/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Lokal historie / Spørgsmål
10  f.larsen 510
Hvornår mistede D-marken sin værdi?
Fra : wanky
Vist : 829 gange
100 point
Dato : 14-05-13 17:14

Min farfar spillede meget på valutakurser først i 1900 tallet og måske frem til 1930-erne. Han lavede transaktioner på D-mark. Og åbenbart tjente han en hel del på disse handler.
Men pludselig tabte han alt over night og måtte bl andet sælge sit hus. Jeg kan huske at han bagefter havde en mængde D-Mark liggende, som vi børn kunne lege med, for de havde mistet deres værdi.
Jeg har forsøgt at tidssætte denne hændelse, men det er ikke lykkedes for mig.
Kan nogen hjælpe mig med en datering?

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 110 point
Dato : 14-05-13 17:40

Mon det kunne have være i 1923 i forbindelse med pengeombytningen?

http://da.wikipedia.org/wiki/Pengeombytning

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 14-05-13 17:42
Kommentar
Fra : wanky

Dato : 14-05-13 17:44

Det skal nok passe med pengeombytning i 1923. Jeg kan huske sedler med værdi på mange milliarder D-Mark

Godkendelse af svar
Fra : wanky

Dato : 15-05-13 13:46

Tak for svaret marken84. Jeg er ret sikker på, at det var vedr pengeombytningen i november 1923.