/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Ændre firma adresse
Fra : nosunshine5
Vist : 1236 gange
100 point
Dato : 04-03-13 22:43

Jeg har nys flyttet firmaet.

Så er skat.dk underrettet og posthuset.

Men jeg har været inde på cvr.dk og virk.dk for at se om jeg skal ændre adressen der. Men fandt ikke lige nogen hjælp eller spor til hvordan.
Eller er det nok at have ændret den på skat.dk? Opdateres cvr-registret så derefter?

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 04-03-13 22:53

Man kan ikke bare flytte et firma, hvis det er et selskab. Så skal der først holdes generalforsamling og der skal det vedtages at "vi" flytter. Dette føres til referat, og så kan du melde til virk.dk at I flytter med kopi af referatet.
Ja, det er lidt bøvlet.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-03-13 22:56

Hvis det er et personligt ejet firma uden andre ansatte , er det vel nok at melde til skat, bank, teleselskaber og alle de andre man skal holde underrettet.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 05-03-13 02:44

Du skal informere Erhvervsstyrelsen, hvis din virksomhed ændrer navn,
adresse, branche, telefonnummer eller e-mail senest 8 dage efter, at ændrin-
gen er sket. Det kan du gøre med NemID eller digital signatur på www.virk.
dk. Hvis virksomheden får nye pligter, fx A-skat, import/eksport, kan du også
oprette disse på www.virk.dk/virksomhed med NemID eller digital signatur.

Godkendelse af svar
Fra : nosunshine5

Dato : 05-03-13 13:40

Tak for svaret katekismus.

Det er et enkelt-mandsfirma.
Så general forsamlingen var hurtigt overstået. Ikke nogen stemte i mod.