/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Helles nytårstale.
Fra : prio
Vist : 1390 gange
100 point
Dato : 01-01-13 19:38

Masser af floskler og uendelig ævlen om ingenting.

Værre end sidste års tale, og den var slem!

Katten om den varme grød, Helle tør ikke komme med forslag til at løse krisen og tør knapt nok nævne krisen.

Vi skal overleve på det store "FÆLLESSKAB" - hvilket fællesskab?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-01-13 19:44

Citat
Helle tør ikke komme med forslag til at løse krisen og tør knapt nok nævne krisen.
nej Magrethe var jo til taffel hos dronningen en gang varm luft som ikke flytter noget som helst, med en sådan svævende tale risikerer hun ikke at blive beskyldt for løftebrud
Til gengæld var hun mere positiv omkring ny teknologi end majestæten var sidste år
Helt ærlig havde i ventet andet fra Helle Thornings side?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-01-13 19:44

Jammen jammen - det er jo slet ikke Helle der bestemmer, for det må hun da ikke for dronning margrethe d. 3die.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 01-01-13 19:49

Ikke noget nyt at hente. Hun bør nok snart udskiftes.
Hun skulle have bundet sine hænder, var ved at blive (endnu mere) idiot, at at se på de flagrende hænder. Højest forvirrende.

Godt nytår

MVH

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 01-01-13 22:05

http://www.bt.dk/politik/krtikken-hagler-ned-over-thorning-tale-stoevsuget-for-indhold
Flot, men tom tale.
Ingen bud på handling.
Ingen konkrete forslag.

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 01-01-13 22:15

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article1891803.ece
En tale med mange ord, men uden visioner.
En tale, som nok vil blive mødt med skuffelse hos mange af regeringens kernevælgere.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-01-13 22:17

Nu skal man jo altid sammenligne nytårstaler med nytårstaler, ikke med de meget mere konkrete taler, statsministrene holder ved folketingets åbning!

Derfor skal I lige læse Løkkes 2. åbningstale i 2010, fluffy, forkert, idet han i den grad underspiller krisen, og løgnagtig!

http://www.stm.dk/_p_13031.html

Løgnen kommer allerede i 2. sætning:

" Stærkest står den danmarksrekord i lav arbejdsløshed, vi satte i sommeren 2008."

For mig er det løgnen, der står og lyser stærkest.

I sommeren 2008 var arbejdsløsheden nede på ca 2%, det er lavt, men næsten dobbelt så højt som i sommeren 1967, hvor arbejdsløsheden i juni var 1,1, juli 0,9, og august 1,4, eller 1,13% for hele sommeren 1967, "the summer of peace and love" og lav arbejdsløshed. Statistisk Årbog 1968, tabel 264, s 315.

3. afsnit begynder "Den økonomiske krise ser ud til at være ved at klinge af.", det er forkert, men VK-regeringen var åbenbart ligeså dårlige til at forudsige fremtiden som den nuværende.

6. afsnit "Danmark yder en stor indsats i Afghanistan, også for vores egen sikkerheds skyld. For at forhindre at landet igen bliver fristed for terroristtræning og terrorplanlægning." kan vel betegnes som spin, Pakistan huser masser af terrorister (Osama, fx) med Pakistan gør vi intet ved.

Et par afsnit længere nede prøver Løkke nærmest at fremstille klimatopmødet som en succes "Når røgen har lagt sig, er jeg sikker på, at Københavnsaftalen faktisk vil vise sig som dét grundlag, fremtidens globale klimaindsats skal bygges på. "

Jeg tror de fleste af os snarere husker en LLR, der ikke havde sat sig ind i spillereglerne for klimatopmødet =krav om enighed og var gået så meget op i at han sagde de berømte ord "Excuse my banging on the table".

Bare et par udpluk af LLRs tale, som I givetvis ikke sad og jamrede over nytårsdag 2010.

Det gør ikke HTS's tale til et mesterværk, men jeg husker ikke nogle statsministres nytårstaler som mesterværker, og der er jo et fallitbo efter VKO, der skal rettes op på!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-01-13 22:20

Ups, glemte lige linket til Danmarks Statistik om arbejdsløshed i 2008

http://www.dst.dk/da/Statistik/emner/arbejdsloeshed/registreret-ledighed.aspx

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 01-01-13 22:37

Det var jo hvad man kunne forvente.
Hun var fuld af det før valget

Men det er vel første gang hun ikke lovet noget. Alle andre gange hun har lovet noget har hun jo ikke holdt sit ord, nu kan man jo ikke sige at hun heller ikke denne gang ikke holder var hun siger

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 01-01-13 22:48

Nydelig tom tale, men vi skal jo lige huske på, at det ikke var en valgtale men en nytårstale, ikke en undskyldning men måske en forklaring

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 01-01-13 23:49

Nok ved jeg, at der ikke er mange der stemmer det samme som mig til næste valg...
Men vi ved sgu alle at hun ikke bliver genvalgt! (håber og tror jeg)
Den dumme k...... skulle sættes af posten og udelukkes fra en politisk karierre.

Godt nytår, og tag denne til efterretning

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 02-01-13 00:10

Eyvind, du rammer hovedet på sømmet

Citat
Jammen jammen - det er jo slet ikke Helle der bestemmer, for det må hun da ikke for dronning margrethe d. 3die.

Det var faktisk uretfærdigt, at vi kaldte Nyrup for: "Poul uld i mund"

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 100 point
Dato : 02-01-13 09:56

Så vær du glad for at BLÅ blok ikke er bleg for at love både guld og grønne skove,.. ..

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-01-13 11:04

Nu kender alle jo efterhånden,vagnr`s finurlige taktik,med at stille et modspørgsmål,til spørgsmålet.I stedet for et konkret svar.
Citat
I sommeren 2008 var arbejdsløsheden nede på ca 2%, det er lavt, men næsten dobbelt så højt som i sommeren 1967, hvor arbejdsløsheden i juni var 1,1, juli 0,9, og august 1,4, eller 1,13% for hele sommeren 1967, "the summer of peace and love" og lav arbejdsløshed. Statistisk Årbog 1968, tabel 264, s 315.

Helt ærligt (Brugtbil forhandlerens slogan),er det ikke flueknepperi,at diskutere om arbejdsløsheden var på 1,4 eller 2%.

Og så vil jeg egentlig godt,ta`Helle lidt i forsvar.I den givne situation,tror jeg såmænd ikke hendes tale,kunne være anderledes. Heller ikke fra LLR`s side.

Problemet er at ingen tør sige sandheden,fordi den er upopulær.Kun DF,tør antyde den.Men de får jo smæk med det samme:

Vor akilleshæl,er og bliver EU,og dermed den voldsomme indvandring,af arbejdskraft og alm. snyltere.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-01-13 11:25

Mosebaek, når lille lars hævder, i en officiel tale til hele folket

" Stærkest står den danmarksrekord i lav arbejdsløshed, vi satte i sommeren 2008."

synes jeg ikke det er flueknepperi, at den i 1967 var lige omkring det halve af larses "rekord".

