/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
åben egen butik/lave mit eget tøj.
Fra : pp0101
Vist : 663 gange
20 point
Dato : 18-02-13 14:32

Hejsa der ude.

Har lige et spørgsmål som jeg håber nogen vil hjælpe mig med..
sidder selv og tegner mit eget tøj men hvordan finder jeg nogen som kan syg det..?

mvh pp0101

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 18-02-13 15:09

Prøv at gå til start http://www.startvaekst.dk/

Kommentar
Fra : pp0101

Dato : 18-02-13 16:43

Tak marken84.

men har jo ikk starte min virksomhed endnu.. har tegnet en masse tøj men skal jo har lavet nogen prøver..
og hvis det er det.. jamen så skal det jo sygs og ja sælges.. men hvordan finder jeg nogen som kan syg det for mig..?? eller se det jeg har tegnet som kan hjælpe mig igang..??

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 18-02-13 18:06

Du tager kontakt til en skole for designere f. eks.
http://www.studentum.dk/uddannelse/designer-uddannelse-67431

Så tager du den derfra...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 18-02-13 18:08
Kommentar
Fra : pp0101

Dato : 18-02-13 18:12

Vil ikk til at gå på design skole. Skal bare ha fundet noget som kan hjælpe mig igang med at syg det ?? Ja producer det. Hvis du forstå ??

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-02-13 19:42

Citat
Skal bare ha fundet noget som kan hjælpe mig igang med at syg det ??

Bliver man SYG for at arbejde som syerske.
Citat
Hvis du forstå ??

Du tilmelder dig AF, eller finder en der sy/r_g hvad du har tegnet, og det koster altså penge,
med mindre du laver en speciel aftale med det firme der (muligvis vil) laver dit tøj.
SAMT det skal helt sikkert være med MÅL og IKKE en tegning = du er ikke berømt og bare
kan aflevere en tegning, og så kommer det ud som et færdigt produkt.

Men søg noget med igang-værksætter, og mange opgiver allerede DER.

Kommentar
Fra : pp0101

Dato : 18-02-13 19:53

Sorry går lidt hurtig på tasterne en gang imellem.

Jamen tænkte om man ikk kunne tag kontakt til en designer skole og høre om de måske kunne hjælpe mig ?

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 18-02-13 20:17

Dem, der går på en designerskole, designer jo deres eget tøj. Tvivler på at en syerske, der ikke selv designer sit eget tøj, går der. Måske er der syersker tilknyttet, men det er kun for "eleverne" Det skader jo ikke at forhøre sig, men tvivler på et positivt resultat.

Du skriver ikke din alder, men det kræver en god portion penge, at få sit eget tøjmærke anerkendt. Konkurrencen er meget hård og det er kun de dygtigst, der formår at tjene så meget, at det giver overskud.

T-shirt, hættebluser og joggingbukser er efter min mening ens og vil ikke give en fortjeneste.

Hvilken type tøj er det du designer?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 18-02-13 23:41

Citat
Jamen tænkte om man ikk kunne tag kontakt til en designer skole og høre om de måske kunne hjælpe mig ?

Du tænker vist ikke særlig langt eller dybt - de link jeg gav dig var jo netop til disigner skoler...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 19-02-13 08:45
Kommentar
Fra : pp0101

Dato : 19-02-13 16:05

det jeg mener er osse hvis jeg nu får lavet en mode (et sæt tøj fx bukser) og de er fede og jeg gerne vil ha flere af dem.. kan man så ikk find nogen som kan sy fx 10 eller 20 af de samme bukser bla forskellig str..??

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 19-02-13 16:58

Hvad er i dine øjne "fede bukser" ?

Der er jo forskel på at få syet et par joggingbukser og et pænere par med lynlås og linning (medmindre der er elastik i taljen)

(et sæt tøj fx bukser) et sæt tøj består af mere end bukser.

Joggingbukser kræver ikke den store uddannelse at sy, men et par "pæne" bukser i forskellige størrelser, det kræver et mønster. Har du også selv tegnet et mønster, eller er det noget syersken skal tage sig af?. Hvis syersken selv skal tegne et mønster (forskellige størrelser) for at kunne klippe efter det, så bliver det ikke billigt.

Hvilken stil er for dig en fed stil?

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 19-02-13 17:11

Har du prøvet at søge lokalt efter en syerske?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 19-02-13 17:42

Mon ikke du lige skal have bestået børnehaveklassen inden du kaster dig ud i andre projekter?

Kommentar
Fra : pp0101

Dato : 19-02-13 18:40

Marken84 . Hvis du ikk kan svar på mine spørgsmål så lad være. Ja jeg spørger meget og søger hjælp til noget. Og håber bare i der ude kunne hjælpe mig. Jeg har tegnet en masse bluser /bukser/ kjoler. Og kan godt sy en model. Men ja skal ha fat i syerske. Men hun/han kan da ikk sy 25 par busker i forskellig str eller kan de :/

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 19-02-13 19:06

Det er meget svært ud fra dit spørgsmål at finde ud af, hvor gammel du er. Hvis du er en voksen kvinde, så kan du søge på Google efter syersker og tage kontakt til nogle af dem. Er du en ung pige på f.eks. 15 år, så tvivler jeg på, at der er nogen, der vil tage dig helt seriøst.

Har du kapital til at få sat en lille produktion i gang? Med det mener jeg, at du dels skal betale syersken og dels for det stof / materiale, der skal benyttes. Der er nok ingen ved deres fulde fem, som vil sy gratis for dig.

Måske burde du søge ind på et kursus? Der er flere aftenskoler i landet, som tilbyder "tilskæringskurser" og hvor du også selv kan lære lidt om at sy de første modeller.

Hvad vil du med de modeller, du designer og får syet? Hvis du vil sælge dem til butikker, så skal du først have en ordre og så skal du måske til udlandet for at få syet mange modeller. Vi har ikke så mange fabrikker i Danmark mere, og det er nødvendigt for at få en masseproduktion i gang.

Du kan da kigge lidt her: http://kavitha.dk/2010/02/27/syerske-søges/

Der er da nogle telefonnumre at gå i gang med.

Kommentar
Fra : ElseR

Dato : 19-02-13 19:24

Jeg vil tro en god syerske sagtens kan sy eks. 25 par bukser i forskellige størrelser. Ellers kan du måske finde en systue der kan det. Prøv at kontakte nogle i dit nærområde og spørg. Hvis ikke de selv kan, kender de måske nogle der kan!

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 19-02-13 22:49

Citat
Marken84 . Hvis du ikk kan svar på mine spørgsmål så lad være. Ja jeg spørger meget og søger hjælp til noget. Og håber bare i der ude kunne hjælpe mig. Jeg har tegnet en masse bluser /bukser/ kjoler. Og kan godt sy en model. Men ja skal ha fat i syerske. Men hun/han kan da ikk sy 25 par busker i forskellig str eller kan de :/

Du er jo fuldstændig uimodtagelig for den hjælp der bliver tilbudt, derfor det svar du har fået!

Så kom lige ind i kampen!

Kommentar
Fra : pp0101

Dato : 20-02-13 12:22

Nej marken84 er jeg ikk.. Vil bare høre folks mening og høre hva i synes er en go ide. Og er osse vildt glad for de svar jeg har fået :) ja det bliver svært og en hård kamp men det men det må jeg tag med hvis jeg vil det her . Og det vil jeg :)