/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
opdatering af bundkort
Fra : denevigeuheldige
Vist : 712 gange
50 point
Dato : 03-05-13 15:56

Jeg har på intels hjemmeside forgæves forsøgt at en opdatering til bundkortet MS7758 - ver 2. Kan I hjælpe mig?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-05-13 16:28

Hvorfor vil du opdatere bundkortet?
Det er ikke noget man sådan bare gør, du kan meget nemt stå med en ubrugelig computer hvis du gør noget forkert

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 03-05-13 17:17

Svigersøns pc er blevet revorered fra norton ghost men der er ikke registreret noget ethernetkort. Det vil sige at det fysisk forefindes på pc`en men bliver bare ikke registreret. Når jeg tidligere har benyttet mig af LIVE UPDATE finder denne diverse drivere m.m. her i blandt LAN. Så måske har jeg udtrykt mig forkert men i hvertfald registreres der ikke noget LAN når jeg kobler stikket på.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-05-13 17:42

Det har intet med dit bundkort at gøre, med mindre det er defekt.
Som skrevet er en opdatering af bios ikke noget man bare gør, og slet ikke for et netkort
kortet manfler sikkert bare en driver, ind på producentens hjemmeside og hent den

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 03-05-13 17:42
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-05-13 17:43

God fornøjelse, og så er du ikke engang sikker.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 03-05-13 18:01

Det er en hel forkert fremgangsmåde du benytter, hvorfor begynder de ikke i Enhedshåndtering og ser efter gule spørgsmålstegn? Som mig-selv allerede har skrevet, så mangler der en driver og måske flere når du får set efter, drivere til bundkortets hardware er på en CD som fulgte med da computeren blev købt, eller CD burde have fulgt med, du kan ikke benytte Live update uden at komme på nettet, så få driveren til netkortet installeret før du ødelægger noget
Citat
Det vil sige at det fysisk forefindes på pc`en men bliver bare ikke registreret.
nemlig der mangler en driver og den kommer ikke på nettet uden at du installerer driveren, det kan gå gruelig galt det du selv foreslår, har svigersønnen sat penge til side til en ny computer? Og er der backup af alt det som mistes?

Godkendelse af svar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 03-05-13 19:33

Tak for svaret o.v.n.. Jeg fandt løsningen her: http://www.helpdrivers.com/english/download/
og det virker fint nu.