Hvis Helle havde kommet med en lodret løgn, ville det have fyldt alle landets medier i dagevis.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 02-01-13 12:15

Jeg er så træt af at danskerne går mere op i at der er nogle der sulter i Africa end at der er flere og flere danskere som har det a helvede til og kan ikke få enderne til at holde sammen, hvad skal vi dog gøre uden EU- FN og bla: røde kors, plus de selvretfærdig radikale venstre, alle disse tåber gør alt for at ødelægge dette land og jeg må sige at de er vældige gode til det.
Det er lige før at jeg ville fortrække krig i EU, for det er jo det der bliver hevet frem EU har sørget for at der har været fred her siden 1945, for dette er sku bare at trække pinen ud, samtidigt med at de hugger mere og mere magt til bla: domstolen i EU, nok er nok, dette skal stoppes med det samme og hvis Helle ikke kan se at det er gøg og gokke, hun har pisset på alle i vores danske samfund og det skal sku stoppe med det samme, jeg gider ikke mere at finde mig i deres løgne, prøv at tænke på hvad der ville ske hvis vi alle lod være med at stemme til næste folketingsvalg, det ville sku være et fremskridt for det danske folks velvære og fremtid.
alan57

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-01-13 12:36

Okay,hvis du insisterer,vagnr.Vil jeg da gerne vedgå tallene.(De står der jo,sort op hvidt).Men jeg anser det kun for at være en lidt "flot bemærkning".Petitesse....det er jo en menneskealder siden,tallene der refereres til.

Herregud....politikere og hestehandlere..........

Noget andet er,at der sidst i 60`erne,var det sjovt at være på arbejdsmarkedet.Der var næsten altid en mester,der ville gi`en daler mere,end det man fik i forvejen.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-01-13 12:42

op=på, hvis man rykker en tak til højre

Det er sådan noget, jeg altid ser lige når jeg har trykket på SEND

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-01-13 12:49

Citat
Det er sådan noget, jeg altid ser lige når jeg har trykket på SEND

Jeg ser det som regel også først efter SEND.. Men bare meningen forstås,er jeg

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-01-13 14:11

GODT NYTÅR.

Helle sagde: Lirum larum - og tju hej hvor det går.
Efterhånden er det vel kun Bo Lidegaard, Magnus Heunicke - og så vagnr, der kan se noget fornuftig i Helle & Co

NØØØØJ, jeg glæder bare til der kommer et folketingsvalg.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-01-13 14:25

Jeg glemte lige at præsentere regeringens nytårsgave til folket.

Fra 1. januar er det slut med den lige adgang for alle i det danske sundhedsvæsen.

Regeringen og Enhedslisten vedtog før jul en ny sundhedslov, der indfører differentierede ventetider, som bl.a betyder, at en læge skal vurdere, hvorvidt den enkelte patients tilstand tilsiger en behandlingsgaranti på en eller to måneder.

Kriterierne bygger på tre ben, hvor man vurderer om sygdommen forværres betydeligt i ventetiden, om tilstanden medfører stærke, daglige smerter for patienten, samt om sygdommen medfører svære funktionsnedsættelser.

I sidstnævnte kriterium nævnes specifikt patientens eventuelle manglende mulighed for af bevare beskæftigelsen.

”Hul i hovedet”
Næstformand i 3F, Johny Skov, frygter at de arbejdsløse fremover ryger bagerst i behandlings-køen. ”Det er helt hul i hovedet”, udtaler han.

Direktør i Ældresagen, Bjarne Hastrup, ser ligeledes skeptisk på den nye sundhedslov og lover, at Ældresagen vil holde skarpt øje med, hvordan patientsituationen for de ældre udvikler sig.

Sakset fra den Korte Avis

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 02-01-13 14:36

Hvorfor melder du dig ikke som folketingskandidat Kaptajn-Tommy, det eneste jeg høre er at det hele er noget lort, men du kommer sku ikke med nogen løsning selv, tak skæbne siger jeg bare.
alan57

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 02-01-13 16:04

Hørt Mosebaek !!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-01-13 16:20

Citat
tak skæbne siger jeg bare.
Ja det må du sku nok sige.
Menæh, så vidt jeg erindrer, skrev du jo højt og flot i en eller andet tråd; "at du havde skam stemt på nuværende regering, fordi, der var alt for meget ulighed i samfundet"

Oveni alt det andet, har regeringen åbnet ladeporten for 6000 flygtninge - hovedsalig fra Somalia - og til evig forsørgelse. I 2013 bliver porten åbnet yderligere op. "Danmark mangler åbenbart arbejdskraft"

Jow jow, her går det godt, fru Herrekammerinde.

Tommy

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 02-01-13 16:23

Planen er nok a vi skal eksportere vores overskud af arbejdskraft, så vi lige så stille kan overlade lille Danmark til flygtninge og indvandrere efterhånden. Så kan vi få Danmark tilbage når det er kørt helt i sænk.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-01-13 17:07

Tommy, nu skrev jeg ikke jeg synes Helles tale er pragtfuld, men at de tidligere statsministres ikke var et hak bedre

Citat
Det gør ikke HTS's tale til et mesterværk, men jeg husker ikke nogle statsministres nytårstaler som mesterværker, og der er jo et fallitbo efter VKO, der skal rettes op på!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-01-13 17:15

Jeg hørte HTS's nytårstale med adresse til de ledige, de syge, de ældre og de hjemløse således:

Hør kammerater: Tag lige og stik hovedet ned mellem benene, kik op..

...og kys så jeres røv inderligt farvel !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-01-13 19:05

- Og hvad med håndværkerfradraget, som afskaffes?
Hvad med byggeloftet, der betyder, at kommuner ikke kan bygge, selv om de gerne vil?
Hvad med afgifterne, der giver øget grænsehandel og forringer konkurrenceevnen?

Hvorfor talte Helle ikke om det..?

Hvad mente Helle med, at vi, trods medlemskab af EU havde bevaret det danske..?
Helle ville da hellere end gerne, bytte kronen ud med euroen - hvor meget dansk er der i det..?

Hvad mener Helle med, at Danmark er det 18. euroland...?
Mig bekendt har danskerne sagt NEJ TAK til euroen...

Hmmmm...der er noget lusket ved den madam.

Tommy

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 02-01-13 19:30

Og hvorfor er hun ikke væltet af pinden endnu?

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 03-01-13 03:06

Det værste ved talen er, at hun ikke kan se, at den egentlige krise er pessimismen(vi skal vænne os til de stramme tider).
Pessimismen skaber handlingslammelse, mens optimisme skaber dynamik - især hvis den betyder at vi køber lidt mere dansk, og holder vores ferier i Danmark.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-01-13 05:42

Mon ikke det ville virke vildt utroværdigt at prøve at TALE optimisme frem, samtidig med at industrien varsler nye fyringsrunder?

Alle de blå medier (= de fleste) og mennesker ville hyle op om at HTS stod med begge ben solidt plantet i den blå luft, og DET ville de da have ret i

Ca halvdelen af vores BNP er knyttet til eksport, heraf ca 2/3 til EU-lande, så der skulle hun også tale optimismen frem!

Jeg ville tro der som minimum skulle "sendes" penge til folk, jeg kunne fx drømme om ½ år med moms-nedsættelse, det ville givetvis fremskynde såvel forbruget som div. håndværkeropgaver, men det ville sikkert ikke harmonere med de finanspolitiske bindinger

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 03-01-13 07:13

kære Kaptajn-Tommy, jeg husker det godt. men nu har jeg altså skiftet mening, den gang var der et håb om at vi det danske folk ville få det bedre under socialdemokratiet.
Nu står vi med hårdet i postkassen.
alan57

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-01-13 09:25

Her er så Helle's egen reaktion på nytårstalen:

http://politiken.dk/debat/ledere/ECE1857086/her-er-statsministerens-nytaarsbrev-til-regeringen/

..og hér er DA's 'fisken' i rørte vande:

http://politiken.dk/erhverv/ECE1857172/virksomheder-har-ikke-kunnet-faa-besat-10000-ledige-stillinger/

Omkring dette sidste postulat er der bare at sige: Phhhfffffffttt...... varmluftsballon

Hvilke stillinger? Skal vi gætte på; overlæger, koncernchefer, IT specialister med minimum 5 års erfaring ...der taler kinesisk, swahili og russisk, ufaglærte jobs i Lidl 6 timer hver anden week-end fra kl. 15 - 22 osv.

