/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Et program
Fra : jensviggo
Vist : 720 gange
50 point
Dato : 12-04-13 09:29

Jeg har tidligere haft et program på skrivebordet, hvor jeg kunne se, alt det der var på pc´en både programmer og adgangskoder, jeg kan ikke finde det igen, jeg tror der var: enten refi/ovn eller klaudi der anbefalede det, det er nok ca. 1-2 år siden.

Mon vi kan finde det igen

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 12-04-13 09:29

det hele var opstillet i listeform

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-04-13 09:33

Programmet hedder SIW
http://www.gtopala.com/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-04-13 09:35
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-04-13 09:47

Mig-selv............................den SIW er vist ikke gratis mere - vel. ?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 12-04-13 09:54

Citat
Mig-selv............................den SIW er vist ikke gratis mere - vel. ?

Tilsyneladende - jeg installerede det i går uden nogen betaling...

DET ER FREEWARE for private...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-04-13 10:13

Den findes som portable udgave og den er gratis, og det er den eneste udgave jeg bruger.
http://download.cnet.com/SIW-Portable/3000-2094_4-75449686.html

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-04-13 10:15

http://www.gtopala.com/other/
Citat
This software is being distributed as Freeware for personal, NON-commercial use. It may be freely used, copied and distributed as long as it is used only for personal purposes. Use on single or multiple PCs in a corporate, educational, non-profit, military or government installation is prohibited.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 12-04-13 11:01

EVEREST free edition, kan hentes på nettet. Den har jeg brugt i årevis. Når den er installeret så start den og klik på Computer/opsumering, så får du en hel liste over indholdet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-04-13 12:44

Der findes mange af den slags system info programmer, SIW er en af dem og hvis du henter fra Majorgeeks så står den som freeware altså gratis:
http://www.majorgeeks.com/SIW_System_Info_d4387.html

En anden som finder en masse oplysninger på computeren er Belarc, når undersøgelsen er færdig så åbner resultatet i din standardbrowser, Belarc er også gratis:
http://www.majorgeeks.com/Belarc_Advisor_d1385.html

Når du henter et program fra Majorgeeks så klik på Download, så åbner en ny side og hentningen begynder lad være at klikke på noget som helst på den nye side du får hentet et eller andet mystisk som der måske kan være besvær med at fjerne igen, klik kun 1 gang på download og vent til programmet er hentet

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 13-04-13 13:51

har installeret SiW portable, og her kommer alle oplysningerne frem, men lige nøjagtig en produktnøgle til office pakken er lidt mystisk, al for mange cifre, så et er der da galt, kan det gå helt galt hvis jeg fjerner programmet, og vælger openoffice, det er jo næsten en kopi, men kan jeg stadig åbne doc-filer fra openoffice?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-04-13 15:09

Ja OpenOffice kan åbne, skrive og gemme windows office filer (undtagen publisher)

Men jeg ville nok hente LibreOffice da det er folkene fra OpenOffice som har startet LibreOffice.
OpenOffice og LibreOffice er begge gratis.

http://da.libreoffice.org/
Læg mærke til at der er to filer at hente, hvor den ene er en dansk pakke.

LibreOffice findes også til Portable apps.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 13-04-13 15:26

Open Office og Libre Office kan sagtens åbne .doc og .docx filer, programmerne kan også gemme nye dokumenter i Microsoft formater, så der er absolut intet som kan gå helt galt som du skriver:
http://da.libreoffice.org/
Libre Office er en videreudvikling af Open Office, nogle af de dygtigste programmører forlod Open Office og startede Libre Office dengang Oracle købte Sun som stod bag Open Office:
http://www.datatid.dk/open-office-har-smidt-laenkerne

altså jeg anbefaler Libre Office men Open Office kan stadig hentes og bruges gratis:
http://www.openoffice.org/da/

Har du brug for en hel kontorpakke? Hvis du kun bruger skriveprogrammet så er der en mulighed med AbiWord og jo den er på dansk og kan åbne .doc filer:
http://www.abisource.com/

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 13-04-13 17:22

fantastisk svar med mange muligheder, vil nu overveje/prøve, ja det er kun til skriveprogram

tusind tak foreløbig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-04-13 19:44

Altså - hvis du ikke har pladsproblemer eller svært ved at hente programmet, ville jeg nok hente LibreOffice, som fylder ca. 200 MB at hente og lidt mere når det installeres.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 14-04-13 08:50

Tak for svaret o.v.n.. Har nu hentet Libre, er jo en kopi af Ms Office, fantastisk program, tusind tak for hjælpen endnu engang og go´ søndag

mvh

jensvigg

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 14-04-13 08:52

det med englen er en fejl skulle være

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-04-13 13:11

Tak i lige måde godt du fandt en løsning som du kan bruge, så er jeg også glad men føler mig ikke som en engel vingerne er skrumpet væk gennem årene