/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Philips GH915
Fra : Oldboston
Vist : 864 gange
200 point
Dato : 17-10-12 20:09

Jeg fik forærende en Philips Grammofon fra 1960'erne og med den flugte også en Philips Radio/Forstærker med stereohøjttalere.

Det fungerer altsammen fint bl. a. med FM-modtagelse, men det er selvfølgelig ærgerligt at politikerne vil skrotte alt, hvad der hedder FM inden år 2015. Dog kun i Danmark, så der er nok nogle millioner radioapparater, der skal smides ud inden da.

Men med min fine Philips Radio og grammofon følger et mærkeligt insturmet, kaldet Philips GH 915. Det består af en sort plastikboks på ca. 8 x 17 x 5 cm. I den ene ende er der et gråt plastkabel med almindeligt 220 volt elstik til ekontakt.

I den anden ende er der et gråt kabel med et 5-benet hanstik, vistnok kaldet et Phonostik eller et RCA- stik.

Hvad skal det stik bruges til? Er det en form for antenneforstærker eller anden form for forstærker. Hvordan virker det, og hvor skal stikkene sættes ind.

Jeg starter med 200 points. Venlig hilsen, Oldboston

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-10-12 20:20

Det er en forforstærker til grammofonen

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 210 point
Dato : 17-10-12 20:25

Grammofonen sættes i boksen og stik fra boksen sættes i Radio/Forstærker med stereohøjttalere.

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 18-10-12 20:23

Tak for svaret Klaudi. Det var en rigtig god hjælp, så du får 4 stjerner

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-10-12 20:34

velbekomme