/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hovedtelefoner
Fra : Dieter
Vist : 687 gange
50 point
Dato : 21-01-13 15:22

Kan afkorte ledningen på en hovedtelefon ( Sennheiser) ?

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 21-01-13 15:25

UPS: Kan man ........

Kommentar
Fra : Oompa_Loompa

Dato : 21-01-13 15:30

det kan du godt hvis du er rigtig dygtig til at lodde for tror godt du kan regne med at det er nogle meget små ledninger du finder når du cutter ledningen.

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 21-01-13 15:30

man kan altid afkorte ledninger, det krever nok bare et nyt stik og at du kan lode det på igen

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 21-01-13 15:38

godt. Jeg har også regnet med at skulle købe nye stik.
Men h vor ????
Har I et forslag

Kommentar
Fra : Oompa_Loompa

Dato : 21-01-13 15:45

gå ned til hi-fi klubben eller noget i den stil og se om de ikke har noget du kan bruge.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 21-01-13 15:48

Du kan godt afkorte ledningen, men det er ret svært at finde et godt stik at sætte på i stedet. Ledningen knækker let i de stik man kan købe. Så mit råd er: Lad være.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 21-01-13 15:53

Stikket kan du købe her:
https://www.elfaelektronik.dk/elfa3~dk_da/elfa/init.do?item=42-700-05&toc=0&q=jack

Det er de "normale" små, der f.eks. passer med mobiltelefoner, der er også en større udgave på 6,3 mm, og en mindre 2,5 mm udgave.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 50 point
Dato : 21-01-13 16:30

Skær det over og lod sammen, lodningen kan du isolere med krympeflex, og som skrevet
de stik man selv lodder er det rene bras.
http://www.harald-nyborg.dk/p3864/sortimentspose-m-krympeflex

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 21-01-13 16:38

Tak for svaret mig-selv.
En fornuftg indstilling som jeg gerne følger !

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 21-01-13 16:38

Det med at klippe ledningen over og lodde den sammen midtpå med krympeflex det holder ikke. Der vil ikke gå ret lang tid, inden det går i stykker.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-01-13 19:28

De mange gange jeg har brugt FLEX, har jeg aldrig haft problemer, medmindre det er en ledning der ´bøjes´ meget, og en ledning, bøjes ikke ret meget, den følger bare en bølge.
MEN, der findes jo det billige kineser flex, som knækker eller smuldrer når man har brugt det et par måneder, men det man kan købe herhjemme - burde være godkendt, ellers solgte de vel ikke =
bare lodningerne er i orden, selv kan jeg til tider bruge gaffa-tape og det holder lige så godt - med en loddeklat, bare det (flex/tape) ikke bliver udsat for, for megen varme.
Samt jeg bruger flex på overkørte ledninger med hækkeklipperen/ og andet, og det holder bare,
så mon ikke et ledning til et par hovedtelefoner også skulle kunne holde, eller koster det ikke meget/ andet end en genlodning.