/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Venstres moral
Fra : vagnr
Vist : 1207 gange
200 point
Dato : 09-01-13 19:09

I gamle dage var venstrepolitikere allesammen det man i dag kalder højskolevenstre, nu er de fleste af dem handelshøjskolevenstre.

De gamle venstrepolitikere, jeg har haft som ministre var hædersmænd, ingen af dem kunne drømme om at snyde sig til penge, reglerne blev fulgt til punkt og prikke. Det samme gjaldt i øvrigt for de øvrige ministre jeg har haft, sådan skal det være.

Men nu har vi V-politikere som Troels Lund, der ikke lige mente han skulle betale skat af det Rolexur han fik foræret, Klaus Hjort der ikke mente han behøvede at følge grundloven (DF holdt også hånden under ham, så sagen aldrig blev til en rigtig sag), Brixtofte, der længe blev fremhævet som et eksempel for Venstre, men dog fik en fængselsstraf (så I julens bedste kalender, Jul i kommunen, der klart var bygget over PB).

Men højskolevenstresygen har åbenbart også smittet nogle af de gamle, fx. Birte Rønn, der stort set gentog Tamilsagen med de statsløse palæstinensere.

Senest har vi Fredericias borgmester Thomas Banke, der åbenbart, trods flere påtaler undervejs, har brugt kommunekassen som kassekredit ved private indkøb, fået betalt kørsel til private formål af samme kasse, brugt et dæknavn mv. , og nu nægter at træde tilbage som borgmester.

At Venstre ikke rigtig kan reagere officielt er jo helt forståeligt, da den nuværende partiformand som bekendt har gjort det samme som Banke.

Venstres nye motto skulle måske lyde "Borgernes penge ligger bedst i mine lommer"

Hvordan har I blå det med Venstres moral, er det sådan det skal være?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-01-13 19:19

Kan og vil kun smide denne

Kommentar
Fra : prio

Dato : 09-01-13 19:22

Der findes masser af tumper i Venstre og på højrefløjen i det hele taget
- og enddnu flere på venstrefløjen!!!

vagnr, du kommer med flere gode eksempler, men Claus Hjort har jeg nu ikke noget imod, og du kan da ikke mene, at du vil sammenligne Lars Løkke med Thomas Banke?

Generelt vil jeg sige, at standarden blandt de 179 på Christiansborg er lav.

I dag er det vist ikke særlig arttraktivt at være medlem af folketinget, og så får man jo ikke de dygtigste med den højeste moral til at lede landet.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-01-13 19:37

Mon ikke du skulle ændre spørgsmålet til: Politiker Moral?

Det er vist ikke kun i partiet venstre, at førende moderne politekere prøver at misbruge vore,
skatteydernes penge.

Men rigtigt, den gamle venstre ånd, med aldrig at skylde nogen penge og svare enhver sit,
kommer nok aldrig tilbage??

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-01-13 20:26

mig-selv, vi er helt enige, jeg raser også over Vs manglende moral!

prio, jeg sammenligner LLR en til en med Banke, de har stort set gjort det samme:

Falsk navn

http://politiken.dk/politik/ECE506334/loekke-paa-hotel-under-navnet-jensen/

Skatteyderbetalte betalingsfilm på hotel (når jeg har været på hotel har betalingsfilm altid været porno) og manglende specifikation af bilag på druk og smøger, samt private udgifter der søges refunderet, men som han kom til at betale tilbage

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article1008875.ece

svendgiversen

Citat
Men rigtigt, den gamle venstre ånd, med aldrig at skylde nogen penge og svare enhver sit, kommer nok aldrig tilbage??

Men at netop et parti, der (i hvert fald når de er i opposition), elsker skattelettelser, misbruger borgernes penge til private formål er da helt ude i hampen, hvor Ths Banke vist konstant befinder sig!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-01-13 20:54

Hvis man bare tænker lidt???