Jeg var på jobmesse i CAB (Center for Afklaring og beskæftigelse) igår. NUL ordinære jobs! Til gengæld masser af ulønnede praktikforløb af 4 - 12 ugers varighed efterfulgt af 3 -6 måneders løntilskud men uden mulighed for fastansættelse. STORT !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-01-13 09:45

Ps. Iøvrigt krævede ca. 75% af stillingerne kørekort el. truck-certifikat (..som ikke kan tages uden kørekort). Selv blev jeg tilbudt:

Manuelt arbejde (..fint for mig) som ulønnet praktikant på en genbrugsplads uden mulighed for løntilskud eller ansættelse. Arbejdstid: kl. 9.00 - 18.30 ..med 20 minutters 'betalt' frokost man dog ikke selv kunne planlægge hvornår skulle holdes. Tidspunktet for 'pausen' ville blive fastlagt på dagen alt efter 'travlhed'. Selvfølgelig indebærer praktikken en vagtplan for hver anden week-end kl. 9.00 - 17.30.

..og man siger vel ikke nej til et 'tilbud'?

Er det opkvalificering? Uddannelse? Motivationsfremmende foranstaltning? ..eller?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-01-13 13:22

Den eneste "trøst" jeg kan få øje på,er at EU,langsom men sikkert,er ved at kolapse.
Skittet blev hovedsageligt skabt til ære for arrogante franske præsidenter.Der havde brug for at stive sig selv af,efter at det franske folk havde vist deres mindreværd,overfor England og USA.

Glæder mig til,vi igen får dansk demokrati,fremfor EU "demokrati".

Ikke sikkert det bliver i min tid,men for de kommende generationer,er der håb.

M.

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 03-01-13 14:07

Er du arbejdsløs?

Er du lige ved at blive smidt ud af dagpengesystemet?

Jamen, så skal du da bare lære at meditere, så glemmer du nok alle dine bekymringer for fremtiden!

- der glemte helle vist noget i sin nytårstale!

http://www.bt.dk/politik/ole-birk-raser-mod-kurser-i-meditation-for-ledige

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-01-13 22:50

Såeh... jeg skulle have udleveret sikkerhedsSTØVLER i kategori S3 for overhovedet af sikkerhedsmæssige hensyn, kunne arbejde på genbrugspladsen, hvilket jeg mindst 3 gange pointerede for CAB, som havde forpligtet sig til (..på skrift) at udlevere disse iflg praktikaftalens punkt 8;
Citat
8 Andre aftaler

SVJ bekræftede, at HEM er dækket af jobcenterets forsikring i praktikperioden, samt at praktikperioden er ulønnet og i øvrigt ikke er forbundet med nogle omkostninger for Amagerforbrænding.

CLP oplyste, at Amagerforbrænding stiller arbejdsbeklædning til rådighed i praktikperioden. Dog gælder det kun udvendig beklædning som benklæder, trøjer og vinterjakke. SVJ sørger for, at HEM får stillet sikkerhedsfodtøj (støvler) klasse S3 til rådighed af jobcenteret.

CLP oplyste om nultolerance for så vidt angår euforiserende stoffer og alkohol. Endvidere oplystes om, at HEM, af sikkerhedshensyn, ikke må benytte maskiner i praktikperioden, samt at HEM ikke må håndtere olie- og kemikalieaffald uden opsyn.

Ok. men da jeg skulle afhente støvlerne?

Tjaeh... du kan få disse SKO i kategori S1P, det er dét vi kalder støvler.

Javel... imorgen er det DIREKTE i fagforbundet og knalde disse inkompetente idioter for, at ville lade mig arbejde ulønnet uden korrekt og lovbefalet sikkerhedsudstyr, med fare for helbred og førlighed ....GRATIS.

Spares; hvor spares kan

Det er muligt at virksomheder og kommunen udnytter arbejdsløshedstruslen for at presse alm. borgere til at arbejde GRATIS med fare for liv og lemmer...men dén går altså IKKE med mig !!!

Jamen: For helvede da også ...det er jo således man behandler ledige, som gerne vil give en hånd med, for at rette op på betalingsballancen før vi ryger ud af dagpengesystemet

..og så kan blå blok og CHF mene om os DOVNE-ROBERT'ER hvad de vil!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 03-01-13 22:52

Vi har kun brug for eksport/salg til udlændinge i samme omfang, vi selv importerer/køber i udlandet/udenlandsk arbejdskraft.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-01-13 23:35

Tænk tilbage på dengang, Fredens Religion berigede Skadestuen i Odense.

Læs så dette http://www.fyens.dk/article/2222253:Odense--Projekt-arbejde--Asmaa-ansat-i-Fyns-Politi

Er der nogen der føler sig til grin..?

Sådan er det jo.

Tommy

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-01-13 23:51

Bare vent,Tommy. Om føje år,er det en Imam,der residerer på Amalienborg.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-01-13 00:17

hjkofoed-> Lad mig give dig ..og også vagnr et eksempel vdr. nationaløkonomi, betalingsballance og konkurrenceevne:

I Japan er der en by som hedder: Kobe. I Kobe producerer de en bestemt type kødkvæg som koster en bondegård i foder og pleje (læs: 4 timers massage om dagen!) set i forhold til hvad det koster at opdrætte en Dansk/Polsk/Tysk. ko eksempelvis på alm. konkurrencebetingelser, markedspris osv.

En kalvekottelet koster således ca. 1.000 kr. pr. kilo for Kobe koen, medens den Dansk/Polsk/Tyske ko koster ca. 100 kr pr. kilo.

Der burde slet ikke kunne sælges Kobe-kotteletter, men salget går strygende og der kan næsten ikke skaffes nok. Underligt nok er fortjenesten også større for Kobe-kød.

Omkostningerne (løn inkl.) for produktion af 1 kg. kalvekød er dermed ikke sammenligneligtlandene imellem overhovedet ...undtagen for CEPOS og andre 'orakler'

På 'mystisk' vis forsvinder ordet KVALITET og PRIS i de økonomiske betragtninger over ordet : Konkurrenceevne!

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-01-13 00:25

Så få dog gang i hjulene Danmark !!!

Det er muligt at de i Korea kan producere og sælge en stol for 100 kr.

I Danmark vil den sikkert koste 1.000 kr.

Ergo: Vi bør ikke bygge stole i danmark; FØR vi når ned på det Koreanske omkostnings-og lønniveau.

Hvem hopper på dén? Vore aftagerlande gør ikke. Derfor har vi så fin en betalingballance.

<MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 04-01-13 02:37

Jeg er ret enig
Den bedste måde, at få gang i dansk økonomi er, at vi køber lidt mere dansk og europæisk, og dermed lidt mindre fra lande som Kina og Indien, hvor der lønmodtagerne arbejder på slavlignende vilkår.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 04-01-13 07:23

molokyle, jeg er helt enig i dit Kobe-kød eksempel.

Men også der er der konkurrence, fx havde Lidl op mod nytår "Kobe-kød", dvs det var ikke lavet i Japan, men med samme kvægrace, jeg tror den lå omkring det halve.

At Danmark eksportere store mængder skinke til Italien, der så sælger dem til os og andre lande som Parma- eller andre skinker har altid undret mig.

Men, det koster sikkert en del arbejdskraft=løn at forædle skinker, rigtigt Kobe-kød, altså kvægt, skal jo masseres osv.,igen arbejdskraft.

Danske lønninger er meget høje, så det er ikke så nemt at konkurrere på den måde, i hvert fald så længe man ikke har fået et eksklusivt "brand".

Det har vi fx på mink, men det er jo ikke ligefrem ensbetydende med at minkavl er populært i mange kredse.
Jeg tror nu mink hverken har det bedre eller værre end andre industridyr, grise eller kyllinger, fx.

