/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Olympus E-PL5
Fra : susss
Vist : 336 gange
50 point
Dato : 19-06-13 21:00

Er der nogen som har det kamera ? som kan fortælle mig hvor god kvaliteten er ? har set i avisen at den vandt testen for god skarphed..vil gerne vide en masse om det kamera har set noget på nettet..men er det i virkeligheden bare super godt ..er billederne knivskarpe hver gang ? hvad mener man med at det er spejlløs ? er skærmen for lille som de siger ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-06-13 21:28

Jeg kan ikke finde hvor det står at den er spejlløs, men det betyder sansynligvis at der ikke er et spejl som hopper op som på de store camera (spejlreflex)
Der er ikke plads til et spejl, og det er der heller ikke brug for.
Jeg kender ikke det camera, men det ser lækkert ud og det kan skifte optik (som nok er dyrt)
En god ting er at det kan optage i RAW - altså råt billede som kan efterbehandles på computer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-06-13 21:38

Her er dem jeg plejer at kigge på, når jeg skal vurdere et camera.
http://www.dpreview.com/previews/olympus-pen-ep5/

Ps. Min egen drøm er et Canon G15
http://www.dpreview.com/reviews/canon-g15-nikon-p7700-shootout/
Som skal erstatte mit Canon Ixus

Kommentar
Fra : susss

Dato : 20-06-13 08:30

Åh den står på Engelsk..har fundet en på dansk..så at et objektiv macro koster 4000 kr ca..det er godt nok dyrt..havde ellers hele tiden regnet med at min nye kamera skulle hedde Nikon, men nu er jeg da kommet meget i tvivl..Har et Panasonic dmc-fz18 gode billeder ja, men alt for meget støj på himmel det er jeg træt af .

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-06-13 09:12

Jeg kender en foto nørd, som ved en del om om de store digitale camera, så måske du skulle skrive og spørge ham.
http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=152405
Klik på "skriv til Keldd"
Eller find hans adresse i beskrivelsen.
(evt. hils fra Eyvind)