Havde du været en stakkels bistands klient og lavet bare en 1 krones overtræk,
der ikke var gyldig grund til at hæve, så sad du ØJEBLIKKELIGT i Retten for både
bedrageri og det der sikkert var værre = manglende penge på konto = RIPER

Men skide magtsyge mennesker de kan slippe fra ALT -og det kan få min mave til at vende sig
af POLITIKER bræk og brudte løfter.
Hvis man efterhånden gider at se Nyheder på TV, så kan man se den ene efter den anden
(penge forbryder) stå først i KØEN (vel at mærke at de sidder bag tremmer for samme) når det gælder diverse arbejde med store formuer, men hvem gider TV nu omdage.
De små straffes så deres liv ligger i ruiner resten AF DERES LIV, men de store OSV
bare pisser videre på det offentliges regning.

Genindfør DØD´s straffen eller værre - for banale forbrydelser og hæng dem i hobe-tal
ikke for at gå eller køre 10km for stærkt (forstå mig ret)

Så fik jeg LUFT for Win8

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-01-13 21:06

Hej vangr, er det ikke lidt tidligt at føre valgkamp..? Hvis du kender valgdatoen, så spyt endelig ud.

Jo vagnr., de eksempler du viser her, er squ ikke for fine i kanten, og - hvis og såfremt eksemplerne, havde stået alene, havde jeg nok studset noget mere over dem.

Men!!! De står desværre ikke alene.

Samme flossede moral, findes desværre også hos Socialdemokraterne. Lad mig udfra hukommelsen nævne et par stykker; Helle, Saas, Frank, Ritt, Svend Auken, Poul Nyrup, Freddy Black. Hvis jeg rigtig gransker hukommelsen, finder jeg garanteret et par stykker til.

Banke...uuuuhhhhhada - skøre skid. Men mon ikke narkovraget får 5 kolde tæer. Det håber jeg da.

Tommy.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-01-13 21:28

Citat
(så I julens bedste kalender, Jul i kommunen, der klart var bygget over PB).

Jo,jeg så den.Fantastisk humor.
Jeg har vist før været inde på det: Der er jo sket et kæmpeskred,i uheldig retning,rent moralsk.
Og det gælder alle samfundslag.Ikke mindst politikere.

Jeg ved nu ikke om det kun gælder venstre politikere (eller de bare har været "uheldig" med at blive opdaget) isåfald,må hovedparten af den danske vælgermasse,jo synes det er helt iorden,da Venstre stadigvæk er DK`s største parti.

Hvad angår farcen i Fredericia,må jeg sige at det er pinagtigt at se,en borgmester holder så krampagtig fast i posten.Havde han blot et gran af anstændighed,burde vi ikke kunne se hans røv,for skosåler.

Jeg er ikke specielt dydig,religiøs eller på anden måde tilskadekommen,men det er efterhånden beskæmmende,at se vort samfundsudvikling.

M.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 09-01-13 22:09

Citat
Hvis jeg rigtig gransker hukommelsen, finder jeg garanteret et par stykker til.

Jeg vil gerne hjælpe til.

Her er nogle venstrefløjs-politikere - til at starte med - som har vist sig ikke at være helt fine i kanten, og som jeg godt kan krølle et par tæer over:

Helle Thornong-Schmidt
Ritt Bjerregaard
Tommy Kamp
Pernille Rosenkrantz Theil
Ole Sohn
Frank Jensen
Jens Kramer MIkkelsen
Carsten Hansen
Asmaa Abdol-Hamid

Nogle af dem overlapper vist med Tommys liste, men de har sikkert fortjent at blive nævnt igen
Carsten Hansen

Jeg kunne såmænd blive ved hele natten.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-01-13 22:13

Retfærdigvis burde overskriften have omhandlet FOLKEVALGTE politikere! Det er disse - under een kam der har et væsentligt problem. Skal i have opdateret kvajerne, smutter i forbi politikerlede.com og får opdateret umulighederne. Magt korrumperer simpelthen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-13 22:13

Og så har vi endda selv valgt alle disse uldne politikere.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-01-13 22:15

Prio - vi glemte da Melchior, han forsøgte jo også at snuse lidt.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-01-13 22:15
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-01-13 22:17

www.politikerlede.com
hedder den.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-01-13 22:31

Tommy, så vidt jeg kan se er jeg snarere for sent ude med at begynde valgkampen, i Blåsorte startede jo dagen efter valget!

