/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Lokal historie / Spørgsmål
10  f.larsen 510
CB betjente under krigen
Fra : willythom
Vist : 461 gange
20 point
Dato : 26-09-12 11:04

Jeg mindes et sjovt digt om CB betjente, om også blev kaldt føl.
Jeg husker kun første vers. Digtet blev måske bragt i Skanderborg Amtsavis eller ver det i Aarhus Amtstidende. Det må være ca. 1941-42.
Første vers lød således:
"Jeg er føl, og jeg har knippel på.
Fler end tyve kan forstå
at jeg hør' til politiets fold
og går rundt i natten klam og kold.

Spørgs målet er stillet af Willy Thomasen, Kærvej 19, 6920 Videbøk

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 26-09-12 12:09

- og spørgsmålet er?

Kommentar
Fra : webm

Dato : 26-09-12 13:30

Hvis det er melodien, så er det: Jeg er havren jeg har bjælder på...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-09-12 19:43

ikke så smart med navn og adresse her.