/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Privat regnskabs undervisning København
Fra : Maksimus
Vist : 1077 gange
262 point
Dato : 20-11-12 09:03

Hejsa.

Jeg vil gerne betale en person for at undervise mig i regnskab. Jeg har lige åbnet et firma, og vil gerne kunne lave det selv.
Jeg er ikke nybegynder og kender lidt til det, men vil gerne have at en eller anden lige sætter mig ind i det, gerne med f.eks Excel eller noget andet platformsuafhængigt. Ikke et eller andet Summasumarum, gider ikke deciderede programmer til det. Jeg bruger iøvrigt Mac.

Jeg forslår vi mødes 2 timer på Hovedbiblioteket i København når det passer dig.
Prisen kan vi lige snakke nærmere om.
Skriv gerne en privat besked herinde. Eller bare et indlæg hvis du hellere vil det. Jeg betaler godt.

Tak.

Accepteret svar
Fra : kipros

Modtaget 131 point
Dato : 20-11-12 12:15

Jeg har lige sendt link til dit spørgsmål til Anja, som jeg kender. Måske svarer hun direkte her.

Kommentar
Fra : Maksimus

Dato : 20-11-12 14:19

Ok. Tak Kipos

Kommentar
Fra : AnjaLysholm

Dato : 20-11-12 16:05

Hej Maksimus

Jeg vil varmt anbefale Regnskabsskolen (http://regnskabsskolen.dk) som netop tilbyder den slags undervisning (også en til en). (Jeg arbejder der selv, men har ikke så meget undervisning.)

Du skal være opmærksom på at Excel ikke dur til bogføring, fordi du ifølge bogføringsloven ikke må kunne ændre i dit regnskab når det er bogført, og det kan du jo snildt i Excel, så du er nødt til at have et eller andet system a la SummaSummarum eller e-conomic.

De bedste hilsner
Anja

Kommentar
Fra : Maksimus

Dato : 20-11-12 16:51

Hej Anja. Tak for dit gode råd vedrørende Excel. Det var jo vigtigt
Har kigget lidt på dit link og Saldi ser godt ud, især når det kan køre på Mac.

Kommentar
Fra : Maksimus

Dato : 20-11-12 17:30

Hej igen Anja.
Tror ikke helt du har ret i at man ikke må bruge Excel. I følge bogføringsloven § 6 Stk. 2:

Rettes regnskabsmaterialet, skal såvel det oprindelige indhold som indholdet af ændringen tydeligt fremgå af materialet.

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=27298#_SN501

Godkendelse af svar
Fra : Maksimus

Dato : 28-11-12 11:28

Tak for svaret kipros.

Kommentar
Fra : ninaholmboe

Dato : 18-09-15 14:58

Hej Anja,

Kan også varmt anbefale Regnskabskurset hos Bigum&Co: http://bigum.co/kurser-for-ledige/regnskabskursus/

Top kvalitet og ekspertundervisere, man får en masse god og brugbar viden!

Kh Nina