Og så er I småpigefornærmede, når vi andre gør opmærksom på bjælkerne i de blåsorte øjne.

I går i Tirsdagsanalysen optrådte på den borgerlige fløj Søs Marie Seerup, tidligere V-spindoktor, hun havde en ganske sober analyse af HTS nytårstale, nemlig at den var helt som de plejer at være, og at nytårstalen ikke skal være den hvor man lancerer store politiske tiltag, men skal favne hele folket. Men den har I da givet lattergas over en uge

For lige at vende Melchior, hans sag mindede mest om Uffe Heltvæk, formentlig dårlig eller manglende rådgivning fra embedsværket!

Kommentar
Fra : prio

Dato : 09-01-13 22:32

Citat
Jeg kunne såmænd blive ved hele natten.

- Kamal Qureshi
- Marius Andersen

- og nogle stykker fra de selvretfærdige Radikale, som vel også kan betegnes som venstrefløjen p.t.

- Manu Sareen
- Uffe Elbæk

Kommentar
Fra : prio

Dato : 09-01-13 22:35

- du kan lige så godt opgive, vagnr, du kæmper forgæves mod overmagten

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-01-13 22:50

Citat
Venstres moral

Venstre? Moral?

Du ta'r gas på os vagnr

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-01-13 23:33

Flosset moral - og dobbeltmoral må vel også henhøre denne kategori.

En politiker går på folketingets talerstol og tordner mod de store benzinslugere, som kører rundt på de danske landeveje, og forurener til skade for miljøet
Da samme politiker skulle hjem til "fyraften" sætter selvsamme politiker sig ind - og starter en..............stor 8 cyl. Rover.....

Da politikeren blev spurgt om, hvorfor, hvordan og hvorledes det hang sammen, svarede han: "Jamen jeg er så glad for bilen - og man sidder godt. Jeg kan da, hvis jeg kører pænt, presse bilen til at køre 10 km. på literen."

Navnet var, Villy Søvndal. Ja, det var ham der sagde: "Mørkemænd, skrid ad helvede til"
Men mørkemændene hørte desværre ikke efter......

Tommy

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-01-13 07:37

Hvis I nu prøver at koncentrere jer om decideret kriminelle handlinger (altså hvis man ikke lige var politiker), såsom bedrageri, dokumentfalsk, underslæb, grundlovsbrud el. lign, og kommer med links el lign, så kan vi sagtens sammenligne politikerne, parti for parti.

Men jeg nævnte bevidst ikke fx. Foghs bogholderifusk som skatteminister

Og skal vi tage hykleri, løftebrud mv med, så bliver vi aldrig færdige.

Politikerlede.dk er da en udmærket side, men den skelner ikke mellem revl og krat.

molokyle, amoral eller umoral er vel også en slags moral, ik?

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 10-01-13 08:56

Uanset hvem man er, vil magthaverne altid gå lige til stegen. Om så det er en politiker, medicin industrien, bank sektoren, olie industrien, tøj/stof industrien, miniral industrien o.s.v.... Alle snyder, hvis de kan komme af sted med det.

Er det ikke bare et simpelt regnestykke: "Penge + Snyd - Bøde = Overskud - Opdaget = Undskyld Undskyld Undskyld.....
Hvis konsekvenserne bare er en lille bøde, hvorfor så ikke forsætte. Ja, selv om der skulle omkomme et par liv his og her... Hvorfor så ikke forsætte! Der er jo penge i lortet!!!!

