/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
problemer med ny (gammel) stationær
Fra : jensviggo
Vist : 567 gange
50 point
Dato : 28-11-12 09:36

Har fået en ny gammel stationær HP Compaq dx 2000 mt intel pentium 4, 2,8 GHZ, 128 mb grafik, 40 og 160 Gb harddisk, DVD combo drev, Windows XP prof. installeret med licens.

Da jeg afhentede den, virkede den ok, men nu, efter jeg har startet den herhjemme, skaber den sig frygteligt. Den er tømt for al snask,, kun explorer, papirkurv og denne computer. I enhedshåndtering er der gult. Dvs. gult ?andre enheder
gult ? multimedielydkort
gult ? skærmkort (VGA-kompatible)
gult ? USB-controller

udover det får jeg en meddelse, når jeg f.eks. ville herind hvor der var to grønne V´er, hvor der imellem var en gul trekant med udråbstegn i, hvor der stod sikkerhedscertificatet ugyldigt eller er udløbet .
Hvad gør jeg, den afspillede f.eks. Bamses Venner i går, men nu, intet lydkort tror den???

Kommentar
Fra : peque

Dato : 28-11-12 09:46

Start med at finde din drivere til de forskellige ting!

Alle de gule trekanter betyder at det ikke er den korrekte driver !
Dog ville jeg uanset hvad - når man har fået en gammel PC - starte med at slette HELE lortet - dfa du ikke ved hvad der ligger på maskine! der kan sagtens ligge en keylocker mm hvis det er en rigtig bandit du har fået den fra ( omkring IT-sikker hed - stol ALDRIG på fremmede)

Er du sikker på den ikke skriver at der ikke er tilføjet nogle højtalere ??

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 28-11-12 09:50

ja det er jeg helt sikker på, de har spillet, og der ligger ikke jams på den

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-11-12 09:55

Hent programmet SIW, der kan du se hvad bundkortet/skærmkort hedder og så ellers ind på producentens hjemmeside og hent drivere

Kommentar
Fra : peque

Dato : 28-11-12 10:00

Har du tilsluttet dem korrekt?
I mange boards registrerer den selv enheder ( men hvis du har gule trekanter - er det fordi du mangler drivere)
Ind og finde de drivere der hører til din PC - førend kan du ikke komme videre

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-11-12 10:50

Citat
sikkerhedscertificatet ugyldigt eller er udløbet .

Står uret rigtigt, også i bios, ellers plejer jeg at ignorere de meldinger, og har det været herinde du har fået dem, så er det sikkert bare noget med reklamerne at gøre.
Har det været Netbank ville du få at vide at du skulle installere nyt, altså klikke JA et eller andet sted.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 28-11-12 15:58

Nej klokken gik ad h til, men nu har jeg skiftet batteri og stillet klokken mm i bios, men det er ikke gule trekanter men gule spørgsmålstegn, det er lykkedes mig at hente og installere ny driver til vga, så er der et problem mindre

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 28-11-12 16:23

Jeg prøver at installere ie8-xp, denne meddelse dukker frem: Iesetup.exe-Indgangspunktet blev ikke fundet Procedureindgangspunktet SHRegGetValueW blev ikke fundet i DLL biblioteket SHLWAPI.dll

Jeg er lidt på herrens mark, kører på en IEversion 6, kan ikke opdatere........???
Bruger normalt crome, men det er for øjeblikket helt umuligt

mvh

jensviggo

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 50 point
Dato : 28-11-12 17:02

Henter du den rigtige udgave 32 eller 64
Er din maskine på Dansk men med en Engelsk udgave af XP, så skal du hente en Engelsk udgave ned.
Du kan se om den er Engelsk ved at klikke på ikonet sprog nede ved uret eller se om der ligger en
program gruppe der hedder MUI i tilføj eller fjern programmer
--
Men spm nævnt andet steds, formater og start forfra, selv kunne jeg aldrig drømme om
at bruge en andens system

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 30-01-13 09:40

Tak for svaret mig-selv.