Økologi er vist mere populært, der vokser vores eksport også pænt
http://www.fvm.dk/Default.aspx?ID=18486&PID=165776&NewsID=7740

Det er ikke noget problem at have høje lønninger, så længe produktivitetsudviklingen matcher, men det har den desværre ikke gjort i i Dk de seneste mange år

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-01-13 10:29

Citat
Det er ikke noget problem at have høje lønninger,
KORREKT !!!
Tag fx. Asmaa, hun har forhandlet sig frem til en årsgage på ca. 1 million.
Ren win win situation. Laurits Betjent lærer at tale med en kulturberiger - og De Radikale får deres INKLUSION

Resten - næsten resten af befolkningen siger; Sådan er det jo.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 04-01-13 12:52

Citat
at ville lade mig arbejde ulønnet uden korrekt og lovbefalet sikkerhedsudstyr, med fare for helbred og førlighed ....GRATIS.

Det er en hån mod arbejdsløse, at de skal arbejde gratis.
Det er den rene udnyttelse, og for mange virkeligt ydmygende.

Hvis man virkelig intet er værd, hvordan kan man så igen opbygge sin selvtillid, så man kan gå ud og sælge sig selv på det "rigtige" arbejdsmarked.

Tanken med aktivering er fin og reel nok.
Man presser fra samfundets side lidt på, for at få folk i gang igen, og man giver nogle et indblik i, hvad det vil sige, at gå på arbejde.

Men ofte gør fx udgifter til transport o.l., at man får endnu flere udgifter ved at være til rådighed for en virksomhed, som lige synes, de godt kan bruge sådan en ekstra gratis "ting".

Man burde forlange, at folk i aktivering får et mindre økonomisk udbytte, så ville der måske blive en bedre gensidig respekt mellem virksomhed og den aktiverede.

- og ja, jeg ved godt, at i nogles øjne er den udbetalte ydelse fra staten at betragte som "lønnen" - men i virkelighedens verden nærmer det sig ofte grov udnyttelse af arbejdsløse, som i det mindste forsøger at indrette sig og møde op, som forlangt.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 04-01-13 13:04

Citat
Tænk tilbage på dengang, Fredens Religion berigede Skadestuen i Odense.

Læs så dette http://www.fyens.dk/article/2222253:Odense--Projekt-arbejde--Asmaa-ansat-i-Fyns-Politi

- ja, det studsede jeg også over.

Asmaa Abdol-Hamid - indpakket fra top til tå i sin kvindeundertrykkende dragt - som intet har med islam at gøre - har endnu engang fået en fod ind i en kommune.

Asmaa er fanatisk muslim.
Hun går ind for sharia, og vil ikke engang tage afstand fra stening, da man jo, som hun tidligere har udtalt, "må tage hele pakken".

Hvorfor skal hun vises frem i TV, hvor hun kan reklamere for sine rabiate synspunkter???

Hvorfor finder tumperne i Odense nu på, at skatteborgerne igen skal støtte hende og give hende opmærksomhed?

Hendes eneste "kvalifikation" er, at hun i en årrække har været bosat i Voldsmose.

IGNORER HENDE DOG!!!!!

Kommentar
Fra : prio

Dato : 04-01-13 14:10

Der findes masser af fornuftige, veluddannede, utildækkede, muslimske kvinder, som kunne bestride det job, som Asmaa Abdol-Hamid har fået.

Hvorfor vælger man så tumpen Asmaa?

At man giver hende taletid og opmærksomhed igen er uforståeligt - og til skade for andre muslimske kvinder og det danske samfund i almindelighed.

Selv for Enhedslisten blev hun for meget, og det siger ikke så lidt.

Mange muslimske ghetto-familier vil vælge at fremhæve Asmaa som et forbillede for deres piger og unge kvinder.

Hvad tænker fynboerne dog på?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 04-01-13 14:15

Citat
Hvorfor vælger man så tumpen Asmaa?

Det er da klart, Helle roste hende jo i nytårstalen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-01-13 18:31

prio ->
Citat
Det er en hån mod arbejdsløse, at de skal arbejde gratis.
Det er den rene udnyttelse, og for mange virkeligt ydmygende.

Det kan du godt have ret i prio, men desværre tror jeg, at det er en af de 'skjulte' kongstanker hos Venstre strategen og bulldog'en CJF og skal bruges som løftestang for at kunne realisere LLR's idé om nulvækst i det offentlige. Fyr hele banden, send dem på dagpenge og kontanthjælp ..og lad dem så arbejde for disse ydelser i fag som matcher deres kvalifikationer. Så bli'r der råderum for skattelettelser for de resterende i den private sektors arbejdsstyrke. Fagbevægelsen er alligevel så handlingslammet at den har tilladt denne praksis i årevis. Min farfar ville vende sig i sin socialdemokratiske grav og mumle noget om skruebrækkere og morakkere.

Jeg har nu personligt mine egne 'egoistiske' motiver for at tage en sådan praktik, som jeg uden sanktioner kunne takke nej til (..som dagpengemodtager. En luxus som kontanthjælpsmodtagere desværre ikke har!) Jeg har om en måned været arbejdsløs i et år. Det pynter altså på CV'et, når man kan fremvise for en arbejdsgiver, at man har været villig og interesseret i at arbejde, istedet for at sidde og krydre røv for dagpengene indtil de udløber.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-01-13 11:57

Citat
Min farfar ville vende sig i sin socialdemokratiske grav og mumle noget om skruebrækkere og morakkere.
Hvis nu du kunne din historie, ville du hurtigt opdage, at Socialdemokratiet på din farfars tid - og Socialdemokratiet i dag, er som at sammenligne nat med dag.

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 05-01-13 13:37

Citat
Asmaa er fanatisk muslim.

Den muslimske kvinde og politiker Jaleh Tavakoli udtaler sig meget kritisk om Fyns Politis ansættelse af Asmaa Abdol-Hamid:

"Fyns Politi må have været desperate.
Det er en falliterklæring."

"Det er meget problematisk, at det officielle Danmark samarbejder med folk, der går ind for sharia og parallelle retssamfund - og ikke går ind for kønnenes ligestilling."

"Man skal bruge forbilleder.
Asmaa Abdol-Hamid er et stort "bagbillede":

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-62477213:desperat-af-politiet-at-ansætte-asmaa.html

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-01-13 15:01

Det bekræfter desværre igen vendingen "Die Dummen Dänen".

Vi er simpelthen til grin,dag ud og dag ind.Hvordan fanden,er vi endt her,hvor vi er.

Hvor er der bare,en smule tilbage af danske værdier.Det gør sku ondt,helt ind i sjælen,at se hvordan vores lille land stander i våde/misrøgtes.

M.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 05-01-13 15:51

Hvis det trøster nogen, er der klart flere stemmer til DF ved næste valg.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-01-13 16:06

Som Mikalel Jalving så rigtig skriver i Jyllands Posten;

Denne formummede kvinde, der nægter at give hånd til laverestående væsener som f.eks. mænd, er tilsyneladende så connected med den hårde kerne i bandernes Vollsmose, at hun nu har fået sin daglige gang på politigården i Odense. Hvad hun skal der? Jo, hun skal hjælpe med at få en dialog i gang med de hårde drenge, som politiet ikke selv kan håndtere.
Og hvorfor kan politiet så ikke det?
Fordi politiet ikke vil, tør eller kan – og fordi politikerne, både lokale og genierne inde på Christiansborg, ikke tør, vil elle kan give dem flere beføjelser, f.eks. til at skyde med skarpt, bruge knipler eller tage passende midler i brug, når de bliver angrebet med sten eller andet kasteskyts, eller når skadestuen på Odense Sygehus vandaliseres af unge kulturberigere, der leder desperat efter anden kulturberiger, hvis liv de frygtelig gerne ville afkorte.