McBobo

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 200 point
Dato : 10-01-13 09:53

Nu beder du om ulovligheder hvor der er faldet dom!??! Det er da lidt svært. Hvis du ser grundlaget hvorpå Mogens Glistrup blev dømt, bærer det uhyggelig præg af at være en politisk dom. Brixtofte sagen så derimod meget tydelig ud, udefra. Vores statsminister har erkendt hun har fiflet med hendes skat for længe siden. Dette er ulovligt. Hun har også erkendt hun har afgivet urigtige oplysninger til myndighederne. Det må man heller ikke. Og havde det været dig eller mig, havde det heddet Tower of London! Skattemyndighederne ændrede procedure midt i Kinnock-sagen. Dvs sige at havde man ikke ændret, havde fælden klappet. Men så var det godt man havde kammerater placeret de rigtige steder.Den sag stinker. Og det virker vildt at man bruger enorme summer for at finde ud af hvem der har sladret, istedet for at finde ud af om ham der bøsse-englænderen og hans bjergsomme kone betaler det i skat de skal (husk man får kvalme, når nogen unddrager at betale deres skat - LOOL).

Forskellen på de røde og de blåsorte (for nu at holde sig til din egen retorik) er: Jeg accepterer ikke sådan noget rod, uanset farve (og jeg er sådan en skønsom meget mørk lilla). Symptomatisk for de røde er man straks ryger i forsvar, hvis Helle eller Villy angribes og forsvarer disse, uanset hvor åndsvagt de har opført sig. Og straks rykker man lige nazisme-kortet.

Se nu Fredericia. Ham narkohovedet er man vel ret enig om bør træde af. Forgængeren, der så tilfældigvis var socialkammerat, brændte vel 4 så meget af om måneden, på værtshusbesøg - i repræsentationens hellige navn. Det kan ingen huske nu. Det retfærdiggør så heller ikke en skid.

Vi burde have et rejse hold, med meget vide beføjelser, der kunne tæske borgmestre, ministre mm. Det er fandeme noget svineri med vores penge.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 10-01-13 10:01

vagnr, der er også socialdemokrater, der har begået noget ulovligt og kriminelt i årenes løb:

1. Pernille Rosenkrantz-Theil: I 1994 deltog hun i en protestaktion mod nedskæringer på uddannelsesområdet, hvor hun, sammen med to andre bestyrelsesmedlemmer, kastede levende dværghøns ned i folketingssalen fra tilhørerlogen. Hun blev dømt efter straffelovens paragraf 137 for aktionen, men slap for en dom for dyremishandling.

2. Willy Strube: Han begik selvmord efter afsløringer om, at han havde misbrugt forbundets penge til private formål.

3. Marius Andersen: Op til valget i 1981 blev han involveret i den såkaldte Aalborg-skandale, der endte med, at han i 1982 blev idømt 6 måneder ubetinget fængsel for at have modtaget bestikkelse.

4. Per B. Jeppesen: Blev idømt seks måneders betinget fængsel og 120 timers samfundstjeneste for bedrageri og mandatsvig ved Retten i Viborg.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 10-01-13 10:24

5. Jimmy Stahr: I 1992 meddelte han, at han ikke ville genopstille til næste valg, efter han var blevet taget for butikstyveri.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 10-01-13 10:30

6. Sigvart Sigvartsen: Blev dømt for at beskylde Ole Winther Sørensen for at have medvirket til tyveri og for at have et misbrug af alkohol og piller.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-01-13 10:32

Nu da vi er så godt igang,med at fremhæve de "slemme drenge/piger",synes jeg da ikke De Radikale`s A.C.Normann,skal forbigås.

Han er vel trods alt,den eneste danske Folketingsmand/minister,der direkte har været skyld i tab af menneskeliv.Og blev dømt uværdig til at sidde i Folketinget.

Ikke fordi jeg mener han var værre end andre.Bare ment som en hjælp til vagnr,der tit har problemer med at se fejlene hos de røde og "lyserøde".

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-01-13 10:34

3773, det jeg beder om, er sager, hvor der kunne være faldet dom, hvis der ikke loige var tale om en politiker.

Som embedsmand i forskellige ministerier i 30 år kan jeg love for, at fusk med rejseregnskaber mv. skal tages alvorligt, jeg har fyret, hhv. bortvist ansatte for den slags fusk/glemsomhed osv., men dog aldrig politianmeldt, for jeg forventede ikke at der til syvende og sidst ville blive rejst en sigtelse.

