/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
USB viser skrivebeskyttelse ???
Fra : 1991
Vist : 480 gange
500 point
Dato : 28-09-12 14:51

Jeg her en 16 GB usb nøgle som hele tiden viser at der ikke er mere plads på den - der står skrivebeskyttet. Jeg har formatteret den flere gange. Og den viser at der er de GB fri.
Hvorfor - der er intet som jeg kan indstille på den USB nøgle.
Det samme gælder en 8 GB USB jeg har.
Hjælp

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-09-12 15:00

Her er en artikel om hvardan du kan aktivere/deaktivere skrivebeskyttelse på usb drev
lidt ned på siden kan du hente en zip fil som kan slå det til/fra

I have created two Registry files to enable or disable write protection. You can download a zip file that contains both files here: http://cdn.ghacks.net/wp-content/uploads/2011/03/write-protect.zip

How To Enable Write Protection Of USB Devices Under Windows
http://www.ghacks.net/2011/03/18/how-to-enable-write-protection-of-usb-devices-under-windows/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-09-12 15:07

Eller dette lille GRATIS prg måske kan klare det!

USB WriteProtector enables or disables the write protection for all USB devices
of the running system, e.g. USB sticks or external USB hard disks.
http://www.gaijin.at/en/dlusbwp.php

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-09-12 17:23

Du kan os prøve at formatere med HP USB Disk Storage Format Tool
http://www.softpedia.com/progDownload/HP-USB-Disk-Storage-Format-Tool-Download-123786.html

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 28-09-12 19:02

Der kan også side en lille simpel lås på siden, en lille skydeknap som kan rykkes ned så der "save"på den lidt ligesom de gamle disketter.

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 29-09-12 15:20

Nu har jeg 3 forskellige USB liggende - ingen af dem kan indstilles som foreeslået af Jan4100.
Jeg har hentet de 2 filer som Klaudi foreslog men kan ikke få dem til at virke.

HVORDAN - gerne lidt udførligt så jeg forstår hvad der sker.

Jeg har også en fil på 5.765.882 kb. som den skriver "for stor til destinationsfilsystemet" ???
Den kan IKKE være på en USB 16 GB. ???

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 29-09-12 15:34

Citat
Jeg har også en fil på 5.765.882 kb. som den skriver "for stor til destinationsfilsystemet" ???
Den kan IKKE være på en USB 16 GB. ???

Det er fordi USB nøgle er formateret i FAT32, så må filerne ikke være større en 4GB.
Formater i NTFS så skulle det virke!

Det to filer i ZIP filen write-protect.zip skal selvfølgelig pakkes ud,
og så skal du fjerne USB nøglerne og dobbeltklikke på den der hedder disable-write-protect.reg og så sætte USB nøgle i igen, hjalp det?

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 29-09-12 15:35

Kan dit styre system "se" usb ingang ? i windows start/kontrolpanel/hardware og lyd/enhedhåndtering- der skal du se at usb controller er hvid

Godkendelse af svar
Fra : 1991

Dato : 29-09-12 17:26

Tak for svaret Klaudi.

NTFS så var det lige i øjet

TAK for det

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-09-12 17:43

Velbekomme og hvad med skrivebeskyttelsen, fik du fjernet den?

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 30-09-12 09:40

Til Klaudi

N E J skrivebeskyttelsen fik jeg ikke fjernet på den 4 USB.
Mærkeligt - nu har ejg kopieret de 3 filer til de andrea USB, men den anden på 16 GB skriver skrivebeskyttet.

Jeg troede at det var ovre.
Jeg laver et nyt spørgsmå om det.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-09-12 10:27

Har du mulighed for at afprøve den på 16 GB på en anden PC?

Og du er helt sikker på der ikke er en "lille" knap/dims der kan låse usb nøglen?!