Når sådan noget sker, så udløser det ikke justits, men handlingsplaner og millioner af skattekroner til integrationskonsulenter, inklusionsspecialister og andre fredtegrever fra den vildtvoksende industri, der lever højt og flot af den galopperende kulturberigelse og kapitaliserer vores kollektive selvbedrag."

Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-01-13 16:31

Citat
"Det er meget problematisk, at det officielle Danmark samarbejder med folk, der går ind for sharia og parallelle retssamfund - og ikke går ind for kønnenes ligestilling."
Det er dybt problematisk........Menæh. skru tiden tilbage til 1940 - dengang var politiet Nazi-Tyskland forlængede arm.........Såååeee, i og for sig - intet nyt under solen.

Sådan er det jo.
Men der kommer en løsning i morgen.

Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-01-13 18:19
Kommentar
Fra : prio

Dato : 06-01-13 19:16

Ja, sikke en dejlig dame, hende Asmaa Abdol-Hamid.

Sandelig godt, at Fyns Politi fornuftigt har indset, at Asmaa kan vi ikke undvære i det offentlige, hvor hun kan underholde os med, hvad der er rigtigt og forkert.

Med ansættelsen af Asmaa har politidirektør hos Fyns Politi, Poul Bjørnholdt Løhde, vist sig at være endnu een af de skarpe hjerner, som det vrimler med i politiets top.

Tænk, hvis vi skulle være gået hen og have glemt Asmaa

Fx syntes Asmaa jo, at det var helt i orden at dræbe danske soldater i Irak - de kunne jo bare være blevet væk.

Asmaa deltog også på den iranske ambassade i København i fejringen af det iranske præstestyre.

Asmaa hader jøder, og var selvfølgelig hovedtaler, da Hizbollah arrangerede en anti-israelsk demonstration i København.

Den muslimske politiker Jaleh Tavakoli, er mærkeligt nok ikke den helt store fan af Asmaa Abdol-Hamid, men udtaler:
"Ansættelsen af Asmaa svarer til, at politiet ansætter en ledende rocker til at bekæmpe rockerkriminalitet".

Jaleh Tavakoli glemmer måske at sætte pris på al kulturberigelsen i Danmark.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 06-01-13 20:04

Altså, når politiet ikke kender loven, endda retsplejeloven, og deres overordnede ikke vidste, betjentene ikke kendte reglerne, så slipper de alle for straf, mens det for alle andre i landet gælder, at "ukendskab til loven ikke fritager for straf".
Og når politiet, der af pressen får billeder af de betjente, der har foretaget en anholdelse, der viser sig at være uberettiget, alligevel ikke kan finde deres egne betjente, så synes jeg det er helt naturligt at de ansætter Asmaa, hun ved da i det mindste hvad side hendes brød er smurt på!

Blandt de blinde er den enøjede konge, medmindre de som Nelson sætter kikkerten for det blinde øje

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-01-13 21:40

Undskyld vangr. Men jeg har meget svært ved at se koblingen i den sag du henviser til - og så til Asmaa Abdols ansættelse. Jeg fornemmer ikke, at Asmaa er ansat til at råde og vejlede betjentene i aflytningsteknikker og almindelig retspleje....eller hvad..?

Asmaa Abdol har - hvis du ikke ved det, været anmeldt for landsforræderi. Tyg lidt på den.
Derefter bliver hun ansat ved politiet for at vejlede korpset i, hvordan man kommunikere med en flok utilpassede araberunger.

Undskyld mig. Men, hvis kommunikationen efter så mange år er slået fejl, så må næste logiske skridt så være, at bruge andre midler for at få horden i tale -Fx. knipler, nul kroner i bistandshjælp, udvisning - eller om nødvendigt våben.

Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-01-13 23:29

Sakset fra 180 grader;
Citat
Borgen er lige så tommetyk propaganda i dansk sammenhæng, som Nordkoreas fladpandede propaganda.

Der er ingen sammensatte personer, kun eendimensionelle karikaturer. De gode - de Radikale typer - er så gode, at det er til at kaste op over og de onde - de borgerlige typer og gyyyyys, DF typerne - mangler bare lige hugtænderne. Mon ikke en stor del af befolkningen har den modsatte opfattelse af god versus ond, så her lukker dette propaganda-projekt sig om sig selv i navleskueri og selvforherligelse på en vammel måde.

En regnorm kan regne resten af plottet ud nu. Den overmenneskeligt gode Radikale politiker Birgitte Nyborg og den overmenneskeligt gode DR-journalist Katrine Fønsmark skal så meget ondt igennem fra de indvandringsfjendske DF-typer, men så vinder de hele lortet til sidst med deres nye "midterparti". Halleluja!! Det eneste sjove er, at Soc.dem. ignoreres totalt som i den virkelige verden.

Denne fladpandede propaganda er spild af penge, spild af borgernes tid og spild af gode muligheder. Men DR har naturligvis en mission, at opdrage den danske befolkning til det Radikale nationale selvmordsprojekt med fri indvandring og her fyres den store kanon af.

Danske indfødte og dansk kultur skal ned med nakken og det kan kun gå for langsomt for indvandringslobbyen. Borgen er en fin lille propaganda-folder for det projekt. Gad vidst om indvandringsindustrien har bestilt Borgen eller de "uafhængige kunstnere" selv stiller sig i åbne-grænser-lobbyens politiske tjeneste?

DR er en ræve-rød-rotte-rede og det, der er værre, nemlig en ræve-Radikal-rotte-rede, og det hamrer de ind med syvtommer-søm med Borgen. DR præsenterer Borgen som et projekt for "hele Danmark", nærmest det nye Matador. DR's frækhed er grænseløs.

Velbekomme til den sagesløse danske befolkning, der ikke er Radikale kernevælgere.
-Og sjovt nok, jeg havde nøjagtig de samme tanker.

Tommy.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 06-01-13 23:38

Citat
Undskyld vangr. Men jeg har meget svært ved at se koblingen i den sag du henviser til

vagnr mener vist blot, at Asmaa ikke er så meget værre end politistyrken i al almindelighed?

Citat
DR er en ræve-rød-rotte-rede

- ja, det er den vel, men det var nu værre for 30-40 år siden.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 06-01-13 23:54

Citat
knipler, nul kroner i bistandshjælp, udvisning

Er du da gal, Tommy, det drejer sig jo blot om en lille, bitte gruppe utilpassede unge, som har haft en svær opvækst, og i øvrigt keder sig!

Det vil nok hjælpe med lidt ekstra million-projekter, højere kontanthjælp og flere Asmaa'er til at vejlede politiet med, hvordan man bedst kommunikerer.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-01-13 06:28

Tommy, det var ikke et forsøg på at hvidvaske Asmaa, men mere en undren over at politiet tilsyneladende aldrig kan finde ud af at gøre tingene rigtigt, når pilen peger på dem selv!

De nu hedengangne Politiklagenævn afviste en meget stor del af sagerne, fordi de ikke kunne (få politiet til at) finde politifolkene, der var klaget over, og uden det blev sagerne afvist.

Det rejser spørgsmålet, om politiet er dumme, eller korrupte/sammenspiste?

Fra 2012 er klagenævnene jo erstattet af "Den Uafhængige Politiklagemyndighed", allerede ordet Uafhængige får mig til at tænke på DDR mv., altså at fremhæve det der burde være en selvfølge, rent newspeak

Asmaa har jeg aldrig haft fidus til, hvis hun ville trykke min hånd ville jeg tælle fingrene bagefter

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-01-13 11:54

Okay, det var mig der fortolkede dit indlæg forkert.
Når jeg hører navnet Asmaa, bliver jeg skeløjet og får gåsehud.

