/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Lokal historie / Spørgsmål
10  f.larsen 510
Området ved Odense station
Fra : lasseemil
Vist : 886 gange
500 point
Dato : 22-03-13 01:22

Jeg står for at skal flytte til Odense. Jeg har undret mig over at der er et mega
område tilovers i landets 3. største by lige ved stationen den har ligget øde til
igangværende nybyggeri. hvad har der været på dette meget centrale område før ??

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-03-13 07:26

Det er det tidligere rangérterræn, her under krisen er investorerne jo ikke ligefrem faldet over hinanden for at bygge.
På den anden side af gaden overfor er der et kæmpe område med græs og få træer, det er den tidligere slotspark som aldrig bliver bebygget.

Den største udbygning med boliger foregår faktisk i NØ.

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 22-03-13 10:50

Der har været industri: Slagteri, ...
Statens regler gør at industri grunde, ikke kan genanvendes til industri, da der også er beboelse i nærheden, og den endnu eksisterende industri i området forhindre, at ledige industri grunde kan bruges til bolig byggeri :-/.
Så love og regler gør at flere grunde må stå tom, hvis ikke man nedlægger, den industri der stadig er i området, eller nedlægger boligerne der er for tæt på!
Det er desvære ikke den store visdom der præger lovgivningen og administration af samme.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 500 point
Dato : 22-03-13 15:10

Hvis du vil have spændende viden om kommuneplaner og tidligere arealer kan du søge på kommunens lokalplaner.
Ex http://soap.plansystem.dk/pdfarchive/20_186252_APPROVED_1272885758778.pdf

Godsbanearealet http://www.odensebyforening.dk/barkiv/2003_januar.pdf

Kommentar
Fra : lasseemil

Dato : 08-04-13 16:53

tak for svaret katekismus

Godkendelse af svar
Fra : lasseemil

Dato : 17-04-13 09:04

Tak for svaret katekismus.