grim nok i forvejen. Den skal være på en hylde opover eller neden under, men her er det så at fætteren fra Philips kan monteres på væggen uden at grine i landskabet.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-06-13 10:42

Vi har en lidt ældre Panasonic plasma tv . Såkaldt flad, selv om skærmen på den gamle kasse også var flad.
Lyden i det er fin. Så der fås "fladskærms" tv , bare man vil betale for det.

Det er endda billigere at købe tv med god lyd end bagefter at skulle købe eksta forstærker og højtalere.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 30-06-13 13:46

Jeg vil anbefale et par aktive højttalere, dvs. højttalere hvor forstærkeren sidder i højttaleren, det kunne f.eks være:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/pc/argon_6340a_aktiv-hojttaler_sort.htm
Men de fås i alle prisklasser, fra 1000 -> 100.000

Inden du køber skal du lige sikre dig at du kan få lyd ud af dit fjernsyn, der kan justeres i niveau fra fjernbetjeningen, ikke alle TV kan det.

Citat
Bose går Du aldrig galt i byen med

Øh jo, Bose er vanvittigt dyrt i forhold til alt andet, gå langt uden om Bose.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-06-13 15:07

Citat
Har du ikke. Et anlæg?
jo det har jeg, et 25 år gammelt radio med kassette afspiller og den står ikke i samme stue som fjernsynet, den kan heller ikke lydreguleres med fjernbetjeningen (gætter jeg på)
Citat
Det er endda billigere at købe tv med god lyd end bagefter at skulle købe eksta forstærker og højtalere.
af skade bliver man klog - men sjældent rig, Det er derfor jeg stiller spørgsmålet her, nemlig for at få en bedre lydoplevelse.
Måske jeg skulle overveje at købe et anlæg med radio, CD og højtalere?
og få lyden gennem den

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 30-06-13 15:17

Citat
Måske jeg skulle overveje at købe et anlæg med radio, CD og højtalere?

Bestemt ikke nogen dårlig ide!

Du skal lige bestemme dig for (og aftale med husets andre beboere) hvad det må koste og hvad det må fylde.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-06-13 21:29

Efter en tænke pause har jeg besluttet at det bliver en soundbar og så høre radio på det gamle anlæg indtil videre.
Så spørgsmålet er stadig om der skal en selvstændig subwoofer til eller det er tilstækkeligt med bas fra højtalerne i en soundbar som den fra Philips jeg linkede til i begyndelsen.
Prisen spiller selvfølgelig også ind - bedst mulig lyd for færrest mulig penge

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 30-06-13 21:39

Hvis målet er mest mulig god lyd til pengene, så er en soundbar næppe løsningen, de er primært designet til at være små. Jeg kan ikke finde ret mange data på højttalerne, end ikke en eller anden angivelse af frekvensområde. Men da der ikke sidder andet i det lille kabinet end to små 2 tommers enheder, er der givetvis ingen dyb bas fra soundbaren. Så en subwoofer vil gøre godt, men undersøg lige mulighed for tilslutning, inden du køber.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-07-13 19:40

Tak for svaret rotw.
Citat
Har du ikke. Et anlæg?
Jow og det blev løsningen, sjovt nok var den løsning ikke faldet mig ind før du skrev det, det gamle anlæg blev forbundet med DIN stikket i anlæggets AUX indgang til AUX minijack udgang på TVet - og det virker

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 06-07-13 06:27

Det var så lidt