/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Mangler RAM
Fra : snerose
Vist : 881 gange
200 point
Dato : 09-10-12 17:39

Jeg har en Asus notebook UL 30A med 3 GB RAM.

Nu har jeg meget lidt hukommelse tilbage, fordi jeg har måttet installere nogle programmer fra mit arbejde, så jeg kan logge på deres server.

Problemet er, at mine børnebørn ikke kan spille spil på den mere (Sims), og jeg har netop bestilt et nyt spil, som jeg pludselig ser, at der slet ikke er plads til.

Spørgsmålet er, om man kan "flytte" nogle filer over på D-drevet, for der er enmlig rigeligt plads og i så fald, hvordan gør man og hvilke filer er det bedst at flytte? Hvordan "finder" man dem igen herefter?

Eller SKAL jeg have installeret flere RAM?

Jeg har godt nok en ekstern harddisk, men jeg har ingen idé om, om man kan have sine spil på den. Spillene er hentet direkte ned fra EA, så jeg har ingen cd'ere...

Tusind tak for jeres hjælp!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-10-12 17:46

Når pladsen bliver mindre når du installeret programmer har ikke noget med RAM og gøre. 3 gb er riglig ram. Det du snakker om er plads på harddisken, det kan kun anbefales at du flytter DINE filer, altså dokumenter, musik filer, billeder og hvad du nu ellers måtte ha'. Du skal ikke begynde og flytter på filer som du ikke bruge, det kan medføre at programmer ikke virker og i værste fald at windows ikke vil starte.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 09-10-12 18:58

Hvis dit firma, forlanger du skal kunne komme på hjemme fra, så skal de også tilbyde dig en computer.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-10-12 20:34

Hvis jeg har forstået det rigtigt, har du en harddisk, der er delt op i to.
Et C-drev og et D-drev.

Hvor stort er C-drevet og hvor stort er D-drevet ?
Hvor meget ledig plads er der på hvert drev ?

Gambrinus

@ Rustica
Sneroses firma føler sig næppe forpligtet til at stille en elektronhjerne til rådighed, hvor der er plads til at børnebørnenes spil. Tror du ?

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 09-10-12 20:40

Gambrinus - nej, de gider ikke at betale en ny pc

Der er 74,5 GB på C-drevet hvoraf der nu kun er 6,90 GB ledig plads (den er oppe i det røde felt).
På D-drevet er der 206 ledig GB, så jeg tænkte på, om jeg kan flytte alle mine billeder, dokumenter o. lign. over på d-drevet? Og hvordan gør jeg lige det? Skal jeg bare "trække" mapperne derhen?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-10-12 20:48

Jep. Det kan du godt.
Se privet meddelelse.

Accepteret svar
Fra : Rustica.dk

Modtaget 200 point
Dato : 09-10-12 22:09

Du kan nemt flytte billeder over på dig D drev, og du kan også gøre det sådan at det altid er der du har billeder mm.
Du kan også godt installere de fleste programmer på din anden partion.

Men som det er nu, så tag og ryd op på dig C-drev. men 6 GB fri plads er slet ikke lidt, hvis du kommer under 2 gb, så vil du kunne begynde at mærke det på preformens på din maskine.

Gambrinus: De føler sig nok ikke forpliktet til det, og slet ikke hvis de kan undgå at betale for det Jeg har jo bare min holdning og det er at hvis du vil have folk til at lave et stykke arbejde hjemme, så giv dem da en stykke værktøj, og så underskriv Paragraf 13, (Kun benyt dit udstyr i arbejdsmedføre)
Skal børnene have noget at lege på, så er det bestemt ikke smart at blande det med firmaets data!

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 10-10-12 12:33

Du skal passe på at dit D drev ikke er recover drev.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-10-12 12:57

Citat
Du skal passe på at dit D drev ikke er recover drev.

Hvis det er en recovery partition, så er den som regl skrivebeskyttet.

Godkendelse af svar
Fra : snerose

Dato : 11-10-12 12:44

Tak for svaret Rustica.dk. Så kan jeg jo roligt installere de næste spil

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 11-10-12 13:18

Ja det skulle der ikke være noget problem i