Jeg fulgte to helt klare målsætninger, den ene, at opfylde ministerens ønsker (udtalte eller uudtalte), så længe det var lovligt, den anden, og vigtigste, sørg for at ministeren ikke kommer i fedtefadet, hvilket ikke kun handlede om jura, men også politik/økonomi.

Melchior og Elbæk blev efter min opfattelse fældet af, eller i det mindste ikke hjulpet af, deres embedsværk.

Hvis HTS havde været så kvik (eller dum) bevidst at snyde i skat, skulle hun og manden vel have gjort det for at tjene på det?

HTS-sagen handlede om, at Skat havde givet hende Kinnocks personfradrag, selv om SK ikke var skattepligtig i Dk, og at HTS ikke havde opdaget (eller, hvis hun nu havde, ikke rettet det) at hun derved betalte for lidt i skat.

Men, så vidt jeg husker (har googlet, men der er så mange hits at jeg ikke orker at finde rundt i dem) betød det samtidig, at hun kun fik halvdelen af rentefradraget på deres hus i Dk, og samlet set tabte parret penge på det.

Så enten er parret MEGET dumme, eller også har (havde, de er nok blevet klogere) de det som alle andre, man kigger lige årsopgørelsen hurtigt igennem, men at sidde og krydstjekke om Skats egne tal og beregninger er korrekte er alligevel umuligt.

Jeg har en enkelt gang undret mig nok over min årsopgørelse til at ringe til skattevæsenet, bedt om en forklaring på beregningen, svaret var groft sagt, vi putter dine tal ind i pølsemaskinen, det der kommer ud er en pølse, hvordan den laves kan jeg ikke forklare.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-01-13 11:11

Nu glemte du så ganske elegant at tage stilling til det ulovlige i at afgive urigtige oplysninger til øvrigheden. Må sige at det lærte min ex-kone på den grimme måde at man ikke skal. Men hun var selvfølgelig heller ikke toppolitiker!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-01-13 11:14

Citat
Han er vel trods alt,den eneste danske Folketingsmand/minister,der direkte har været skyld i tab af menneskeliv.

Mosebaek, jeg husker udmærket A.C. Normann, der, efter at have sat sin chauffør om på bagsædet, fordi chaufføren kørte for langsomt, overhalede på en bakketop, men det var dog "kun" to han fik slået ihjel? Jeg boede i Helsingør dengang!

Fogh er da klart den politiker i nyere tid, der har flest danske liv på samvittigheden, over 50 er blevet ofret for Foghs karriere, og INTET godt er der kommet ud af det for andre end Fogh.

Men det med masseødelæggelsesvåben var jo ikke noget Fogh troede, det var noget han vidste!

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 10-01-13 11:18

Har du ikke en kommentar til mine eksempler, vagnr?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-01-13 11:44

Nu skuffer du mig virkelig,vagnr.Jeg synes din "takt og tone",virker lidt ramponeret efterhånden:
Citat
Fogh er da klart den politiker i nyere tid, der har flest danske liv på samvittigheden

Lad os bare være ærlig,jeg er også meget imod denne Afghanistan aktion.

Men at skyde Fogh i skoerne,at hans hensigt var at få 50 danske soldater dræbt,synes jeg er en urimelig og meget alvorlig påstand.Som du vist ikke har nem ved at dokumentere.

Så vidt jeg husker,var Fogh ikke enevældig,eller diktator.D.v.s. at udsendelsen af danske soldater,blev vedtaget efter en flertalsafgørelse.Og stadigvæk,efter bedste hukommelse,endda med Socialdemokratiets støtte.

Og tar jeg ikke meget fejl,støtter den nuværende forsvarsminister,stadigvæk tilstedeværelsen i Afghanistan.Dog med tilbagetrækning,i 2014.(Som vist alle går ind for).

Kører du på de sidste forsvarsressourcer,vagnr.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-01-13 12:04

3773, HTS afgav ikke urigtige oplysninger, hun opdagede bare ikke, at myndighederne brugte forkerte tal, altså gav hende mandens personfradrag, der er en himmelvid forskel.
Og, hun tjente ikke på det, dumt, ikke?