Prio, du skriver;
Citat
Er du da gal, Tommy, det drejer sig jo blot om en lille, bitte gruppe utilpassede unge, som har haft en svær opvækst, og i øvrigt keder sig!

Det vil nok hjælpe med lidt ekstra million-projekter, højere kontanthjælp og flere Asmaa'er til at vejlede politiet med, hvordan man bedst kommunikerer.
ÅÅÅhhh, det var en fin radigal retorik

Stampens og Mæ's yndlings sætning i forbindelse med deres jødehad er denne her;

"Jamen det er jo kun en enkeltstående hændelse, som intet har med islam eller fremmed kultur at gøre og skyldes at børnene er svigtet af kommunen med integration, underholdning, penge og respekt. Og det er iøvrigt nok den lille jødiske drengs egen skyld, i hvert fald er det forståeligt, at han overfaldes når skurkestaten Israel bla. bla. bla. "

Tommy

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 07-01-13 13:05

Problemet er at jeg ikke kan se noget parti i det danske demokrati som gør mig trygt og hvis det forsætter på denne måde gider folket sku ikke lege demokrati hvis det sker, er det begyndelsen til ligegyldighed med hvem der har magten.
Jeg er sku skuffet- ked af det samt ved at brække mig og give op.
alan57

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-01-13 16:02

Du har en lidelsesfælle her,alan57.Efter et langt liv,er det deprimerende at se,hvordan sæder og skikke går i forfald.Sunde danske værdier,som vore forfædre satsede på og byggede op,er total forsvundet.Vi er sunket tilbage i møget,som en 3.rangs bananstat.

Ingen,hverken politikere eller embedsmænd,tager ansvar for noget.Alt får lov at flyde,efter bedste beskub.Vi så det igen for et par dage siden,i Rebild kommune.Hvordan Borgmesteren og den fyrede social direktør,efter bedste evne skyder skylden på hinanden.DYBT PINLIGT....og sådan køer det.

Ingen kan man stole på.....og dog,man kan stole på at de først og fremmest meler deres egen kage.Det gælder både Politichefer,Advokater,Bankdirektører.Selv præster vil skide kristendommen,en lang lige stykke,er der fordi det giver en god fed hyre.Flere af dem udtaler,at de ikke selv tror på det,de står og prædiker om søndagen.D.v.s. de taler mod deres egen overbevisning......kan godt forstå,kirkene står mere eller mindre tomme.

Selv de mest blodrøde politikere,er parat til at sælge deres sjæl,bare de kan få røven plantet på bagsædet,af en stor fed Audi,med tilhørende chauffør.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-01-13 16:30

Her har vi igen en situation,hvor det danske system,skider højt og flot,på en alm.DANSK landmand,der er kommet i klemme,på grund af sygdom.
http://www.landbrugsavisen.dk/Nyheder/Netnyheder/2013/1/7/Syglandmandladtistikken.htm?Fag=N

Mens en notorisk ballademager/terrorist,har regeringens bevågenhed.Willy Søvnløs udtaler at han er skuffet over Bahrain....jo.
http://www.b.dk/tagged/Abdulhadi%20al-Khawaja

Skal indrømme at for mig,er det dagens gode nyhed,at hans appelmuligheder er opbrugt.

M.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 07-01-13 17:18

At fylde kirkerne er der kun os selv om at gøre, det tror jeg simpelthen ikke at politikerne kan / skal gøre noget ved.
Personligt tror jeg min holdning er som flertallet, jeg er ikke troende, men jeg er i kirke til jul, bryllup, barnedåb, konfirmation og begravelse. Til det betaler jeg med glæde min kirkeskat.

Men hvis vi skal have nogen chance for at bevare vores danske værdier, så stem på Dansk folkeparti. Det tyder det på at langt flere vil gøre til næste valg.
Ikke kun pga. deres holdning til indvandrer politik og EU, men også deres ældre omsorg.
De vil også have grænse kontrol.

Og har nogen meget sunde holdninger til alt, efter min mening.
http://www.danskfolkeparti.dk/Principprogram.asp

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-01-13 17:20

Mosebaek, det første kan vi hurtigt blive enige om, men det sidste kan du ikke mene.

Bahrain er et lille lorteland, der kun lever af olie, styres enevældigt af af kongen, og premierministeren, der er kongens onkel. De har et lille fupparlament, uden mere indflydelse end et elevråd.

Folkets frihedsgrader ligger nok på niveau med en hovbonde i gamle dage, herremanden bestemte alt!

Det både kan og bør man protestere imod, flot at der er nogen der tør.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 07-01-13 18:39

Citat
Mens en notorisk ballademager/terrorist

Der tror jeg nu også, at du er gået fejl i byen, Mosebaek!.

Så vidt, jeg er informeret, er Abdulhadi al-Khawaja et ordentligt menneske og en modig mand, og har intet med terrorisme eller andre forbryderaktiviteter at gøre.

For over 20 år siden kom han til Danmark som politisk flygtning, og er senere også blevet dansk statsborger.

At han så alligevel tager tilbage til Bahrain for med liv/helbred som indsats at kæmpe for demokrati og menneskerettigheder, synes jeg er flot og prisværdigt - og et eksempel til efterfølgelse!

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 07-01-13 23:42

Debatten her demonstrerer mad al uønskelig tydelighed, at de fleste af vore politikere har mistet jordforbindelsen og kun tænker på sig selv.
Jeg mener, på tværs af partiskel, at se stor enighed om en række spørgsmål.
Men hvordan råber vi dem op?

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 08-01-13 06:45

Jeg er enig med Mosebaek undtagen at manden er terrorist men jeg ved hvad du mener de danske politiker går mere op i hvad der foregår i andre lande.
At der ville komme en der ville sige at jeg bare skulle stemme på DF så skulle det nok gå var jeg helt sikker på og her vil jeg sige at holde hånden under V og K gør at jeg ikke kan stemme der.
Tilbage er så En-listen men de skuffede også mig da de blev røvrendt og alligevel holdt de hånden under S-R-SF, det jeg mener er at man skal ikke finde sig i disse ting.
alan57

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-01-13 07:54

alan57, der er godt nok ikke meget andet tilbage end sofaen, når VKO, ESRSF er ude, LA er vel heller ikke lige sagen?

Du må vist håbe på Kristeligt Folkeparti, de Uafhængige (hvad de to partier nu end hedder for tiden) eller et andet parti, der måtte få underskrifter nok til at stille op.

Alternativet er at bruge Informations gamle motto "den mindst ringe avis" her
parti

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-01-13 08:50

En af 'fejlene' ved vort demokrati er den evige skelen til meningsmålinger i stedet for at føre realpolitik. Det giver sig udslag i konstante 'lappeløsninger', som da dagpengereformen udløste den latterlige akutpakke. Om jeg fatter man bruger som megen krudt på at redde de dagpengemodtagere som står til at falde ud af systemet. For mange medlemmers vedkommende HAR de jo gået ledige i 2 år + ..for en dels vedkommende i mere end 3. Hvorfor har de specielt krav på at blive holdt hånden under? Det næste 'hold' ledige som falder for reformens 2 års grænse til sommer får jo ingen 'pakke', på trods af at disse 'kun' har gået ledig i de 2 år reformen tilsiger.

I stedet burde man have taget konsekvensen af konjukturene og enten tilbagerullet reformen eller have sat optjening perioden ned til f.eks. det svenske niveau: 400 timers arbejde inden for 2 år og så ellers lade 'banen' være ens for alle.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-01-13 10:37

Citat
At han så alligevel tager tilbage til Bahrain for med liv/helbred som indsats at kæmpe for demokrati og menneskerettigheder, synes jeg er flot og prisværdigt - og et eksempel til efterfølgelse!
At kalde ham terrorist,var nok at ta`munden vel fuld.Det har jeg intet belæg for.
Men i mine øjne er han en ballademager,og provokatør.Nu er han blevet dansk statsborger,hvorfor bliver han så ikke her,og passer sig selv.

