/ Forside/ Interesser / Videnskab / Biologi / Spørgsmål
10  berpox 1040
Tre spørgsmål om usund livsstil
Fra : PeterTheisen
Vist : 789 gange
10 point
Dato : 07-11-12 14:37

1. Er det normalt at leve 45 år, hvis man drikker 15 øl (4,6 %) om dagen?

2. Hvad gør mest skade på kroppen? At ryge 20 cigaretter om dagen eller at drikke 15 øl (4,6 %) om dagen?

3. Hvis du skulle drikke eller ryge dig ihjel, hvilken en af de to muligheder ville du vælge?

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 10 point
Dato : 07-11-12 15:53

1) Ja, hvis man først begynder i 14-16 års alderen

2) Sandsynligvis øllerne. De tager jo plads for vitale fødevarer. Smøgerne har masser af mennesker levet længe med.

3) Forudsat gode vine ville jeg drikke mig ihjel.
vh
pbp

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 07-11-12 16:30

Ja det er normalt at leve 45 år hvis man ellers er rask og har sunde gener.
At drikke 15 øl, alkohol er noget af det værste giftstoffet der findes.
begge dele på en gang.
Der er bare en ting jeg ikke forstår og det er den mærkelige tilgang Sundhedsstyrelsen har til de forskellige giftige stoffer mennesket omgiver sig med, der er alkohol rygning og bilgasser der står ud i hovedet på uskyldige offer selv børn inhalere røg den.
Samtidig råber Sundhedsstyrelsen op i tide og især i utide, jeg var ved at falde ned af stolen af en udtalelse en læge som hed Fru Clemmensen eller noget i den retning, på et tidspunkt var hun alle steder når det handlede om rygning og hun kom med denne udtalelse (at der var mange rygere der døde af passiv rygning) jeg sad i bybussen og hørte det og folk så mærkeligt på mig fordi jeg skreg af grin, nu var det åbenbart ikke nok at man kunne tage skade af passiv rygning nu skulle rygere også passe på den passive rygning.
Jeg prøvede at forestille mig hvordan de var kommet frem til denne viden?
Jeg tænkte på en ven jeg havde som var stiknarkoman og han var nu 65 år gammel og fejlede ikke noget, jeg ville dog nødigt se ham hvis han havde drukket alkohol i 50 år, jeg forstår ikke at man kan gøre Heroin farligere end alkohol og rygning jeg vil meget gerne tale med en der kan give mig en forklaring på den udregning der bliver brugt her, jeg kan sku ikke finde ud af denne tåbelige sammenlige af disse stoffer?
alan57

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 07-11-12 18:22

Tak for svaret pbp_et.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 07-11-12 20:03

Øøh ja - hvad var problemet?