/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Overførsel fra diktafon
Fra : svenliss
Vist : 680 gange
200 point
Dato : 29-12-12 14:02

Jeg har planer om at overføre korstemmer fra diktafon, og efterfølgende lægge dem ind på PC for aflytning af de enkelte stemmer.
Vil man godt kunne klippe i optagelserne, og lægge dem forskellige steder?
Læg ind her, eller henvis mig evt. til en brugsanvisning.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-12-12 14:10

Klippe i lydfilen kan du med dette
http://www.portablefreeware.com/index.php?id=2107

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-12-12 14:10
Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-12-12 15:31

Det afhænger helt af diktafonen.
Nogle fabrikater har helt deres eget lydformat, som kun kan afspilles med deres eget ptogram.
diktafoner har desuden et lydafgrænsning, som gør dem uegnet til sang og musik.

Det er bedre med en smartphone, eller en af de mp3 afspillere, som også kan optage, med indbygget mikrofon, eller bedre en løs en.

Kommentar
Fra : svenliss

Dato : 29-12-12 15:47

@transor: Jeg har en Sony bærbar MiniDisc optager: MZ-N910 med løs mikrofon. Kunne du mene at det er den jeg skal arbejde videre med?
Mit problem med den er, at jeg ikke synes at kunne få lydfilerne overført til PC - og med mulighed for at klippe, flytte rundt på filerne.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-12-12 18:33

Citat
Mit problem med den er, at jeg ikke synes at kunne få lydfilerne overført til PC

Der MÅ være en udgang på dik-ta-turen = Jack til Jack til pc og så optager du lyden gennem en
Suondrecorder - søg selv på nettet eller brug Windows indbyggede.
Citat
Kunne du mene at det er den jeg skal arbejde videre med?

Og så får vi snart resten af problemerne.

Citat
Læg ind her, eller henvis mig evt. til en brugsanvisning.

Hvem Hvad eller Hvor.
Man får jo aldrig et ordentligt spørgsmål, uden der altid kommer / skal hives oplysninger ud af spørgere, for at komme det nærmere.

Smutter igen, troede det drejede sig om at splitte en fil = nu igen.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 31-12-12 11:52

Citat
har en Sony bærbar MiniDisc optager: MZ-N910 med løs mikrofon

http://www.sony.dk/product/minidisc-walkman/mz-n910
den har et usb stik så den er nem at slutte til computeren, når usb ledningen sættes i computeren vil den sandsynligvis poppe op med hvad du vil, vælg at åbne for at vise filer, der kan du finde det du har optaget og kopiere til en mappe på computeren, Audacity vil være fin til at klippe i lydklippene og gemme i valgfri format, også mp3 hvis du henter Lame mp3 og installerer i programmet efter at du har installeret Audacity:
http://audacity.sourceforge.net/

http://wiki.audacityteam.org/wiki/Lame_Installation
hvis det er et problem at siderne er på engelsk så sig til for at jeg måske kan komme med en lidt mere forståelig vejledning

Kommentar
Fra : svenliss

Dato : 31-12-12 12:06

@ o.v.n.: Tak for dit bidrag, der umelldebart ser ud til at være det jeg har brug for. Dit tilbud om en dansk vejledning tager jeg meget gerne imod.
Du får mine point for det.
Yndskyld til øvrige fordi jeg startede med diktafon, for derefter at fokusere på Mini-Disk.

Godkendelse af svar
Fra : svenliss

Dato : 31-12-12 12:10

Tak for svaret o.v.n..
Dit svar var umiddelbart hvad jeg havde brug for - jeg modtager dog meget gerne en dansk vejledning: svenliss@thuromail.dk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-12-12 12:14

Tak jeg foretrækker at fortsætte her i tråden selv om du har accepteret, Kandu er et viden videndeling forum og andre kan måske have nytte af hvad vi finder ud af.
Det er uforsigtigt at offentligøre din e-mail, det kan misbruges
Godt nytår til alle

Kommentar
Fra : svenliss

Dato : 31-12-12 13:13

@ o.v.n.: Tak for din imødekommenhed.
Jeg har taget ad notam det med mailadresser. Vidste vist egentlig godt det problematiske mht. at lægge mail adresse ud i tilgængeligt medie.
Al yderligere kontakt fra mig vil foregå her fra.
Engang i jan./feb. når jeg begynder at arbejde med det, vender jeg evt. tilbage.
Bedste hilsener
Svend Jensen