/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
ekstrem stor CPU forbrug
Fra : lillelyst
Vist : 694 gange
100 point
Dato : 05-05-13 23:07

Hej med jer. Hver gang jeg benytter mig af mit camtasia 7.0 studie programmet til skærmoptagelse bliver min pc meget langsom. Prøv at se her:

http://peecee.dk/upload/view/410150/full
http://peecee.dk/upload/view/410149/full
http://peecee.dk/upload/view/410151/full

De programmer der ellers kører i baggrunden på det her tidspunkt giver normal ingen problemer. Pc`en plejer uden problemer at kunne afvikle de lidt større programmer men altså som nævnt så går det helt galt når camtasia begynder på selveste optagelsen.
Nogen som har en idè til hvordan jeg kan få løst problemet? Måske er min Core CPU alligevel ikke så hurtigt som jeg ellers havde opfattelsen af?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-05-13 23:32

Citat
Minimum Requirements:
•Microsoft Windows XP, Windows Vista, Windows 7, or Windows 8
•Microsoft DirectX 9 or later version
•Microsoft .NET 4.0 Client Profile (included)
•Dual-core processor minimum ~ Recommended: Quad-core processor or better
•2 GB RAM minimum ~ Recommended: 4 GB or more
•2 GB of hard-disk space for program installation
•Display dimensions of 1024x768 or greater
•Dedicated Windows-compatible sound card, microphone and speakers (recommended)

Som du ser af dette som er grapped fraa nettet, er din computer lige i underkanten til at køre det program. Det er de flete bærbare .

Kommentar
Fra : next

Dato : 05-05-13 23:34

Hejsa.
Svært at sammenligne når jeg ikke har programmet.
Men de optagelsesprogrammer vil have noget at arbejde med.
Men jeg kan se dit system er hårdt belastet ud fra joblisten.
Dit RAM forbrug er også højt.

Din CPU var i top for 7-8 år siden.
Du får ikke maximal udbytte af dine RAM pga. 32 bit system.

Jeg vil nok anbefale en opgradering af dit system hvis du er seriøs.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 06-05-13 14:20

er du sikker på at computeren ikke 'bare' er fyldt med 'snavs',.. malware, spyware og virus,.. ?
altså hvis den har kørt bedre tidligere,.... !

- mener en ellers kraftig bil,.. bliver også sløv hvis du hægter en 'pæn' størrelse campingvogn efter.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 06-05-13 14:59

Dit cpu forbrug er ikke særligt stort, i forhold til din maskine og programmet.
Her omkoder jeg 6 film på samme tid:
http://www.gratisimage.dk/image-FF6B_5187A6D7.jpg
Hvis du syntes forbruget er for højt, så kan du bare H-klikke på CamRecorder.EXE og sætte forbruget ned - det virker ganske vist kun for en session.
Endvidere kan der i selve programmet være samme funktion, også med mulighed for kun at bruge 1 Core/ multi tråde istedet for begge.
Du har vel de rette codecs, ellers vil jeg anbefale at du henter K-Lite pakken.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-05-13 15:00

Citat
Hvis du syntes forbruget er for højt, så kan du bare H-klikke på CamRecorder.EXE og sætte forbruget ned - det virker ganske vist kun for en session.

Altså i din Jobliste

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 18-05-13 19:21

next > Du skriver at jeg ikke får maximalt udbytte ud af mine ram. Ville en opgradering til 64bit systemet ændre på dette forhold?
I mellem tiden arbejder fortsat på en løsning med dette camtasia program. Det sløver også efter at jeg forsøgt jeres forslag af.
Der er absolut intet snavs på pc`en.

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 23-05-13 05:43

Tak for svaret mig-selv.