/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Baldrian eller Valeriane
Fra : mig-selv
Vist : 412 gange
50 point
Dato : 14-08-12 20:45

Har i dette spørgsmål prøvet at finde ud af forskellen mellem de 2 former er.
Eller, rettere skrevet, har fået svar på tiltale, da det åbenbart ikke er det samme
selv om det tilsyneladende indeholder det samme, eller gør det.
http://www.kandu.dk/Spg163452.aspx
Og får egentlig et par gode svar, men hvorfor hedder præparatet 2 forskellige navne
og det ene står på hylden som tablet form, mens det andet skal bestilles hjem, som dråber?

Samtidig en tak til dem der deltog i spørgsmålet,
som jeg lader stå åben et par dage endnu, så alle kan se det, uden at skulle bruge points for at se det.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 14-08-12 20:57

det er nok fordi Baldrian er det danske navn for Valeriane
lige som Appelsin er det danske navn for Orange, (frugt)

du kan jo prøve at google Baldrian,... du får kun danske resultater,
Valeriane,.. derimod får du hovedsagelig udenlandske resultater.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 14-08-12 20:59

Valeriane er der også en del humle i.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 14-08-12 21:07

iøvrigt er Baldrian et meget mildt, beroligende / afslappende husgeråd, på linje med kamillete.
der findes meget andet der har kraftigere virkning, både med og uden spiritus. ..

valmueplanten (som opium udvindes af) er også naturmedicin, !

Kommentar
Fra : netop

Dato : 14-08-12 23:11

Et gammelt ordsprog siger:

En tåbe kan spørge om mere end 10 vise kan svare på

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 15-08-12 07:05

Citat
Valeriane er der også en del humle i.

Tror du ikke, at det er et bestemt valeriane-produkt, der, udover valeriane, indeholder humle?

Valeriane er jo navnet på planten "valeriane".

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-08-12 20:08

Citat
Et gammelt ordsprog siger:

En tåbe kan spørge om mere end 10 vise kan svare på

Har du et eksempel.
Jeg er ligekommet med noget andre syntes er åbentlyst, men ikke jeg

Nu tænker jeg altså flydende dråber af begge slags, det ene kan fås, mens det andet skal bestilles hjem.
Og hvis de begge er en kopi af hinanden´s blomst, hvorfor kan begge så ikke høbes samme sted.
Kan nævne, at den ´Baldrian = Valeriane Officinalis´L´ er meget mere mørk end Valerian, som er hel lys.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-08-12 20:17

Har jeg ikke læst, at det kun er tåber der kommer med dårlige og ubrugelige svar.
Beklager stavefejl, mit tastatur har set bedre dage, men det er en anden sag eller spørgsmål.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 17-08-12 00:40

Citat
Har jeg ikke læst, at det kun er tåber der kommer med dårlige og ubrugelige svar.
Beklager stavefejl, mit tastatur har set bedre dage, men det er en anden sag eller spørgsmål.

Det er vist ikke udelukkende tastaturet der har set bedre dage - det har spørgeren vist også

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-08-12 21:30

Kan du så ikke lige komme med svaret?

Og jeg har stadig besvær med både det ene og andet.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 20-08-12 22:51

Citat
Og jeg har stadig besvær med både det ene og andet.

Hvad er mon problemet?

I det foregående spørgsmål handlede det om 24 timer og nu er der gået snart en uge...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-08-12 22:32

Citat
Hvad er mon problemet?

I det foregående spørgsmål handlede det om 24 timer og nu er der gået snart en uge...

Det rigtige svar måske, eller bare gøre grin af andre, det er alt for nemt.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 30-08-12 23:14

Det rigtige svar har du jo fået for lange tider siden præcis den 14. august, så hvem gør grin med hvem?

Citat
du kan jo prøve at google Baldrian,... du får kun danske resultater,
Valeriane,.. derimod får du hovedsagelig udenlandske resultater.