Men det ser vi jo rask væk: Når de stakkels flygninger,endelig er nået hertil,skal de absolut tilbage igen,til hjemlandet,for at holde "ferie".Nok igen betalt af den danske stat.
Vi så det igen for nyligt,en flok unge Syrere,der rejste hjem.Forstås,for at kæmpe som hellige krigere.

En sidebemærkning: I den Syriske konflikt,ville jeg vælge den mindste af to onder,nemlig Præsident Assad.Jeg tror han har meget ret i at hans modpart er en sammenrend af fanatikere.Også fra andre arabiske lande.Jeg tror ikke verden bliver bedre,hvis de får magten.Bagefter vil de sikkert begynde at bekæmpe hinanden,indbyrdes.Bare se Ægypten........nå,det kom sådan set ikke sagen ved.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-01-13 11:26

Mine damer og herrer, hvad siger I så...http://www.bt.dk/politik/chokbesked-fra-skat-din-teenager-skal-betale-skat-af-lommepengene

Kan vi snart komme længere ud..?

Tommy

Kommentar
Fra : prio

Dato : 08-01-13 12:08

Citat
Hvorfor har de specielt krav på at blive holdt hånden under?

Det skal jeg sige dig, molekyle.

Det er, fordi det drejer sig om en større vælgergruppe end tidligere, og derfor er det et større problem for venstrefløjen, hvis den vender dem ryggen.

Pyt med alle de arbejdsløse, der tidligere er røget ud af dagpengesystemet, og pyt med de arbejdsløse på kontanthjælp.

Det drejer sig om at lefle for den største vælgergruppe.

Citat
Nu er han blevet dansk statsborger,hvorfor bliver han så ikke her,og passer sig selv.

Hvorfor er det bedre, at han læner sig tilbage, og lader sig selv og sin familie forsørge af det danske samfund resten af sit liv?

Han har behov for at kæmpe for sit fødeland - han holder ikke "ferie", det kan jeg godt love dig.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-01-13 12:09

PJAT, det er indlysende for enhver.

Far (og Mor), samt bedsteforældre må hver, og hvert år, skattefrit forære hver af deres børn, og børnebørn mv, 58700 kr, og så meget gør ungen vel ikke rent for.

Det er sådan en typisk BT-fis-i-en-hornlygte-historie, garanteret BT der har opfordret en eller anden til at stille et dumt spørgsmål, og skattevæsenet er hoppet i med begge ben, ligesom enkelte BT-læsere.

Enhver revisor ville have givet det andet svar, skattefri gaver fra far og mor.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 08-01-13 12:14

Mosebaek igen er jeg ikke helt enig, du siger at nu er han dansk og derfor skal han holde op med at kæmpe for de ting han mener er vigtige, kunne du blive statsborger i et andet land også lade være med at kæmpe for at Danmark laves om?
Jeg kunne ikke, godt nok er jeg og min familie udenfor fare, men hvad med resten af befolkningen og selve landet Danmark?
Jeg er glad for at der findes mennesker der kæmper for at få lavet tingene om.
Med hensyn til Syrien er jeg også bekymret for at det skal blive et nyt Iran og jeg mener at vi skal kikke dem vi støtter efter i sømmene og ikke bare hjælpe dem fordi de vil af med Assad ligesom jeg og mange i verdenen.
alan57

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-01-13 13:50

Nej, det er desværre ikke pjat - gid det var så vel.

Vagnr, du må ikke blande gaver og arbejde sammen.

Alle må ulønnet hjælpe familie, venner, kollegaer og naboer med mindre opgaver som indkøb, rengøring, havearbejde, snerydning, havearbejde eller små reparationer. Det vil sige, at hjælp til sædvanligt håndværksarbejde normalt vil være skattefri. Men hvis du får penge for det, eller får en anden arbejdstjeneste for det, så skal du betale skat. Tjenesterne må dog ikke have en væsentlig økonomisk værdi.

Tommy.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-01-13 15:32

Tommy, som du sikkert ved er reglerne blevet LEMPET fra 2013, så det nu kun er børn på mindst 16, der beskattes af den slags småjobs

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1973519

Men INGEN, selv ikke den dummeste BT-læser, kunne vel drømme om at lave en kontrakt med sit barn om husarbejde mod lommeenge, og nu ser jeg netop på BT at skat afkræfter skat af lommepenge

http://www.bt.dk/politik/skat-afkraefter-paa-twitter-ingen-skat-af-lommepenge

Kort sagt, endnu et BT-selvmål

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-01-13 15:35

Nå, jeg ser lige at LA også er hoppet på den, det kan ikke undre, det undrer mig mere at du gør, Tommy

http://www.bt.dk/politik/ole-birk-om-skat-paa-lommepenge-det-er-uhoert-og-skoert

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-01-13 15:52

Ja ja, lad os nu se. BT har forsøgt, at få en kommentar fra SKAT, men det er endnu ikke lykkes.

Citat
det undrer mig mere at du gør, Tommy
Det skal du ikke undre dig over vagnr., Jeg tiltror denne regering aalt mellem himmel og jord. Klogskab kan man indtil videre ikke beskylde regeringen for at ha' udvist.

Tommy.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 08-01-13 16:16

nej det er bare BT der havde noget plads de skulle have dækket Kaptajn-Tommy. godt nok er det ikke de skarpeste knive der sidder i regeringen, men at tro at de tør at gøre det er at gå forlangt da de ikke ønsker at miste magten.
alan57

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-01-13 16:22

Citat
Jeg tiltror denne regering aalt mellem himmel og jord

Tommy, som jeg skrev før, den regering du er så ked af har LEMPET reglerne, under VKO kunne en 13-årig ikke gå tur med naboens hund og få penge for det uden at skulle betale skat.

Så det er VKO du skal bebrejde for ikke at have lempet reglerne mens de havde chancen i 10 spildte år.

Jeg tror nu det har været en af de billigste lempelser nogensinde, INGEN kunne vel drømme om at begynde at indberette den slags småting til skattefar.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-01-13 19:39

Atter har en flok intolerante danskere gået totalt amok med skydevåben, næver og køller. Sædvanligvis gik det ud over en mindre forsamling herboende muslimer, som ganske fredelig stod og talte om deres arbejdsplads -og om, hvad de ellers lavede af fritidsaktiviteter, efter de havde holdt fyraften fra deres respektive arbejdspladser.

En person meldes såret, og politiet er taget med på skadestuen - for ligesom at holde øje med, at sundhedspersonalet kan udføre deres arbejde i fred og fordragelighed. Der er jo desværre erfaringer fra Odense om, at en enkelt bølle eller to, kan snige sig ubeset ind på skadestuen og lave lidt upassende "halløj i gaden".
"Det går ikke denne gang" Udtaler Lauritz Betjent med et smil.

http://jyllands-posten.dk/aarhus/krimi/article4973918.ece

Tommy

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 08-01-13 19:49

Efter den politiindsats mod narko i Nordjylland, må jeg sige at nu må der ske noget nyt siden starten af 70 erne er der døde ca 300 mennesker og det gør der stadigvæk fordi politikerne er nogle kujoner dem der har behov for Heroin skal kunne gå ned på Apoteket og få deres stof, så vi får stofferne langt væk fra de kriminelle der tjener så mange penge på disse ting at vi som samfund har tabt for længe siden.
Dette skal være legal sammen med Hash og man skal så sætte alt ind på alle skoler og andre steder hvor unge kommer så man kan påvirke dem til ikke at prøve disse ting, for vi har tabt for længe siden.
alan57

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-01-13 20:23

Helt enig alan57, de eneste der har fordel af at div. narko er forbudt er de kriminelle, fra narkomanerne der begår indbrud (og dør af misbruget) til rockere, etnerbander mv, der lever fedt af at sælge stoffer.