PT, hvem er Sigvart Sigvartsen, og Per B. Jeppesen, resten har jeg da i det mindste hørt om?

Men jeg er da ikke i tvivl om at der kan findes grimme sager i alle partier, forskellen er at det virker som en del af Venstres DNA (handelshøjskoledelen) at platte, snyde, svindle, bl.a. fordi det så sjældent virker som om det ødelægger karrieren for deres politikere.

Fx blev Thor Pedersen, der var direktør for et rengøringsselskab, der aldrig havde sponsoreret nogetsomhelst (undtagen lige Farum Arena) aldrig inddraget i Farum-sagen sammen med Brixtofte, næh, folketingsformand kunne han blive, selv om han også havde haft problemer med landbrugslov, bopælspligt mv.

Og så er det da interessant, men ikke overraskende, at kvinders "fejltrin" får mere medieopmærksomhed, det bekræfter HTS "skattesag" til fulde

http://videnskab.dk/kultur-samfund/kvindelige-politikeres-skandaler-fremhaeves-mere-i-medierne?

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 10-01-13 12:14

vagnr, Sigvart Sigvartsen, og Per B. Jeppesen er tidligere byrådsmedlemmer.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-01-13 12:15

Mosebaek, jeg tror ikke Fogh planlagde, at over 50 danske soldater skulle slås ihjel i hans håbløse, men karrierefremmende, krige, men jeg er ret sikker på, han var klar over at danske soldater både kunne og ville dø.

At andre partier også stemte for Irakkrigen, skyldes måske netop, at de af Fogh og USA fik fremstillet sagen som om der var sikre beviser for masseødelæggelsesvåben (WMD) i landet.

At FNs våbeninspektører ikke havde fundet tegn på WMD, men havde bedt om mere tid, og at USAs forsvarsminister ½ år tidligere i FN havde sagt, at der ikke var tegn på WMD i Irak, var der desværre ikke så mange der tænkte på.

At Irakkrigen har skabt over 4 mill flygtninge, så Dk også har fået mange flere derfra, er vel en biting?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-01-13 12:35

Det var da skægt. Der var nu da forskel hvad HTS oplyste hvornår http://www.bt.dk/politik/helle-thorning-indroemmer-loegn

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-01-13 12:38

PT, det er godt at vide.

Jeg ser netop, at Løkke nu tager afstand fra Banke

http://www.b.dk/politiko/loekke-tager-afstand-fra-fredericia-sag

Det får mig til at tænke på det gamle bibelske ord:

"Hvi ser du skæven (splinten) i din broders øje, men ikke bjælken i dit eget?"

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-01-13 12:43

3773, ja, den del havde jeg ikke lige i hovedet, der havde jeg skattedelen

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 10-01-13 12:44

Ja, det er godt at vide, men kan man så ikke lige så godt sige, at det også ligger til Socialdemokraternes DNA, at de også svindler og bedrager, som det gør til Venstres DNA, når jeg nu er kommet med flere eksempler derpå?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-01-13 13:11

PT, jeg taler ikke om engle eller djævle, begge dele findes allevegne og i alle partier.

Forskellen er, at i Venstre virker det ikke som karrieren ligger i ruiner, eller bare går ned i gear, når man bliver grebet med fingrene i klejnekassen, snyder sig til penge osv., det koster som regel i andre partier!

Venstre (med hjælp fra K og DF=flertal) gjorde sig stor umage for at undgå, at deres lovbrud blev undersøgt, det havde de åbenbart lært af Tamilsagen

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-01-13 13:14

Citat
Det får mig til at tænke på det gamle bibelske ord:

"Hvi ser du skæven (splinten) i din broders øje, men ikke bjælken i dit eget?"

Så synes jeg da,du skulle prøve at efterleve den,vagnr.

Du startede denne,efterhånden lange tråd,med at se en masser "splinter" i alle andre partier,på nær dit eget.

Vi kan vist godt slå fast,at der ikke er den store forskel på partiernes moral,udover deres navneskilt.
Desværre.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-01-13 13:25

Selv husker jeg et par andre politikere fra min hjemby, der delte en taxa til lufthavnen,
og begge trak det fra som transport udgifter...

