/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
harddisk problem
Fra : denevigeuheldige
Vist : 791 gange
200 point
Dato : 09-05-13 10:59

Jeg har en ekstern WD my book essential harddisk og har også opdateret driveren (går ud fra det er den der under enhåndshåndtering som hedder: WD DRIVE MANAGEMENT DEVISES > WD SES DEVICE). Det store problem er bare at jeg fortsat ikke kan få adgang til disken. Windows finder den simpelthen ikke. (Harddisken virkede i går da jeg ville genskabe windows (fra norton ghost programmet) hvilket også lykkedes, men efterfølgende da jeg skulle genskabe nogle andre mapper kunne windows ikke finde disken længere. Ingen gule trekanter under enhåndshåndtering. Og WS disken kan jeg høre og mærke er aktiv.
Da alle mine vigtige dataer ligger på den eksterne disk skulle jeg meget gerne derind hurtigst muligt.
Håber nogen kan tippe mig. Google har ikke kunne hjælpe mig videre.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-05-13 11:12

Når du kan se den i Diskhåndtering så højreklik på den og vælg Skift Drevbogstav og sti og tildel den et ledigt drevbogstav. Så burde den dukke op i Stifinder!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-05-13 11:13
Kommentar
Fra : alka

Dato : 09-05-13 11:15

Prøv at gå ind i startknappen og venstreklik og vælg administrator.
Tl. v. i menuen kan du under lager finde diskhåndtering, se om din HDD findes der!
Prøv evt en anden usb-port, eller gå ind i enhedshåndtering og slet alle usb-porte. genstart PC og driverne til usb, vil blive lagt ind igen. Prøv så, om du kan finde din HDD evt. gennem administrator.

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 09-05-13 13:46

Under diskhåndtering kan jeg nu pludselig se disken men der står at den skal initialiseres. Det har jeg så forsøgt men får efterfølgende en melding der lyder at anmodningen ikke kunne udføresp.g.a.en I/0-enhedsfejl.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 200 point
Dato : 09-05-13 14:48

Citat
Klik på Partition recovery/ hurtig scan
http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html

I/O fejl er næsten altid hardware fejl.

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 09-05-13 14:52

mig selv: Jeg prøver at downloade den her: http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html som du foreslog så må jeg se hvad sker.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-05-13 14:56
Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 09-05-13 14:57

Efter install får jeg melding om at programmet ikke fungerer og at windows søger efter en løsning................

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-05-13 15:02

Har du win8 ?
Denne skulle gerne virke på alle maskiner.
http://fcportables.blogspot.dk/2012/02/portable-minitool-partition-wizard.html

Dette har jeg haft stor succes med, ved ikke om det virker i prøveudgaven, ellers kan du skrive en PM?
http://www.magicuneraser.com/partition_recovery/

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-05-13 15:49

Hvis det er en usb tilsluttet disk , kan den gå i alvorligt udu hvis man afbryder forbindelsen uden at den er klar til det. Værst hvis det lige er noget til filtabel, som mangler at blive skrevet.

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 09-05-13 16:45

Har lige prøvet denne her af: http://www.magicuneraser.com/partition_recovery/ men programmet finder ingen ting på disken. Måske fordi drevet ikke kan initialiseres?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-05-13 11:10

Prøv og gå ind i DISKHÅNDTERING og så om den er initialiceret, online.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-05-13 09:58

Som transor skriver: Har du f.eks. frakoblet disken UDEN at have valgt sikker fjernelse af hardware, så risikerer du at miste alle data og muligheden for at gemme på disken. Tilbage er der kun at repartitionere og formatere disken påny. Selv dette kan vise sig umuligt og så er der kun en WIPE af disken tilbage. Det vil fjerne ALLE data på disken ...også partitions. Et program der kan klare dette er f.eks. DBAN (Darik's Boot And Nuke) fra www.dban.org

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 13-05-13 11:04

transor > som svar på dit indlæg 09-05-13 15:49: Jeg kan ikke lige svar på om det er det der kan være sket men inde under diskhåndtering får jeg kunne disse her muligheder:
1) http://peecee.dk/upload/view/410893/full
2) http://peecee.dk/upload/view/410894/full
3) http://peecee.dk/upload/view/410895/full - her har jeg forsøgt at initialisere såvel via MBR som GPT men får i begge situationer svaret under pkt. 4.
4) http://peecee.dk/upload/view/410896/full

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-05-13 12:47

Citat
...får i begge situationer svaret under pkt. 4.

Prøv at skifte dit USB kabel
</MOLoKYLE>

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 16-05-13 11:58

Jeg vil prøve at få fat i et andet kabel. Det er et af de der specielle hvor den er meget flad i den ende der skal kobles på disken.

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 02-07-13 19:59

Jeg har opgivet og henlagt problemet indtil en dag hvor lykkens gudinde kommer forbi. Dataerne er gemt og den defekte harddisk er også gemt af vejen.

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 02-07-13 20:00

Hvem vil have point?

Godkendelse af svar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 17-07-13 11:01

Tak for svaret mig-selv.