De sidste 13-14 år er der døde over 200 pr år i snit af narko, og de har sikkert ikke talt bandedrabene med!

https://www.politi.dk/NR/rdonlyres/8D89DB74-7A24-4848-A0CA-8BAC02A401A7/0/Narkotikarelaterededoedsfald2011oversigt.pdf

Tommy, en af de mange ting der undrer mig er, at muslimer mest slår hinanden ihjel rundt omkring i verden, også i deres hjemlande.

Det er sådan set OK med mig, at de mest udrydder hinanden?

Nå, vi skal selvf bare til Irland for at se, at katolikker og protestanter slog hinanden ihjel, så helt fremmed i vores "kultur" er det vist ikke, men det er da underligt, ligesom fodboldtosser der tæsker løs på hinanden i stedet for at drikke en øl sammen og nyde spillet

Kommentar
Fra : prio

Dato : 08-01-13 21:41

Citat
Helt enig alan57, de eneste der har fordel af at div. narko er forbudt er de kriminelle

Det, at blandt narko er forbudt, giver jo en kraftig melding om, at man skal holde sig fra det, og at det kan skade een.

Jeg håber da aldrig, at det bliver tilladt for alle, det ville være naivt at tro, at unge vat fornuftige nok til at holde sig fra det.

Men lad de gamle narkomaner få det, så de ikke skal begå kriminalitet - de er jo afhængige.

- og måske hash, forsøgsvis - i en periode - selv om det måske virker lidt som at lege med ilden?

- på recept måske?
Noget må man jo prøve, som det er i dag, fungerer det ikke.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 08-01-13 21:48

Hash ville det ikke genere mig det mindste, hvis det blev legaliseret.
En ting er at der er nogen positive effekter ved det, der ofte ikke bliver nævnt.
Flere inden for lægevidenskaben taler jo pænt om det.
I min verden er hash ihvertfald ikke værre end alkohol.

Jeg er ikke selv bruger og har ikke lyst til at prøve.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 09-01-13 09:14

Men narkomaner skal altså ikke have lov til at få deres Heroin på apoteket hvor de kan møde op med deres sygesikringskort hvorpå der SKAL udleveres Heroin til dem vel?
Mange politibetjente i mange lande går netop ind for dette fordi de ved at de har tabt og Heroin er ganske ufarligt i sig selv, det der er livsfarligt er det liv disse narkomaner føre med kriminalitet jaget af myndighederne og derfor får et ussel liv og tidligt død, men hvad betyder sådan en flok bumser og narkomaner også.
Men husk nu at send penge til Africa så de kan få nogle flere børn som de heller ikke kan brødføde.
Jeg er træt af den Danske ligegyldighed overfor disse mennesker, over 50 af mine venner er døde i en meget ung alder, jeg holdt op med at tælle da nr 50 døde.
alan57

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-01-13 12:22

Citat
Men husk nu at send penge til Africa så de kan få nogle flere børn som de heller ikke kan brødføde.

Ja,der er mange paradokser.

Folk på "bunden",hjemløse m.fl.,ses næsten altid med bajere,cigaretter,og et par store hunde. Ikke at jeg misunder dem,men jeg tænker da,at det er en rimelig stor daglig udgift.

Og så lige denne:

Jo mere fattig og forarmet folk bliver,jo bedre går værtshusene.

M.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 09-01-13 13:08

Hundene har de for at have en ven i verdenen og den kan også varme dem i de kolde nætter Mosebaek, og de går dagen og nogen gange natten lang, så ville jeg sku også have nogle bajer, smøger ( hjemmeruller) jeg ved godt at du ikke misunder dem Mosebaek, men hvor stor udgift er det når det kommer til stykket.
Jo mere fattig og forarmet folk bliver,jo bedre går værtshusene.
Det tror jeg sku på Mosebaek, men det er ikke de fattige og hjemløse der hænger ud der, tro mig.
Men mange lande i verdenen sender sku penge til Afrika når de sulter, problemet er bare at der tit ikke er mad nok til alle de sultne og derfor får de mad, så langt så godt, men dvs: flere overlever og derfor vil der være flere der får børn og næste år og igen næste år der bliver flere og flere mennesker, men ikke mere mad, derfor vil det blive fast arbejde at forsørge dem.
Jeg er 56 år gammel om nogle uger og så langt jeg kan huske tilbage har vi hældt penge ned i det sorte hul i Afrika.
Efter min mening skal vi hjælpe de fattige i vore egne lande først, men sådan tænker Røde Kors bestemt ikke og er vi ikke enig med dem så er vi sku racister, rend mig noget så grusomt Røde Kors.
Jeg har en anden opfordring til det danske folk når nu politikerne ikke vil hjælpe narkomanerne.
Alla der har morfin i væskeform og morfin i pille form samt sove og nervepiller bla: Stesolid osv: skaf alt det i kan få fat i og fordel det til de mennesker der har behov for det, havde jeg disse ting ville jeg gøre det og det ville sku være gratis jeg agter ikke at tjene penge på disse mennesker, vil politikerne ikke så SKAL de tvinges til det af det danske folk.
alan57

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-01-13 13:17

Til orientering, så er Afrika ikke et land, og i en del af landene går det rigtig godt

http://www.ifu.dk/dk/Service/Nyheder+og+publikationer/Temaer/Tema+om+Afrika/Syv+afrikanske+lande+i+global+v%C3%A6kst+top+ti

Men som altid hører vi kun om problemerne, derfor hører vi stort set kun om lande med krig, islamister osv. De er der også, men der er omsider en chance for at store dele af Afrika kommer fremad.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 10-01-13 03:29

Det er simpelhen noget bavl vagnr, for du ved ganske udmærket hvad jeg tænker på når jeg skriver om den overbefolkning der er rigtigt mange steder i Afrika idag og hvor der er mangel på mad.
Du taler om ca 7 lande i Afrika hvor det går godt nok.
Resten af Afrika og jeg tænker ikke på krig, islamister osv:
Men at store dele af afrika går det a helvede til.
Der var sku en mening med at,
Jeg har en anden opfordring til det danske folk når nu politikerne ikke vil hjælpe narkomanerne.
Alla der har morfin i væskeform og morfin i pille form samt sove og nervepiller bla: Stesolid osv: skaf alt det i kan få fat i og fordel det til de mennesker der har behov for det, havde jeg disse ting ville jeg gøre det og det ville sku være gratis jeg agter ikke at tjene penge på disse mennesker, vil politikerne ikke så SKAL de tvinges til det af det danske folk.
alan57

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 10-01-13 06:51

Allan har jo ret i, at hvis vi lader apotekerne, mod "recept", i betjente fixerum og til overkommelige priser, forsyne de narkomaner, der alligevel er ude i hampen, fjerner vi det meste af narkomanernes kriminalitet og pushernes indtægt.
Jeg bryder mig ikke om tanken, men det ville være bedre end det er nu, og så ville der frigøres meget politi.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 10-01-13 09:11

vagnr, synes du ikke, at det er urimeligt, at man skal betale skat af lommepenge?

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 10-01-13 18:41

Man skal ikke betale skat af lommepenge. Det var en storm i et glas vand.

Godkendelse af svar
Fra : prio

Dato : 16-01-13 16:35

Tak for svaret EA_HS.

- og tak til alle for interessante indlæg.

Det er altid sjovt og lærerigt at udveksle meninger med Kandu'er.

Endnu engang - godt nytår til alle!