Men det snyd ville min lokale venstre mand ikke være med til, han tog sin egen taxa,
og vi skatteborgere måtte betale for to taxi fra den samme lille landsby til den samme lufthavn.

Altså dyre rene linier, men småpenge i forhold til eksempelvis transport fradrag i EU regi...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-01-13 13:26

Citat
Forskellen er, at i Venstre virker det ikke som karrieren ligger i ruiner, eller bare går ned i gear, når man bliver grebet med fingrene i klejnekassen, snyder sig til penge osv., det koster som regel i andre partier!

Nå, synes nu altid det har passet særdeles godt på socialkammerater. Men nærer dog en dyb afsky for alle snyderne, men er modsat ikke så naiv som dig vagn, at jeg kun kan se modsatte sides problemer med at opføre sig ordentligt!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-01-13 13:39

3773, kan du så ikke lige komme med lidt eksempler på, at fx Løkke, Thor Pedersen eller andre V-toppolitikere har fået stoppet karrieren pga lovbrud?

Fogh gik "frivilligt"af efter bogholderifusk som skatteminister, og blev efterfølgende statsminister, Løkke begik præcis samme fusk/sjusk som Banke, og blev statsminister, Thor snød med hektarstøtte, planlov og blev folketingsformand.

Jeg er sikker på, at hvis HTS havde tabt mandens skattesag (som jo end ikke var i nærheden af en straffesag), havde hun ikke været partiformand, endsige statsminister!

Det er forskellen på de to partiers DNA!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-01-13 13:46

Nå, bliver vist nødt til at blive opdateret med hvad d'herrer er dømt for!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-01-13 13:51

....hvordan var det lige??? Fik nogen af dem en dom for noget??? Fik HTS så meget som en bøde for at lyve overfor myndighederne??? Var HTS ikke "lidt heldig" at man ændrede en 18 år gammel praksis, lige midt under man kiggede på mandens sag?

Generelt ser det nok lidt skidt ud med at få dømt dem der laver noget gak, i særdeleshed når vi taler politikere. Forskellen er bare at du går med skyklapper og kun kan se de fæle venstrefolk og deres venner. Vi andre kan modsat dig, se den samlede sværm af uhæderlige politikere. Vi sorterer ikke lige den ene farve fra.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-01-13 13:59

Løkkes meritter, i hvert fald nogle af dem, har jeg linket til tidligere

Thor P. overtrådte dels bopælspligten på sin landejendom, dels at man ikke må bruge et sommerhus som helårsbolig

http://www.bt.dk/nyheder/thor-troede-han-var-jyde-0

dels hektarstøttereglerne

http://jyllands-posten.dk/indland/article3423649.ece?page=1

Foghs afgang som skatteminister går jeg ud fra du kender til, den er i min optik den mindste af sagerne, da der ikke er tale om personlig berigelse, men alene overtrædelser af statens bogholderiregler.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-01-13 14:13

Citat
Vi andre kan modsat dig, se den samlede sværm af uhæderlige politikere. Vi sorterer ikke lige den ene farve fra.

Sjovt nok har jeg den stik modsatte opfattelse af hvem der har de største skyklapper på

Og såvel Løkkes bilagsfusk, som Thors ansøgning om uberettiget statsstøtte er jo aktive handlinger.

HTS har derimod ikke har kigget skats oplysninger efter i sømmene, og skulle jo heller ikke betale nogetsomhelst tilbage, men været så dum at tabe penge på ikke at være omhyggelig nok.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-01-13 14:29

Sikke da noget fordrukkent ævl du brænder af. Nu væver du jo og plører rundt. Altså ingen af de nævnte er dømt foran en dommer, er vi nogenlunde enige om det? Det kan jo ikke nytte du plæderer at fordi man har skaffet sig en politisk næse er man som venstremand "dømt".

HTS anklager jeg skam "kun" for at lyve for myndighederne, hvilket hun mig bekendt har erkendt. Hendes trækken fra uberettiget er for gammel. Det er der så "kun" det moralske tilbage at diskutere. Selve sagen og mandens skat er formentlig ikke HTS's skyld. Der er problemet at "nogen" i skat ændrer metodik. Det giver så et grimt sammenfald, nogen kunne kalde kammerateri.

