/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hjælp til lodning af sata..
Fra : HanSSoN
Vist : 545 gange
500 point
Dato : 02-11-12 13:41

jeg har dette e3 flasher hvor der mangler power fra sata indgangen til esata udgangen, og det vil jeg gerne have connected. har lodet lidt før, så det er ikke problemet. mere om det er connectet rigtigt det jeg laver.

her er et billede.
http://img853.imageshack.us/img853/2815/297p1318718377094.jpg

Som i kan se er forarbejdet ligsom lavet der skal bare lodes. men vil gerne vide hvilke pins der skal hvor! har prøver at læse lidt om det. men er ikke helt sikker på det, for ikke at frænde noget af så skriver jeg her!

Venlig hilsen Jesper.

Kommentar
Fra : HanSSoN

Dato : 02-11-12 14:27

Og der er en 2.5 laptop hardisk der skal tilsluttes. så ved faktisk ikke om det er 5v eller 12v der skal bruges.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 510 point
Dato : 02-11-12 14:33
Kommentar
Fra : HanSSoN

Dato : 02-11-12 15:49

Jeg er sku mere visuel..måske der er nogen der kan lave et eksempel på hvordan det skal lodes?? Lol

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-11-12 16:34

Citat
Og der er en 2.5 laptop hardisk der skal tilsluttes. så ved faktisk ikke om det er 5v eller 12v der skal bruges.

Volt står på den hd du vil tilslutte.

er heller ikke sikker på hvordan det skal connectes

Kommentar
Fra : HanSSoN

Dato : 02-11-12 17:19

2.5 laptop hdd bruger 5v, der er 15 pin på power connectoren nr 7- 8- 9 er 5v skal jeg kun tilslutte en af disse pins? eller hvordan eller bare den først nr. 7 (2nd 5v)?

Kommentar
Fra : HanSSoN

Dato : 02-11-12 17:21

esatap er med usb. menner pin 1- 7 er power men er ikke sikker på hvordan de skal tilsluttes sata power connectoren..?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-11-12 17:45

klaudis link er egentligt rimelig forklarende. Der vises både data og power connections.

Kommentar
Fra : HanSSoN

Dato : 02-11-12 22:14

ja det er den faktisk.. jeg må indrømme jeg er lidt nervøs for at gå igang hehe. er grøn!

Kommentar
Fra : HanSSoN

Dato : 03-11-12 00:08

jeg tror jeg har det nu, hver pin i sata power connectoren kan lever 1.5v ca. derfor skal jeg lode alle tre (vbus 5v rød) pins sammen, også jord (sort) ved dog ikke hvor mange eller hvilke endnu? men skal kobles sammen. for den kan trække de samlet 5v, til den 2.5 hdd. tror det er ved at være på plads, ret mig endelig hvis jeg er galt på den!! esatap connectoren, hvor jeg enlig ikke kan finde EUHP til v12 altså p12 og p13 power. men den er lavet som en "eSATA USB hybrid port" men som kun kan lever 5v underligt.

Nu må vi se, håber der er nogen der når at rette mig hvis jeg er helt galt på den!!

Klaudi du får de 500 point hvis det lykkes, hehe

Kommentar
Fra : HanSSoN

Dato : 03-11-12 00:12

Jo og på esatap kør jeg vbus 5v (rød) til P1 og Gnd (sort) til P4 på eSATA USB hybrid porten!!

Kommentar
Fra : HanSSoN

Dato : 03-11-12 12:12

Fandt ud af selv om det lignede en eSATA USB hybrid porten!! Er det kun en esata port.. æv æv jeg

Godkendelse af svar
Fra : HanSSoN

Dato : 03-11-12 12:13

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-11-12 12:33

var så lidt, du fik det så ikke til at virke som du ville eller?