/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Broadcast igen igen
Fra : ThomasCSR
Vist : 611 gange
200 point
Dato : 28-12-12 11:51

Jeg fik for nogen tid siden fabelagtig hjælp herinde til at broadcaste via min D-Link router. Nu har YouSee så fundet ud af, at mit modem slet ikke kunne klare den hastighed, jeg har købt hos dem. Jeg har derfor fået nyt modem/router tilsendt. Det er en Netgear CG3000, og den vil ikke umiddelbart godkende portforwarding til ... 255. Ugyldig IP siger den.
Er der nogen, der kender dette modem og som ved, hvordan man forwarder en port til broadcast?

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 28-12-12 11:56

er der noget andet med film og serier ligesom netflix ?, men bare letter at få til at virke på et stort tv?
Måske Stofa eller Yousee eller noget andet?.
For så afskaffer jeg sku netflix.
alan57

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 28-12-12 11:59

Æh....
Hvad har det med mit spørgsmål at gøre?

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 28-12-12 12:11

ingenting men der var måske en der vidste noget om dette måske også dig.
alan57

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-12-12 12:35

Har du prøvet her
http://www.pcwintech.com/port-forwarding-netgear-routersmodems
på samme side kan du downloade deres program

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 28-12-12 14:02

Det er ikke, hvordan man forwarder, der er problemet. Det er forward til broadcast adressen 192.168.0 255, der ikke vil accepteres!
Lokale IPer skal åbentbart være ...125 eller mindre.
Derfor tænkte jeg, at der måske var andre måder at broadcaste på.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 28-12-12 14:19

Netgear CG3000 fra yousee er som standard sat op til at være dns og dhcp server
du skal sætte den i "bridge mode" og slå dchp fra på lan siden
den skal stå til at tilsluute via dhcp
derved virker den kun som modem.
dernæst skal du ringe til yousee og bede dem åbne port 25 ellers kan du ikke sende/modtage mail

alternativt tager du din D-Link router fra og lader netgear styre det hele, også det trådløse
ssid mv. står på bagsiden af den.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 28-12-12 15:41

Min D-Link router er ikke koplet til.
Jeg modtager fint mails.
Alt virker - Undtaget broadcast!

Kommentar
Fra : dk

Dato : 28-12-12 17:54

hmm, du kan ikke have en ip adresse der ender på 255 eftersom der kun er 254 til rådighed i hver subnet....

log in på netgear og se hvad dhcp range står til 192.168.0.100 - 192.168.0.254 / 255.255.255.0

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 28-12-12 18:02

IP der ender på 255 er ikke en adresse, det er broadcastadressen. Den adresse, der skrices til, hvis ALLE skal modtage meddelelsen.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 28-12-12 18:34

Kender ikke den router, kigger lige lidt på det.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 28-12-12 18:46

Hej EXAMINATOR.
Jeg sætter min lid til dig

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 200 point
Dato : 28-12-12 19:29

Citat
den vil ikke umiddelbart godkende portforwarding til ... 255. Ugyldig IP siger den.

lad os prøve at lege lidt med den og se hvor kloge programørene har været.

Hvis nu du ændrer dit lan til 192.168.0.1 / subnet 255.255.255.128
Så hedder din broadcast adresse 192.168.0.127 istedet for 192.168.0.255

Får du lov til det?

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 28-12-12 19:44

Jeg kan godt ændre subnet til ...128, men det hjælper ikke at sende til ...127. Der sker intet (i følge min WakeUp monitor.
I Netgear er der forudinstillet en IP-range til 10-99. Ændrer jeg den til ...127, får jeg kun lov at skrive til ...126.
Det virker som om, de (Netgear) ikke vil have broadcasts

Godkendelse af svar
Fra : ThomasCSR

Dato : 28-12-12 20:01

Ha. Hvis jeg slår DHCP fra og giver alle enheder statisk IP - så virker det sgu.
Jeg vidste, jeg kunne regne med dig, EXAMINATOR

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 28-12-12 20:04

Citat
I Netgear er der forudinstillet en IP-range til 10-99. Ændrer jeg den til ...127, får jeg kun lov at skrive til ...126.

Den skal du heller ikke ændre til 127.
...127 indgår jo netop ikke som en ip adresse men som en multicast adresse

Citat
Det virker som om, de (Netgear) ikke vil have broadcasts

Check lige at multicast er slået til under services

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 29-12-12 15:38

Nu har jeg løst problemerne ved at slå NAT fra, og bruge min gamle D-Link som router.
Jeg skriver problemerne, for selv om jeg satte alle LAN-adresser til at være statiske, så hoppede de rundt efter forgodtbefindende. Det dur jo ikke, når port 21 skal forwardes. Det er en lappeløsning, men det dur.
P. S. : Jeg har altid undgået Netgear