/ Forside/ Interesser / Videnskab / Filosofi / Spørgsmål
10  ans 370
Giovanni Pico della Mirandola
Fra : modersvilje
Vist : 1168 gange
100 point
Dato : 19-01-13 13:13

Goddag,
Nu ar jeg fundet Giovanni Pico della Mirandola´s forsvarstale på tryk(dansk)!
Nu vil jeg gerne læse hans 900 teser, men hvor er det lige jeg finder dem og gerne på dansk?
På forhånd tak,
MV2

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 19-01-13 19:11

Har du spurgt på det nærmeste hovedbibliotek?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 20-01-13 00:10
Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 20-01-13 11:12

Ja nu er det teserne jeg gerne vil læse, jeg har selvfølgelig læst i mange leksika om Giovanni Pico della Mirandola - men jeg kan ikke finde teserne og jeg kontakter det kongelige biblotek for at få vished om de findews på dansk.
MV2

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 13-02-13 00:05

Jeg har nu været i København på "Det kongelige bibliotek" og her har jeg lånt: Syncretism in the West: Pico´s 900 Theses (1486)! med under teksten: The Evolution of Traditional Religious and Philosophical Systems!
Hillerød bibliotek kunne intet, ej eller bibliotekerne i Gribskov, så hed det det kong. bib. og wupti så sendte de omtalte til Græsted bibliotek
Hvem skal så have point?
tilgiv stavefejl.
MV2
PS. kan også annuller dette spørgsmål.

Accepteret svar
Fra : jøjø

Modtaget 50 point
Dato : 14-02-13 13:03

Tillykke med, at du fandt dem, men findes de slet ikke på dansk?
Pointene må gå til det kongelig bib.

Godkendelse af svar
Fra : modersvilje

Dato : 14-02-13 14:35

Nå vi går ikke i små sko, så værsegod!
Det påståes at de ikke er skrevet på dansk, og desuden har jeg ikke fundet dem som 900 stk i en eller anden form for rækkefølge eksempelvis 1 til 900, ej heller i den engelske udgave så jeg leder stadig!