Jeg kender skam udemærket til Foghs høvlen rundt og ligeledes Lars Løkkes. Men angiv lige EET sted ovenover hvor jeg forsvarer dem??! Nej vel. Behøver jeg henvise til de tre fire steder hvor du har travlt med at frikende/forsvare HTS. Flot Vagn. Og så er det som vanligt "de andre" der har fejlen. Nu kender jeg sgu en rødgardist igen! LOOL

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-01-13 15:09

Helt tydeligt at vagnr,er ved at løbe tør for ammunition.Hans argumenter,bliver mere og mere krumbøjede.Jeg kan ikke li`at se folk ydmyge sig selv.

Derfor er dette mit sidste indlæg,i denne lange smøre.

Venlig hilsen. M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-01-13 15:24

3773, kan du virkeliig ikke se forskellen på at måtte betale penge tilbage, fordi man har fusket, og på ikke at have opdaget, at skattevæsenet har lavet en fejl?

Som jeg skrev tidligere

Citat
3773, det jeg beder om, er sager, hvor der kunne være faldet dom, hvis der ikke loige var tale om en politiker.

Og hvad er det lige der får dig til at tro, her hvor der kører en undersøgelse af skattelækagesagen, at Troels m.fl. skulle acceptere en vennetjeneste overfor HTS??

Men det er sjovt du peger på det enøjede hos mig, men tilsyneladende ikke kan se den hos dig og dine.

Og
Citat
Sikke da noget fordrukkent ævl du brænder af. Nu væver du jo og plører rundt.

virker som om du er løbet tør for argumenter.

Grunden til jeg stillede spørgsmålet, og har været lidt mere firkantet end jeg plejer, var faktisk prios nærmest enslydende spm om HTS nytårstale fra sidste år,

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=159867

Citat
Hvor herre bevares for en ligegyldig lorte-nytårstale, brækspanden er fyldt til randen.
Hun lød nærmest som dronning Margrethe.

og igen i år

http://www.kandu.dk/spg165587.aspx

Citat
Masser af floskler og uendelig ævlen om ingenting.

Værre end sidste års tale, og den var slem!

og den ligeså bevidstløst forudsigelige og enøjede opbakning til begge spm!

Derfor synes jeg det var relevant at lade jer få en smagsprøve på jeres egen medicin

Ikke fordi jeg forventer nogen ændrer holdninger, eller sprogbrug, af den grund, men man kan da ikke udelukke nogen vil tænke lidt over det

Nu ser jeg at Løkke har taget afstand fra Banke, selvmål er også en slags mål, jeg vil tro medierne vil "pløre rundt" i det, og minde om Løkkes tilsvarende "sjusk".

Godkendelse af svar
Fra : vagnr

Dato : 10-01-13 15:27

Tak for svaret 3773, der er vist ingen grund til at koge videre på den pølsepind

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 10-01-13 16:18

Flere af de socialdemokrater, jeg nævner i mit indlæg, var jo også på enden af deres karriere, da de gik i fælden og blev dømt for deres ulovligheder.

Ritt Bjerregaard blev også som overborgmester i København, som blev hendes sidste stilling, flere gange taget i at gøre ulovlige ting eller fremsætte kriminelle forslag:

http://politiken.dk/indland/ECE224933/ritt-bjerregaards-billig-bolig-plan-ulovlig/

http://www.180grader.dk/Politik/K_Ritts_autonomhus_er_ulovligt-gammel

http://www.b.dk/diverse/ritt-b.-stiller-ulovlige-krav

Kommentar
Fra : prio

Dato : 10-01-13 17:32

Citat
Grunden til jeg stillede spørgsmålet, og har været lidt mere firkantet end jeg plejer, var faktisk prios nærmest enslydende spm om HTS nytårstale fra sidste år,

- nå-nå - der er da ingen grænser for, hvad man skal have skylden for
- men pyt, vagnr, jeg har en bred ryg